روانشناسی

روانشناسی

در حالی که ویروس نقص ایمنی انسانی ( اچ آی وی ) تا حد زیادی از تی‌ترهای خبری حذف شده‌است , در پایان سال ۲۰۰۰ , در پایان سال ۲۰۰۹ , بیش از ۷۰ میلیون نفر از مردم با این عفونت زندگی می‌کنند . مطالعه جدیدی بر پیامدهای عصبی مواجهه با hiv بدون درمان ضد رتروویروسی تاکید دارد .

دانشمندان به مدت زمانی شناخته شده‌اند که عفونت hiv باعث کاهش حجم و ضخامت کورتکس در برخی نواحی مغز می‌شود , اما مشخص نیست که چه زمانی این تغییرات آغاز می‌شوند و چه نقشی در درمان ضد ویروسی ( cart ) در توقف یا کاهش پیشرفت آن ایفا می‌کند . برای پاسخ به این پرسش‌ها , محققان موسسه عصبی مونترال و بیمارستان دانشگاه مک گیل , با هم‌کاری محققان دانشگاه واشنگتن و دانشگاه ییل , داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( mri ) را از بیمارانی که کم‌تر از یک سال قبل آلوده شده‌بودند , بررسی کردند .

آن‌ها داده‌های mri را با افراد مبتلا به اچ آی وی منفی و بیماران مبتلا به hiv مثبت مقایسه کردند . محققان دریافتند که بیشتر طول دوره آلودگی بدون تیمار , کاهش حجم و تنک‌کردن قشری در چندین ناحیه مغز است . پس از شروع درمان , تغییرات حجم در این نواحی متوقف شد و ضخامت کورتکس در لوب جلویی و گیجگاهی اندکی افزایش یافت .

این نتایج نیاز به تشخیص سریع hiv و تحویل گاری به محض امکان جلوگیری از آسیب عصبی را تقویت می‌کند . عفونت hiv - ۱ می‌تواند منجر به از دست رفتن حافظه , زوال عقل در زندگی و مشکلات بینایی و بینایی در میان علایم دیگر شود . غربالگری اولیه و درمان ضد ویروسی می‌تواند این علائم را قبل از اینکه در بیمارانی که درمان کافی دریافت نکرده اند متوقف کند .

رایان سنفورد که یک نامزد دکترا در آزمایشگاه عصبی در آزمایشگاه لوی کالینز و اولین نویسنده این مطالعه است می‌گوید : " مطالعات تصویربرداری عصبی ساختاری طولی در اوایل عفونت hiv وجود دارد و هیچ کدام از روش‌های تحلیل حساس در یک نمونه نسبتا ً بزرگ استفاده نمی‌کنند . " این یافته‌ها , حالت عصبی برای شروع درمان اولیه را تشکیل می‌دهد و پیام دلگرم‌کننده‌ای به افرادی می‌فرستد که با اچ آی وی زندگی می‌کنند و چسبیدن به ارابه ممکن است از مغز در برابر آسیب بیشتر محافظت کند . "

همچنین به بررسی مکانیسم‌های احتمالی آسیب مغزی در این شرایط کمک می‌کند و به آسیب که عمدتا ً در طول عفونت بدون درمان رخ می‌دهد اشاره می‌کند . این امر درها را بر روی درمان‌های جدید باز می‌کند متمرکز بر معکوس کردن این تغییرات ساختاری مشاهده‌شده . "

تغییرات حاد و مزمن در میلین در اثر آسیب شدید مغزی

منبع :

مجله علوم اعصاب

خلاصه :

تحقیقات مقدماتی با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی با استفاده از روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی با استفاده از روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی انجام شده‌است . در زمان آسیب و سه ماه بعد , میلین تغییر می‌کند.

تحقیقات مقدماتی با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی با استفاده از روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی با استفاده از روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی انجام شده‌است . تغییرات میلین در زمان آسیب و ماه‌ها بعد از آن مشهود است . لطفا ً برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید . همکاران , md و همکارانش , امروز در مجله جراحی اعصاب منتشر شدند .

با توجه به مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری , تخمین زده می‌شود که یک میلیون نفر در ایالات‌متحده یک آسیب مغزی ناشی از ضربه را در هر سال حفظ می‌کنند و حدود 90 / 57 درصد از این افراد دچار ضربات ملایم هستند که شامل ضربات مغزی می‌شود.

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...