روانشناسی

روانشناسی

مزیت پاسخ‌ها از بیش از ۷۰ نفر که به نظرسنجی آنلاین study's پاسخ دادند ، این بود که یوگا دارای مزایای اختلال دوقطبی است . هنگامی که از او پرسیده شد ، " به نظر شما یوگا در زندگی شما چه تاثیری دارد ؟ اکثر پاسخ‌ها مثبت بودند و در حدود یک در پنج پاسخ‌دهنده یوگا را " تغییر زندگی " توصیف کردند و حتی گفت : " یوگا جان مرا نجات داد . … من امروز زنده نخواهم بود ، این برای یوگا نیست ."

بیست و نه تن از پاسخ دهندگان گفتند که یوگا اضطراب را کاهش داده و یا مزایای احساسی دیگری را ارایه داده‌اند . آرامش همچنین به عنوان یک مزیت خاص برای ۲۳ پاسخ دهندگان در هنگام سوال از اینکه چگونه یوگا علائم شیدایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند ، ظاهر شد . مزایای دیگری که ذکر شد شامل حواس‌پرتی از افکار افسرده و افزایش شفافیت فکری بود .

محققان در این مقاله نوشتند : " به روشنی شواهدی وجود دارد که به نظر می‌رسد یوگا تمرین قدرتمندی برای برخی افراد با BD ) به نظر می‌رسد .

در سرتاسر این تحقیق ، شواهدی وجود داشت که یوگا می‌تواند برای برخی افراد با BD ) مشکل‌ساز باشد ، اگرچه افراد کمتری به مشکلات اشاره می‌کنند .

به عنوان مثال ، در پاسخ به سوالات نظرسنجی در مورد اینکه آیا یوگا تاثیر منفی داشته‌است ، پنج پاسخ‌دهنده به مواردی اشاره کردند که تنفس سریع یا تند آن‌ها را به هیجان می‌آورد . بعد از یک تمرین آرام و متفکرانه ، دیگر بیش از حد آرام شد : " من به حالت استراحت افتادم … در نزدیکی catatonic ، در حالی که ذهنم از قبل افسرده شده بود . من سه روز بعد در بس‌تر بودم ."

و مانند برخی افراد در کل که یوگا تمرین می‌کنند ، ۱۱ پاسخگو هشدار دادند که پتانسیل آسیب فیزیکی یا درد وجود دارد . چهار نفر دیگر گفتند که آن‌ها گاهی اوقات در طی یوگا از عملکرد خود ناامید یا ناامید می‌شوند .

Uebelacker گفت : " ممکن است شما بخواهید از هر گونه اقدام افراطی مانند دوره‌های طولانی تنفس سریع اجتناب کنید ." این مطالعه همچنین نگرانی‌هایی را در مورد یوگا heated ، که با شواهدی سازگار است که استفاده از داروهای خاص برای اختلال دوقطبی ، از جمله لیتیوم و داروهای ضدروان پریشی ، مربوط به عدم تحمل گرما و نشانه‌های بیماری جسمی است .

بعد : یک آزمایش بالینی آزمایشی

نظرسنجی آنلاین اولین مرحله در یک برنامه تحقیقاتی است که Uebelacker ، که چندین سال از یوگا برای افسردگی قطبی استفاده کرده‌است ، و همکارش لارن Weinstock ، متخصص اختلال دوقطبی ، در حال توسعه برای بررسی یوگا برای اختلال دو قطبی هستند . آن‌ها در حال حاضر از بنیاد درمان اختلال دوقطبی و دو قطبی استفاده می‌کنند تا یک آزمایش بالینی آزمایشی اجرا کنند که در آن نتایج از یوگا گرفته تا نتایج استفاده از یک نظامنامه شناخته‌شده برای اختلال دو قطبی را با نتایج مقایسه می‌کنند .

Uebelacker گفت که این نتایج می‌تواند مرحله برای یک محاکمه بزرگ‌تر با قدرت آماری کافی برای شناسایی دقیق مزایا و خطرات را تعیین کند .

برای بسیاری از بیماران دو قطبی ، نشانه‌ها چند دهه با وجود داروهای چندگانه ادامه دارند . Uebelacker می‌گوید که مطالعات جاری یوگا ، بخشی از برنامه گسترده ‌تری در باتلر و براون هستند تا مشخص کنند چه چیز دیگری می‌تواند به افرادی کمک کند که در حال حاضر تحت درمان متعارف قرار دارند .

Uebelacker گفت : " ما به روش‌های جایگزین برای مقابله با رنجی که بخشی از زندگی روزمره مردم است نگاه می‌کنیم به طوری که گزینه‌های دیگری علاوه بر دارو و روان‌درمانی مداوم وجود دارد ."

همانطور که تحقیقات آن‌ها ادامه می‌یابد ، آن‌ها یاد خواهند گرفت که چه نقشی در یوگا می‌تواند ایفا کند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...