روانشناسی

روانشناسی

پروفسور علوم اعصاب در دانشکده علوم اعصاب در کالج ترینیتی دوبلین , نویسنده این مطالعه می‌گوید : " آستروسیت ها شایع‌ترین نوع سلول در مغز هستند که سال‌ها نقش حمایتی را در نورون‌ها ایفا می‌کنند . با این حال , این واقعیت که رسانه از موانع سلولی در معرض نانوذرات تنها نورون‌های آسیب‌دیده در هنگام حضور آستروسیت ها آسیب می‌بیند , شواهد بیشتری فراهم می‌کند که نقش آستروسیت ها در مغز , فراتر از حمایت از نورون‌ها است . وقتی آستروسیت ها دچار استرس می‌شوند ( تحت شرایط آزمایشگاهی ) قادر به آسیب رساندن به نورون‌های مجاور هستند . این می‌تواند مفاهیمی برای توسعه درک ما از چگونگی تاثیر رفتار آستروسیت ها در بسیاری از بیماری‌های نورودژنراتیو از جمله آلزایمر و پارکینسون داشته باشد . "

این یافته‌ها نشان می‌دهند که آسیب نانوذرات به سلول‌های مغز می‌تواند باعث آسیب dna به آستروسیت ها شود . این امر پیامدهایی برای مطالعات بیشتر با هدف توسعه آستروسیت ها به عنوان اهداف بالقوه دارویی برای بیماری‌های نورودژنراتیو دارد.

تعداد زیادی از نشانه‌های مربوط به ضربه مغزی در هنرهای نمایشی

( p < 0.05 ) .

منبع :

دانشگاه اوهایو

خلاصه :

مطالعه اخیر نشان می‌دهد که تعداد بسیار زیادی از شرکت کنندگان نه تنها نشانه‌های مربوط به ضربه مغزی و اثرات سر را تجربه کرده‌اند , بلکه بدون گزارش دادن این حادثه و یا بدون دریافت مراقبت‌های توصیه‌شده , به عملکرد خود ادامه می‌دهند . با این حال , این شرکت کنندگان در هر مسابقه ورزشی شرکت نداشتند . آن‌ها کارکنان تئاتر هستند .

الاهرام با این حال , این شرکت کنندگان در هر مسابقه ورزشی شرکت نداشتند . آن‌ها کارکنان تئاتر هستند .

این مطالعه توسط جف راسل , استادیار دانشکده علوم و علوم پزشکی دانشگاه اوهایو , و مدیر کلینیک علوم و سلامت در عملکرد هنری ( کلینیک شکل ) , و بران یگان , انجام شد .

تحقیقات آن‌ها نشان داد که درصد افرادی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند , حداقل یک ضربه سر یک تئاتر را تجربه کرده‌اند . به طور شگفت‌آوری , 95 / 63 درصد از پاسخ دهندگان بیش از پنج آسیب سر را متحمل شده و در طی زمان در تئاتر بیش از سه ضربه سر داشتند . افرادی که ضربه مغزی را تجربه کرده بودند , دچار ضربه مغزی شده بودند .

راسل , نویسنده این تحقیق می‌گوید : " احتمالا ً دلایل چندی برای عدم گزارش وجود دارد . " " در این صنعت خاص , آن‌ها نمی‌دانند که جراحت چقدر جدی است و آن‌ها به داشتن مراقبت‌های بهداشتی نزدیک به یک تیم ورزشی عادت ندارند . برخی به این دلیل ادامه خواهند داد که اگر آن‌ها کار نکنند پول دریافت نمی‌کنند . برخی نمی‌خواهند به اندازه کافی سخت باشند , به خصوص در صنعت نمایش . "

تلافی , دانشجوی سال دوم در رشته تئاتر و مدیریت صحنه در اوهایو گفت که او از نتیجه این مطالعه متعجب نیست و گفت که او زمانی لغزید و افتاد , به سر او ضربه زد و " واقعاً احساس جدایی کرد . او گفت که به نور و صدا حساسیت دارد و از زمانی که پایان ترم است کمی استراحت می‌کند و کار زیادی برای انجام آن باقی نمانده است. حتی با وجود اینکه او در نهایت دچار ضربه مغزی شده بود , tat اعتراف کرد که اگر جراحت او در طول نمایش رخ داده باشد , او کار را ادامه خواهد داد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...