روانشناسی

روانشناسی

تکان دادن مغز

در مطالعات قبلی ، آزمایشگاه Camarillo's ۳۱ بازیکن فوتبال کالج را با mouthguards خاص تجهیز کرده بود که نشان می‌داد چگونه سره‌ای بازیکنان بعد از یک ضربه جابجا می‌شوند ، از جمله چند مورد که در آن بازیکنان دچار ضربات مغزی شدند .

ایده Laksari و Kurt's استفاده از این داده‌ها ، همراه با داده‌های مشابه از بازیکنان لیگ ملی فوتبال ، به عنوان ورودی‌های یک مدل کامپیوتری از مغز است . به این ترتیب آن‌ها می‌توانند بفهمند چه اتفاقی در مغز رخ داده‌است که منجر به ضربه مغزی شده‌است . به طور خاص ، آن‌ها می‌توانند فراتر از مدل‌های نسبتا ً ساده‌ای بروند که تنها بر روی یک یا دو پارامتر تمرکز داشته باشد، مانند حداکثر شتاب سر در طی یک ضربه .

تفاوت کلیدی بین تاثیراتی که منجر به ضربات مغزی می‌شوند و آن‌هایی که این کار را انجام ندادند ، به این نتیجه رسیدند که مغز چگونه و از همه مهم‌تر کجا - - مغز می‌لرزد . بعد از یک ضربه معمولی ، مدل کامپیوتری محققان نشان می‌دهد که مغز در حدود ۳۰ بار در یک روش نسبتا ً یکنواخت به عقب و جلو حرکت می‌کند ؛ یعنی بیشتر قسمت‌های مغز به طور هماهنگ حرکت می‌کنند .

در موارد آسیب ، حرکت brain's پیچیده‌تر است . به جای مغز که به طور گسترده هماهنگ حرکت می‌کند ، ناحیه‌ای در عمق مغز به نام طناب رابط که نیمه چپ و راست مغز را به هم متصل می‌کند - - سریع‌تر از مناطق اطراف آن را تکان می‌دهد و فشار قابل‌توجهی روی آن بافت‌ها می‌گذارد .

پیچیدگی‌های بیشتر

simulations Concussion که به همان طناب رابط اشاره می‌کنند با مشاهدات تجربی همخوانی دارند - - بیمارانی که دچار ضربات مغزی می‌شوند اغلب به طناب رابط آسیب می‌زنند . با این حال ، Laksari و کورت تاکید می‌کنند که یافته‌های آن‌ها predictions هستند که باید به طور گسترده در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گیرند ، چه با ذهن حیوانات و یا مغز انسان که برای مطالعه علمی اهدا شده‌اند ، اما این امر گام بعدی مهم خواهد بود ."

شاید به همان اندازه که آزمایش‌ها فیزیکی ، شبیه‌سازی‌های دیگر برای روشن سازی رابطه بین اثرات سر و حرکت مغز هستند - به طور خاص ، چه نوع اثرات به حرکت پیچیده منجر می‌شود که به نظر می‌رسد مسئول ضربات مغزی و دیگر آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه روحی است . Laksari گفت که براساس مطالعاتی که تاکنون انجام داده‌اند ، آن‌ها می‌دانند که رابطه بسیار پیچیده است .

با این حال ، نتایج کشف این رابطه می‌تواند بسیار زیاد باشد . کورت گفت اگر دانشمندان بهتر درک کنند که مغز چگونه بعد از یک ضربه حرکت می‌کند و چه حرکتی بیش‌ترین آسیب را ایجاد می‌کند ، ما می‌توانیم تکنولوژی‌های تشخیصی را طراحی کنیم ، مثلا ً در فوتبال ، و به طور بالقوه تصمیمات فرعی را در زمان واقعی انجام دهیم " ، که همه آن‌ها می‌توانند پیامدهایی برای کسانی که ضربه زننده به سرش می‌زنند را بهبود بخشد .

ساختار مفصل در زمینه تقویت فعالیت مغزی

مبدا :

موسسه پزشکی هوارد هیوز

خلاصه :

دارویی که اثرات یک واکنش استرس سلولی را معکوس می‌کند ، یادگیری و حافظه را در موش‌ها با ضربات مغزی احیا می‌کند . اکنون پژوهشگران اطلاعات مقیاس اتمی را در مورد نحوه تعامل مواد با هدف پروتئین می‌بینند .

یک تصویر دقیق از یک داروی آزمایشی تقویت مغز یک روز می‌تواند به محققان کمک کند تا آن را برای استفاده در آزمایش‌های بالینی انسانی به کار ببرند .

محققان نشان داده‌اند که این دارو ، ملقب به ISRIB ، به طور کامل یادگیری و کمبودهای حافظه در موش‌ها را به طور کامل از بین می‌برد . اکنون دانشمندان دیدگاهی روشن‌تر از نحوه کار ISRIB دارند - - با هم خوردن بخش‌هایی از پروتیین که در استرس سلولی دست دارند .

موسسه پزشکی هوارد هیوز ( HHMI ) Investigator ، پیتر والتر و همکارانش ، این اقدام را با ساختار پروتیین با مقیاس اتمی جدید در ۲۹ مارس ۲۰۱۸ در ژورنال علمی مجله توصیف می‌کنند .

والتر ، زیست biochemist در دانشگاه کالیفرنیا ، سان‌فرانسیسکو ، می‌گوید : " ردیابی این که چگونه ISRIB با هدف پروتیینی خود تعامل می‌کند می‌تواند به طور بالقوه به محققان کمک کند تا این دارو را برای درمان آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه اصلاح کنند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...