روانشناسی

روانشناسی

موریس M نویسنده مطالعه گفت : " این قسمت‌های از بیداری به طور قابل‌توجهی توجه کمتری نسبت به sleepwalking دریافت کرده‌اند ، اگرچه عواقب آن می‌تواند به همان اندازه جدی باشد . " Ohayon ، MD ، DSc ، PhD ، با دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در پالوآلتو ، آسیای میانه .

برای این مطالعه ، ۱۹، ۱۳۶ نفر در سن ۱۸ سالگی و مسن‌تر از جمعیت عمومی ایالات‌متحده در مورد عادت‌های خواب خود مصاحبه کردند و اینکه آیا آن‌ها هیچ نشانه‌ای از این اختلال را تجربه کرده‌اند یا خیر. همچنین از شرکت کنندگان در مورد تشخیص بیماری روانی و هر دارویی که آن‌ها برداشته بودند ، سوال شدند .

این مطالعه نشان داد که ۱۵ درصد از این گروه در سال گذشته یک قسمت را تجربه کرده بودند و بیش از نیمی از آن‌ها بیش از یک قسمت در هفته گزارش دادند . در اکثر موارد - - ۸۴ درصد - افراد مبتلا به مستی خواب ، اختلال خواب ، اختلال روانی روانی یا داروهای روان گردان مانند داروهای ضد افسردگی را تجربه کردند . کم‌تر از ۱ درصد از افراد مبتلا به مستی خواب علت یا بیماری خاصی نداشتند .

در میان کسانی که یک قسمت داشتند ، ۳۷.۴ درصد هم یک اختلال روانی داشتند . افراد مبتلا به افسردگی ، اختلال دوقطبی ، اعتیاد به الکل ، وحشت و یا اختلال استرس پس از حادثه و اضطراب به احتمال زیاد تجربه خواب خواب را تجربه می‌کنند .

این تحقیق همچنین نشان داد که حدود ۳۱ درصد از افراد مبتلا به مستی خواب ، داروهای روان گردان مانند داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند . هر دو زمان خواب کوتاه و کوتاه با اختلال خواب همراه بودند . حدود ۲۰ درصد از کسانی که کم‌تر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند و ۱۵ درصد از افرادی که حداقل نه ساعت مست می‌کنند، مستی خواب را تجربه می‌کنند . افراد مبتلا به گرفتگی خواب نیز بیشتر احتمال داشت که این اختلال را داشته باشند .

Ohayon گفت : " این اپیزود از بیداری سردرگم توجه زیادی را به خود جلب نکرده است، اما با توجه به اینکه آن‌ها با نرخ بالایی در جمعیت عمومی رخ می‌دهند ، تحقیقات بیشتری باید در زمان رخ دادن آن‌ها انجام شود و اینکه آیا آن‌ها می‌توانند درمان شوند یا نه ، باید آگاه باشند که ممکن است در معرض خطر بیشتر این حوادث قرار بگیرند ."

درک زیست‌شناسی پایه اختلال دو قطبی

مبدا :

دانشگاه کالیفرنیا ، لس‌آنجلس ( UCLA ) ، علوم بهداشتی

خلاصه :

به جای استفاده از یک مصاحبه بالینی استاندارد برای تعیین اینکه آیا افراد معیارهای تشخیص بالینی اختلال دو قطبی را برآورده کرده‌اند، محققان نتایج تصویربرداری از مغز ، تست شناختی و مجموعه‌ای از رفتار و رفتار رفتاری را ترکیب کردند . با استفاده از روش جدید ، آن‌ها و همکاران آن‌ها حدود ۵۰ دستگاه مغز و رفتاری را شناسایی کرده‌اند که تحت کنترل ژنتیکی قوی و مرتبط با اختلال دو قطبی هستند . کشفیات آن‌ها می‌تواند یک گام بزرگ برای شناسایی ژن‌های خاص باشد که به این بیماری کمک می‌کنند .

دانشمندان می‌دانند که یک جز ژنتیکی قوی برای اختلال دو قطبی وجود دارد ، اما آن‌ها زمان بسیار دشواری را برای شناسایی ژن‌ها تشکیل می‌دهند که موجب آن می‌شوند . بنابراین ، در تلاش برای درک بهتر علل ژنتیکی illness's ، محققان UCLA یک رویکرد جدید را امتحان کردند .

به جای استفاده از یک مصاحبه بالینی استاندارد برای تعیین اینکه آیا افراد معیارهای تشخیص بالینی اختلال دو قطبی را برآورده کرده‌اند، محققین نتایج به‌دست‌آمده از تصویربرداری مغزی ، تست شناختی و مجموعه‌ای از رفتار و رفتار رفتار را ترکیب کردند . با استفاده از روش جدید ، UCLA - با هم‌کاری همکاران از دانشگاه سان‌فرانسیسکو ، دانشگاه Colombia's of و دانشگاه کاستاریکا - - در حدود ۵۰ رشته مغز و رفتاری که هر دو تحت کنترل ژنتیکی قوی و مرتبط با اختلال دو قطبی هستند ، شناسایی شدند . کشفیات آن‌ها می‌تواند یک گام بزرگ برای شناسایی ژن‌های خاص باشد که به این بیماری کمک می‌کنند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...