روانشناسی

روانشناسی

محققان دانشگاه کالیفرنیا ، Irvine ، دانشگاه جرج تاون و دانشگاه راچستر متوجه شده‌اند که مولکول‌های کوچک خاصی در پلاسمای خون ممکن است در تعیین اینکه آیا کسی آسیب مغزی جدی را متحمل شده‌است یا خیر ، مفید باشد یا خیر . این مقاله " پلاسما پلاسما را به دقت طبقه‌بندی می‌کند که آسیب خفیف آسیب مغزی را از کنترل طبقه‌بندی می‌کند " .

شش مولکول کوچک ویژه از پلاسمای خون در گروهی از ورزش‌کاران دانشگاهی که مبتلا به ضربات مغزی تشخیص‌داده شده‌اند ، کشف شدند . هنگامی که این مولکول‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند ، حضور ترکیب آن‌ها دقیقا ً پیش‌بینی کرد که آیا هم‌تیمی‌های او متحمل ضربه مغزی شده‌اند یا خیر . این امر نشان می‌دهد که این مولکول‌های کوچک و احتمالا ً برخی دیگر، ممکن است از لحاظ بالینی مربوط به mTBI باشند . پس از آن ، شش مشخصه زیستی در یک گروه مجزا از افراد ، بدون و با mTBI ، مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج یافته‌های ورزش‌کار را تکرار کرد .

اگرچه نتایج دلگرم‌کننده هستند ، نویسندگان محدودیت‌هایی را برای مطالعه خود گزارش می‌دهند و تحقیقات بیشتری در رابطه با این ها و سایر mTBI زیستی در خون را توصیه می‌کنند که کاربرد آن‌ها را در مدیریت بالینی روشن‌تر می‌کند .

ماسیمو S گفت : " چنین تست‌هایی برای تعیین اینکه آیا کسی ضربه مغزی را متحمل شده‌است یا نه ، مهم است ، که در حال حاضر یک کار آسان نیست ، بلکه ممکن است در نهایت مفید واقع شود زمانی که افراد آسیب‌دیده ممکن است واجد شرایط بازگشت ایمن به فعالیت‌های منظم باشند ." Fiandaca ، MD ، اولین نویسنده ، یک جراح اعصاب بازنشسته و هم‌کار گروه تحقیقاتی UCI و Georgetown به رهبری نویسنده ارشد paper's ، هوارد جی . Federoff ، MD ، PhD.

An عینی of هنوز برای ارائهکنندگان خدمات بهداشت ، مربیان ، مربیان ، فرماندهان نظامی و پزشکان نظامی در دسترس نیست . چنین آزمایشی تشخیصی ممکن است در مدیریت ضربات مغزی مدنی و نظامی ، از جمله استراتژی‌هایی برای جلوگیری از مشکلات پس از زایمان و عواقب جدی ، مانند ضربه مغزی مزمن ، انقلابی ایجاد کند . محققان در اتحادیه بین‌المللی، به پیشرفت فن‌آوری‌های پیشرفته و رویکردهای درمانی که ممکن است به نفع همه جوامع باشد ، کمک می‌کنند ، اما به طور مستقیم با جمعیت‌های محلی خود ارتباط دارند .

تخمین زده می‌شود که حدود ۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به نارساخوانی هستند ، احتمال قریب به کم بودن این آسیب‌ها را نشان می‌دهند . متخصصان بالینی نیاز به یک تست تشخیصی مناسب و قابل‌اعتماد برای تعیین ارتفاع زیاد در برابر احتمال پایین of به موقع دارند .

Fiandaca گفت که نیاز روشنی برای بهبود قابلیت‌های تشخیصی وجود دارد که می‌تواند underreporting mTBI را کاهش دهد و اجازه می‌دهد تا مراقبت مناسب ‌تری به افراد concussed تحویل داده شود . افتادن‌ها شایع‌ترین علت مرتبط با mTBI ها در میان غیرنظامیان در ایالات‌متحده و سراسر جهان هستند . در ایالات‌متحده ، mTBI مربوط به ورزش سالانه ۳.۸ میلیون مجروح را تولید می‌کند . تغییرات در شیوه‌های جنگ در دو دهه اخیر باعث افزایش صدمات ( یعنی مواد منفجره ) به علت اصلی for در ارتش وظیفه فعال ایالات‌متحده شده‌است . بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ حدود ۸۲ درصد از همه TBI نظامی در این رده قرار گرفتند .

هر چند که تکنولوژی‌های فعلی برای تعریف مولکول‌های کوچک کشف‌شده در انتشار today's ، فاقد سکوی سرعت محور هستند که برای سایر معیارهای توسعه‌یافته اند ، نویسندگان مطالعه یک حرکت تکنولوژیکی رو به رشد را برای توسعه چنین سکوهای جدید ناشی از این و تحقیقات مشابه پیش‌بینی می‌کنند .

شاخص سلامت مغز جدید می‌تواند پیش‌بینی کند که بیماران پس از سکته چگونه عمل می‌کنند

مبدا :

SAGE

خلاصه :

یک برنامه کامپیوتری جدید می‌تواند کل خرابی مغز را ارزیابی کرده و به پیش‌بینی عملکرد شناختی بعد از سکته تا ده برابر دقیق‌تر از روش‌های فعلی کمک کند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...