روانشناسی

روانشناسی

یک برنامه رایانه‌ای جدید که توسط دانشمندان در دانشگاه‌های ادینبرگ و گلاسکو ایجاد شده‌است می‌تواند کل وخامت مغز را ارزیابی کرده و به پیش‌بینی عملکرد شناختی پس از سکته مغزی تا ده برابر دقیق‌تر از روش‌های موجود کمک کند .

رویکرد جدید که امروزه در مجله بین‌المللی سکته مغزی منتشر شده‌است , می‌تواند آسیب‌های مربوط به مغز را از بیماری عروق کوچک فلج مغزی ( svd ) و آتروفی مغز را با ترجمه یک میلیون به همراه اطلاعات ذخیره‌شده در اسکن مغزی به یک اندازه واحد اندازه‌گیری کند . "

لاغری و آتروفی بافت مغز هر دو افزایش سن را افزایش می‌دهد, اغلب با هم وجود دارند و عوامل خطر برای سکته و جنون هستند .

شاخص بهداشت مغز نیز ممکن است قبل از اینکه متوجه علائم شود , هشدار اولیه خطر کاهش شناختی آینده در افراد بدهد . در حال حاضر درمان‌های محدودی برای جلوگیری یا کاهش زوال عقل یا زوال ناشی از بیماری عروق وجود دارد , اما اگر خطر زود شناسایی شود , توسعه این بیماری‌ها با تنظیمات سبک زندگی و درمان‌ها برای عوامل خطر مانند فشار خون کاهش می‌یابد .

در حال حاضر , اسکن مغزی به دکترها کمک می‌کند بدانند که چه موقع سکته مغزی رخ داده‌است و همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد اینکه آیا یک فرد نجات‌یافته ممکن است در خطر توسعه مشکلات شناختی یا جنون باشد , باشد . استاد دانشگاه ادینبرگ , در دانشگاه ادینبرگ , می‌گوید : " ما دریافتیم که قرار دادن تمام عوامل قابل‌مشاهده در اسکن با یکدیگر , پیش‌بینی بهتری را ارائه می‌دهند , با این حال اکثر روش‌های رایانه‌ای در دسترس نیستند و ممکن است برای بیماران مسن‌تر مناسب نباشند . این چیزی است که منجر به توسعه شاخص سلامت مغز شده‌است. "

دکتر دیوید الکساندر گراه‌ام , از دانشگاه علوم پزشکی و علوم پزشکی گلاسکو , گفت : " ما نیاز به یک روش فراگیرتر برای ارزیابی اختلالات رایج در مغز را شناسایی کردیم . روش جدید ما به ما این امکان را می‌دهد تا از هر قطعه اطلاعات از یک اسکن مغزی استفاده کنیم , نه تنها ویژگی‌های فردی مغز که تنها می‌تواند به ما در مورد ریسک یک فرد برای مشکلات شناختی بگوید . "

مطالعه حاضر در شهر ادینبورگ از جمله بیماران سکته مغزی و لوپوس و داوطلبان سالم سن کار انجام شد. شاخص سلامت مغز به شدت اختلالات شناختی شدیدتری را پیش‌بینی کرد که معمولا ً در سکته مغزی و svd نسبت به گذشته دیده می‌شود .

دکتر حسن افزود : " از طریق هم‌کاری منحصر به فردی بین دانشگاه‌های گلاسکو و ادینبرگ , که توسط انجمن سکته در بریتانیا تامین می‌شود , گام بعدی آزمایش رویکرد شاخص سلامت مغز در اسکنرهای مغز پیشرفته است, مانند اسکنر بسیار بالای رزولوشن بالا در دانشگاه پیشاور تعالی و در گروه‌های بزرگ‌تر بیماران .

" در نهایت امیدواریم که شاخص سلامت مغز را به تمرین بالینی معرفی کنیم تا بتواند تشخیص اولیه و درمان افت شناختی و جنون پس از سکته را بهبود بخشد . "

این مقاله , شاخص سلامت مغز : به عنوان یک معیار ترکیبی از آسیب عصبی عصبی - عصبی و عصبی - عصبی در مجله بین‌المللی سکته منتشر شده‌است .

یک ضربه مغزی ممکن است خطر بیماری پارکینسون را افزایش دهد

منبع :

آکادمی علوم اعصاب آمریکا

خلاصه :

افرادی که دچار ضربه مغزی خفیف یا آسیب شدید مغزی تشخیص‌داده شده‌اند , ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهند .

براساس مطالعه‌ای که در ماه آوریل منتشر شد , مجله پزشکی آکادمی علوم اعصاب آمریکا گفت : افرادی که دچار ضربه مغزی خفیف یا آسیب خفیف مغزی شده‌اند ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...