روانشناسی

روانشناسی

مطالعه انجام‌شده توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست ( MGH ) ممکن است منجر به گسترش قابل‌توجهی در تعداد بیمارانی شود که می‌توانند بطور ایمن با تزریق وریدی ( activator plasminogen ) درمان شوند . این گزارش که به صورت آنلاین منتشر شده‌است ، نتایج آزمایشی را با استفاده از فن‌آوری‌های تصویربرداری از MR برای شناسایی بیمارانی که احتمال دارد در حدود ۴.۵ ساعت پس از سکته باشند ، توصیف می‌کند ، اگرچه علایم اولیه آن‌ها دیده نشده است .

لی Schwamm ، معاون مدیر اجرایی مرکز بالینی سکته مغزی و نویسنده مربوط به روزنامه MGH Comprehensive ، می‌گوید : " در حدود ۲۵ درصد از بیماران سکته مغزی ، از دریافت symptoms جلوگیری می‌کند ، و برای بسیاری از این بیماران ، اولین بار است که چیزی مشاهده می‌شود که از خواب بیدار می‌شوند . مطالعه ما نشان داد - - برای اولین بار - - اگر تصویربرداری آن‌ها نشان داد که این حرکت در پیشرفت خود خیلی زود بوده و آن‌ها معیارهای درمان دیگری را تجربه کرده‌اند ، tpa می‌تواند به طور ایمن به بیماران داده شود . این نتایج ، راه را برای یک محاکمه تصادفی بزرگ از tpa در بیماران با strokes unwitnessed هموار می‌کند .

اولین تایید توسط FDA در سال ۱۹۹۶ ، tpa - - به اصطلاح alteplase - - برای درمان strokes به کار می‌رود که در اثر جریان خون در مغز ایجاد می‌شود . استفاده ایمن از tpa مستلزم این است که مشخص کند سکته ناشی از گسیختگی یک کشتی خونی نیست ، که در آن tpa شرایط را بدتر می‌کند ، و زمان زیادی بین ظهور علایم و مدیریت tpa وجود ندارد ، چرا که احیای جریان خون به بافت که متحمل بیش‌ترین آسیب شده‌است ممکن است موجب آسیب بیشتر شود .

محدودیت زمانی اولیه برای مدیریت tpa ۳ ساعت از زمان بروز علائم بود و نتایج یک آزمایش بالینی بعدی آن پنجره را به ۴.۵ ساعت در سال ۲۰۰۹ گسترش داد . اما برای بیمارانی که علائم اولیه آن‌ها مشاهده نشد و بیش از ۴.۵ ساعت پس از آخرین بار شناخته شدند ، tpa مورد استفاده قرار نگرفت ؛ و این محدودیت می‌تواند بر مراقبت ۲۵ تا ۳۰ درصد بیماران سکته ischemic که به بخش‌های اورژانس بیمارستان می‌رسند ، تاثیر بگذارد . برخی مطالعات کوچک نتایج خوبی را هنگامی که چنین بیمارانی با ضربه‌های به اصطلاح بیدار - بیدار می‌شوند را گزارش کرده‌اند که براساس مطالعات MRI که با اثرات اولیه سکته ischemic سازگار هستند ، انجام شدند .

در مطالعه حاضر ، ۸۰ بیمار مبتلا به تصویربرداری ischemic - که کم‌تر از ۲۴ ساعت از زمان گذشته شناخته شده‌بودند ، توسط یک عدم تطابق بین دو نوع از مطالعات تصویر برداری نشان داده شد - - flair که به طور معمول تنها اثرات ضربه‌ای را بر روی بافت مغز پس از چند ساعت جریان خون کاهش داده و روش انتشار - وزن دار ( DWI ) نشان می‌دهد که این تکنیک ابتدا برای ضربه زدن به بیماران در Athinoula A - based MGH اعمال شد . مرکز Martinos برای تصویر برداری پزشکی که به شدت به تغییرات اولیه در دقایق اول و یا ساعت پس از شروع حمله بسیار حساس است .

مطالعه تجربی آنا وو ، محقق ارشد مرکز Martinos توضیح می‌دهد که " بافت مغز که در DWI غیر عادی است اما هنوز غیرطبیعی است در بیمارانی دیده شده‌است که ۴ ساعت یا کم‌تر بعد از شروع علایم بیماری شناخته شده‌اند . این اختلاف یک عکس فوری از تکامل بافت را در چند ساعت اول ایجاد می‌کند ، و این الگویی است که ما برای انتخاب بیماران برای درمان به کار می‌بریم ، زیرا احتمال دارد مشابه بیمارانی باشند که علائم شناخته‌شده‌ای برای بیمارانی دارند که از tpa سود برده‌اند . اساسا ً ما از یک آقای شاهد - - نام محاکمه استفاده کردیم - - برای شناسایی بیمارانی که ممکن است با tpa درمان شوند زیرا حرکت‌های آن‌ها تا حد آسیب برگشت‌ناپذیر پیشرفت نکرده است ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...