روانشناسی

روانشناسی

Ginns و همکارانش در حال حاضر تلاش می‌کنند تا جزئیات بیشتری از پازل را کشف کنند و تغییراتی را در سیگنال دهی Shh و مسیرهای مربوطه که با علایم بیماری مرتبط هستند را شناسایی کنند .

اختلال دوقطبی ، اختلال دوقطبی مربوط به از دست رفتن ستون فقرات در مغز

مبدا :

دفتر روزنامه JAMA

خلاصه :

اختلال دوقطبی و اختلال دوقطبی ، هر دو با از دست رفتن ستون فقرات dendritic در مغز مرتبط هستند ، که نشان می‌دهد دو اختلالات متمایز ممکن است ویژگی‌های pathophysiological مشترک را به اشتراک بگذارند . اختلال دوقطبی و اختلال دوقطبی ، هر دو با از دست رفتن ستون فقرات dendritic در مغز مرتبط هستند ، که نشان می‌دهد این دو اختلالات متمایز ممکن است مشخصه‌های pathophysiological مشترک را به اشتراک بگذارند . Konopaske ، M.D. و همکارانش در بیمارستان "مک لین " ، "Belmont "، "Mass ". و مدرسه پزشکی هاروارد ، بوستون .

تیغ‌های dendritic نقش در انواع مختلفی از توابع مغز ایفا می‌کنند . مطالعات قبلی شاهد از دست رفتن ستون فقرات در cortices dorsolateral ( DLPFCs ) از افراد مبتلا به شیزوفرنی ( SZ ) هستند . برای تعیین اینکه آیا آسیب‌شناسی ستون فقرات در افراد با اختلال متمایز از SZ اتفاق می‌افتد ، نویسندگان شامل بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی ( BP ) در مطالعه خود بودند . SZ و BP از لحاظ بالینی متفاوت هستند اما ویژگی‌های زیادی دارند .

نویسندگان بافت مغز انسان را از ۱۴ نفر با SZ ، نه نفر با بی‌پی و ۱۹ نفر از افراد گروه تحت کنترل ، تجزیه و تحلیل کردند .

میانگین ستون فقرات در افراد با بی‌پی ( تا ۵ / ۵ درصد ) و در افراد با SZ ( تا ۵ / ۵ درصد ) در مقایسه با بیماران کنترل کاهش یافت ، اگر چه کاهش افراد با SZ فقط اهمیت را از دست داد . کاهش قابل‌توجهی در تعداد متوسط of در هر دو نفر با SZ ( خاره‌ای ۷۲.۸ در هر دندریت ) و افراد با خار ( ۶۸.۹ ۶۸.۹ در هر دندریت ) در مقایسه با افراد گروه کنترل ( خاره‌ای ۹۲.۸ در هر دندریت ) وجود داشت . افراد با SZ و BP هم متوسط طول dendrite در مقایسه با گروه کنترل را کاهش داده بودند .

" مطالعه حاضر نشان می‌دهد که آسیب‌شناسی ستون فقرات در هردو SZ و BP مشترک است . علاوه بر این ، مطالعه مکانیسم آسیب‌شناسی ستون فقرات ممکن است شباهت‌های اضافی و تفاوت‌های بین این دو اختلالات را آشکار کند که می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های زیستی جدید و درمان گردد .

مزایای ، خطرات یوگا برای اختلال دوقطبی

مبدا :

دانشگاه براون

خلاصه :

بررسی افراد با اختلال دوقطبی که یوگا را تمرین می‌کنند ، مزایا و خطرات عمل را شناسایی کرده‌اند . اطلاعات ، به اضافه یک آزمایش بالینی آزمایشی در حال حاضر ، می‌تواند به روان شناسان کمک کند تا یوگا را به عنوان درمان adjunctive برای این وضعیت توسعه دهند .

در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که آیا یوگا فواید بالینی را برای افرادی با اختلال دوقطبی فراهم می‌کند یا نه ، اما در یک مقاله جدید در ژورنال عمل روان‌پزشکی ، محققان پاسخ‌های نظرسنجی را که از افراد زیادی با شرایطی که یوگا تمرین می‌کنند جمع‌آوری می‌کنند . آنچه که شهادت جمعی نشان می‌دهد این است که یوگا می‌تواند کمک قابل‌توجهی باشد ، اما گاهی اوقات خطرات را نیز حمل می‌کند .

لیزا Uebelacker ، دانشیار ( تحقیقات ) روان‌پزشکی و رفتار انسانی در مدرسه پزشکی Alpert در دانشگاه براون و یک روانشناس در بیمارستان باتلر گفت : " هیچ ادبیات علمی در زمینه یوگا hatha برای اختلال دو قطبی وجود ندارد . " یوگا تمرین ، آشنا در غرب است که در آن مردم میان حالت‌های مختلف حرکت می‌کنند . این کار اغلب شامل شیوه‌های تنفس و مراقبه ( مدیتیشن ) است و به این دلیل است که راه‌هایی وجود دارند که در آن‌ها ممکن است عجیب و غریب باشد و راه‌هایی برای ایمن بودن آن وجود داشته باشد. ما به مطالعه یوگا hatha برای دوقطبی به عنوان یک درمان adjunctive به pharmacotherapy علاقمند هستیم ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...