روانشناسی

روانشناسی

عنوان فوتبال - - نه برخورد - - شناختی به بازیکنان آسیب می‌زند

مبدا :

دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین

خلاصه :

پژوهشگران دریافته اند که بدتر شدن عملکرد شناختی در بازیکنان فوتبال عمدتا ً ناشی از حرکت مکرر توپ به جای ضربات سر ناخواسته ناشی از برخوردها است . یافته‌ها حاکی از آن است که تلاش‌ها برای کاهش آسیب‌های مغزی بلند مدت ممکن است بیش از حد بر پیش‌گیری از برخورد تصادفی سر متمرکز باشد .

محققان در دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین دریافت که بدتر از این که عملکرد شناختی بازیکنان فوتبال بیشتر از ضربات مکرر توپ ناشی می‌شود و نه اثرات غیر عمد ناشی از برخوردها . یافته‌ها حاکی از آن است که تلاش‌ها برای کاهش آسیب‌های مغزی بلند مدت ممکن است بیش از حد بر پیش‌گیری از برخورد تصادفی سر متمرکز باشد . این مطالعه امروز به صورت آنلاین در ژورنال عصب‌شناسی منتشر شد .

دکتر مایکل Lipton ، دکتر مایکل Lipton ، استاد رادیولوژی و علوم رفتاری در انیشتین و مدیر پزشکی خدمات MRI در مونته مونته می‌گوید : " اثرات سر Unintentional عموما ً شایع‌ترین علت بروز ضربه مغزی در فوتبال تلقی می‌شوند . ما در یک مطالعه قبلی نشان دادیم که مسیر مکرر نشانه underappreciated علائم ضربه مغزی است . و اکنون دریافته ایم که به نظر می‌رسد که این عنوان ، حداقل به طور موقت ، عملکرد شناختی را تغییر می‌دهد ."

مطالعه انیشتین در حالی که پیش از این با مشکلات شناختی گذرا در ارتباط بوده‌است ، اولین مطالعه برای مقایسه اثرات شناختی ناشی از عوارض غیر عمدی مانند برخورد و برخورد است . سیصد و هشت بازیکن فوتبال آماتور در شهر نیویورک پرسشنامه را پر کردند که شرح فعالیت‌های اخیر ( دو هفته گذشته ) فوتبال از جمله سرپرستی و اثرات غیر عمدی سر آن‌ها بود. شرکت کنندگان همچنین آزمون‌های روان‌پزشکی عصبی ، حافظه شفاهی ، سرعت psychomotor ، توجه و حافظه کار را به پایان رساندند . بازیکنان در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۵ سال قرار داشتند و ۷۸ درصد آن‌ها مرد بودند .

بازیکنان به طور متوسط ۴۵ بار در طول دو هفته تحت پوشش پرسش نامه بازیکنان فوتبال را هدایت کردند . در این زمان ، حدود یک سوم از بازیکنان حداقل یک ضربه سر غیر عمدی ( به عنوان مثال ، لگد زدن به سر ، سر ، سر تا سر ، یا برخورد سر تا goalpost ) را متحمل شدند .

بازیکنان که بیش‌ترین تی‌تر را گزارش کرده‌اند دارای ضعیف‌ترین عملکرد در مورد سرعت psychomotor و وظایف مورد توجه هستند که مناطقی از عملکرد شناخته می‌شوند که تحت‌تاثیر آسیب مغزی قرار می‌گیرند . فرکانس عنوان نیز با عملکرد ضعیف در کار حافظه کار ارتباط داشت ، اگرچه ارتباط اهمیت مرزی داشت . در مقابل ، تاثیرات غیر عمدی به هیچ جنبه از عملکرد شناختی مربوط نبودند .

تیم انیشتین گزارش داد که با این حال ، تغییرات در عملکرد شناختی منجر به اختلال بالینی آشکار نشد . با این حال ، ما نگران آن هستیم که کاهش نامحسوس ، حتی گذرا در عملکرد روان‌پزشکی عصبی از پیش ، می‌تواند به تغییرات ریزساختاری در مغز منجر شود که پس از آن به عملکرد impaired مداوم منجر می‌شود. دکتر Lipton می‌گوید : " ما به یک مطالعه بلندمدت از بازیکنان فوتبال بیشتر برای پرداختن کامل به این پرسش نیاز داریم ."

دکتر Lipton توصیه می‌کند : " در این میان بازیکنان فوتبال باید در حین تمرین و بازی‌های فوتبال به عنوان راهی بالقوه برای آسیب مغزی در نظر گرفته شوند و از آنجا که it's تحت کنترل بازیکن است ، نتایج آن می‌توان از عواقب آن جلوگیری کرد ."

نشانگرهای زیستی خون ممکن است اجازه تشخیص آسان‌تر ، تایید ضربات مغزی را بدهند

مبدا :

دانشگاه کالیفرنیا - Irvine

خلاصه :

محققان دریافته اند که مولکول‌های کوچک مخصوص در پلاسما ممکن است در تعیین اینکه آیا کسی آسیب مغزی جدی را متحمل شده یا ضربه مغزی را متحمل شده‌است ، مفید باشد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...