روانشناسی

روانشناسی

Weinstock اشاره کرد که چون هیچ آزمایش بالینی از داروهای دو قطبی تا به حال بیش از دو دارو را در ترکیب امتحان نکرده است، تجویز سه یا چهار روش فراتر از شیوه‌های پشتیبانی شده توسط این حوزه .

او گفت : " براساس تعریف ، درمان مبتنیبر شواهد نیست . "

هیچ مطالعات قبلی به جای استفاده از داروی pyschotropics ، بار کل دارو را بررسی نکرده بود . Weinstock گفت که انجام این کار بسیار مهم است ، چون بیماری‌های cardiometabolic به طور خاص اغلب همزمان با اختلال دو قطبی هستند . برای مثال در میان ۲۳۰ بیمار در این مطالعه ، حدود نیمی از آن‌ها دارای چنین مشکلات پزشکی بودند .

زنان بیشتری وجود دارند .

داده‌ها نشان داد که زنان ۵۸ درصد از کل بیماران را تشکیل می‌دهند ، اما ۶۸ درصد از آن‌ها مبتلا به polypharmacy پیچیده می‌باشند . Weinstock گفت که زنان به احتمال بیشتری در مورد داروهای ضد افسردگی ، داروی ضد افسردگی و داروهای محرک استفاده می‌کردند که همه آن‌ها در درمان اختلال دو قطبی تا حدی بحث‌برانگیز هستند .

نسبت زنان به افسردگی ( ۴۳ درصد ) تقریبا ً برابر با مردان ( ۲۳ درصد ) بود . اهمیت تفاوت‌های جنسیتی در این مطالعه ، حتی پس از کنترل آماری علائم افسردگی در تشخیص آن‌ها ، دوام آورد .

Weinstock گفت : " زنانی که بیش از پیش دارو تجویز کرده‌اند ، این مساله را مطرح می‌کنند که چه عواملی ممکن است در میان بیماران زن ، مانند خصوصیات بیمار یا ارائهکننده ، بر نرخ بالاتری از polypharmacy تاثیر بگذارند .

اما این مطالعه اطلاعاتی را ارایه نمی‌دهد که بتواند علت آن را آشکار کند .

با این حال ، در ترکیب با مطالعات دیگر و داده‌های بیماری‌های واگیردار ، این مطالعه به گرایشی اشاره می‌کند که نیاز به بهبود دارد، Weinstock و همکارانش نوشتند : " این افزایش اعتماد به polypharmacy به نظر نمی‌رسد که به کاهش نرخ بیماری یا اختلال کارکردی در BD کمک کند ."

از دست دادن یک عضو خانواده در دوران کودکی همراه با بیماری روانی

مبدا :

BMJ - نشریه پزشکی بریتانیایی

خلاصه :

مرگ یک خانواده در دوران کودکی همراه با افزایش قابل‌توجه اما قابل‌توجه در خطر جنون است ، پیشنهاد می‌دهد که امروز یک مقاله منتشر شود.

مرگ یک خانواده در دوران کودکی همراه با افزایش قابل‌توجه اما قابل‌توجه در خطر جنون در ارتباط است ، که یک مقاله منتشر شده امروز در bmj.com را پیشنهاد می‌دهد .

محققان می‌گویند که این خطرات برای کودکانی که در خانواده هسته‌ای ( برادران ، خواهران و والدین ) یک خودکشی را تجربه کرده‌اند ، بالاترین میزان را دارند .

مطالعات قبلی نتیجه گرفتند که خطر ابتلا به بیماری بزرگسالان می‌تواند تحت‌تاثیر ژنتیک ، سبک زندگی و تجربه محیطی باشد . همچنین شواهدی وجود دارد که استرس روانی مادر به طور معکوس بر رشد جنین تاثیر می‌گذارد .

مطالعات جمعیتی تا کنون حمایت ضعیفی را برای ارتباط بین استرس روانی و روانی بارداری و بعد روان‌پریشی ارائه کرده‌است . بنابراین محققین از انگلستان ، ایالات‌متحده و سوئد ، برای بررسی ارتباط بین مرگ و میر در خانواده به عنوان شکلی از استرس شدید به فردی و پس از آن، دست‌به‌کار شدند . داده‌ها از آمار سوید و هیات ملی بهداشت و رفاه سوید و کودکانی که بین سال‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۸۵ در سوید به دنیا آمده‌اند ، گرفته شده‌است .

Definitions روانی عبارتند از : جنون عاطفی ( از جمله اسکیزوفرنی ) و جنون عاطفی ( اختلال دوقطبی با جنون و افسردگی یک قطبی با روان‌پریشی ) .

دوره‌های نوردهی به " هر نوردهی " ( تمام قبل از زایمان ) و هر زایمان پس از زایمان ( تولد به ۱۳ سال ) و بعد از سه سال در دوران کودکی بین تولد و ۱۳ سال ( ۲ - ۲.۹ سال ، ۳ - ۶.۹ سال و ۷ - ۱۲.۹ سال ) تقسیم شدند . اگر بیش از یک نوردهی در طول دوره مطالعه رخ داد ، اولویت به اولین نوردهی داده شد .

مرگ در اثر حملات انتحاری ، جراحات مهلک / تصادف و برخی دیگر ( مانند سرطان و دستگیری‌های قلبی ) طبقه‌بندی شده‌است .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...