روانشناسی

روانشناسی

مبارزه مغز با انتقال منابع

یافته‌های اخیر در یک مطالعه Baycrest - دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که یکی از روش‌هایی که مغز برای مقابله با بیماری‌های دامی استفاده می‌کند ، reassigning وظایف در مناطق مختلف است.

مبدا :

Baycrest مرکز مراقبت از سالمندان

خلاصه :

مغز همچنان برای مقابله با بیماری‌های قلبی مانند صدمه به مناطق و وظایف خاص ، مبارزه می‌کند . در واقع ، یافته‌های اخیر در یک پژوهش در دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که یکی از روش‌هایی که مغز برای مقابله با این بیماری‌ها استفاده می‌کند ، reassigning وظایف در مناطق مختلف است .

مغز همچنان برای مقابله با بیماری‌های قلبی مانند صدمه به مناطق و وظایف خاص ، مبارزه می‌کند . در واقع ، یافته‌های اخیر در یک پژوهش در دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که یکی از روش‌هایی که مغز برای مقابله با این بیماری‌ها استفاده می‌کند ، reassigning وظایف در مناطق مختلف است .

براساس مقاله‌ای که در ژورنال Neuroimage : بالینی منتشر شده‌است ، بیماران مبتلا به Aphasia پیشرو اولیه ( PPA ) ، یک شکل نادر از جنون که فرد توانایی برقراری ارتباط را از بین می‌برد ، به یک منطقه مغزی متفاوت ضربه می‌زند تا معنای کلمات را پردازش کند. معمولا ً افراد به سمت چپ مغز تکیه می‌کنند تا کلماتی را که خوانده یا می‌شنویم درک کنند ، اما بیماران PPA فعالیت مغزی بیشتری را در سمت راست نشان می‌دهند . این یافته‌ها می‌تواند برای کمک به توسعه درمان‌های هدفمند برای حفظ عملکرد مغز مورد استفاده قرار گیرد .

مطالعات پیشین نشان داده‌اند که این روش حفظ بعد از آسیب مغزی ، مانند آسیب مغزی یا سکته مغزی، مورد استفاده قرار می‌گیرد ، اما این یکی از اولین مطالعاتی است که این پدیده را در یک بیماری عصبی کشنده نشان می‌دهد .

دکتر Jed Meltzer نویسنده ارشد موسسه تحقیقات Baycrest's Rotman و رئیس تحقیقات کانادا در RRI شناختی کانادا می‌گوید : " این یافته‌ها حاکی از آن هستند که علی‌رغم انحطاط brain's در دوران PPA ، طبیعتا ً با تلاش و حفظ عملکرد سازگار است ."

در این مطالعه تصویر برداری از مغز ۲۸ بزرگ‌سال بین سنین ۵۸ و ۸۳ ، ۱۳ نفر از آن‌ها با متخصصان کودک تشخیص داده شدند . در حالی که مغز آن‌ها اسکن شده بود، از شرکت کنندگان تحقیق خواسته شد تا احکام را بخواند که بر روی صفحه ظاهر شدند ، که برخی از آن‌ها اشتباه‌ات دستوری یا کلمات mismatched داشتند .

دکتر Meltzer که استادیار بخش روانشناسی و آسیب‌شناسی زبان گفتاری در دانشگاه تورنتو است می‌گوید که زمانی که یک بزرگ‌سال سالم ، جملات را با اشتباه‌ات پردازش می‌کند ، افزایش فعالیت مغزی را افزایش می‌دهد چون مغز نیاز به کار سخت‌تر دارد . دکتر Meltzer می‌گوید که افراد متخصص کودک در تشخیص اشتباه مشکل بیشتری داشتند و در هنگام برداشتن کلمات نادرست ، افزایش کندتر و کوچک‌تری را در فعالیت مغزی نشان دادند که می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها را به طور کامل پردازش می‌کنند . آن‌هایی که کودک PPA بودند ، در مقایسه با بزرگسالان سالم ، یک واکنش بزرگ‌تر را در سمت مخالف مغز نشان دادند .

دکتر Aneta Kielar ، استادیار زبان ، علوم شنوایی و شنوایی و علوم شناختی در دانشگاه آریزونا ، که این کار را به عنوان بخشی از یک کمک‌هزینه تحصیلی در the انجام داد ، می‌گوید : " ما قادر به شناسایی مناطقی از مغز بودیم که به بیماران اجازه می‌داد تا به علت مرگ نورون‌ها در مغز جبران کنند . " او گفت که می‌داند که چه مناطقی از افراد مغز با استفاده از متخصصان کودک از زبان درک می‌کنند ممکن است در حال توسعه درمان کمک کنند .

دکتر Meltzer اضافه می‌کند که واکنش‌های مغزی کندتر نیز می‌توانند توسط پزشکان برای ارزیابی شدت disease's و هدایت درمان حتی قبل از آن مورد استفاده قرار گیرند . در مراحل بعدی ، دانشمندان از داده‌های فعالیت مغزی برای کمک به درمان بیماران PPA با تحریک هدفمند مغزی استفاده می‌کنند . کار آن‌ها همچنین اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت این مداخله را بررسی خواهد کرد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...