روانشناسی

روانشناسی

سلول‌ها در بدن ما به عوامل استرس‌زا مانند عفونت‌های ویروسی ، گرسنگی و آسیب واکنش نشان می‌دهند : با محدود کردن تولید پروتیین‌های جدید . این " واکنش استرس سلولی " به حفظ سلول‌های زنده با خرید زمان برای بازیابی کمک می‌کند .

والتر می‌گوید : " اما در بسیاری از موارد ، این واکنش می‌تواند شخصیتی ناسازگارانه باشد . " آسیب مغزی به طور مداوم بر واکنش فشار سلولی تاثیر می‌گذارد - - و افت نتیجه در تولید پروتئین ممکن است فرایندهای شناختی را کند کند . یادگیری و ذخیره‌سازی خاطرات ، به عنوان مثال ، به سلول‌های مغز نیاز دارد تا پروتئین‌ها را تولید کند که به ایجاد ارتباطات طولانی‌مدت در مغز کمک می‌کنند .

والتر و همکارانش ۲۸ نامزد بالقوه از جمله ISRIB را شناسایی کردند که در سال ۲۰۱۳ پس از نمایش بیش از ۱۰۰، ۰۰۰ تن از مولکول‌های مواد مخدر که واکنش استرسی را تغییر می‌دهند ، ۲۸ نامزد بالقوه را شناسایی کردند . این تیم کشف کرد که ISRIB ، کوتاه برای مهار واکنش تنش یکپارچه ، یک خط تولید پروتیین کلیدی فعال در سلول‌های استرس زا را نگه می‌دارد . اما ISRIB didn't در محلول‌های آبکی به خوبی حل می‌شوند، بنابراین محققان didn't فکر می‌کنند که این یک داروی ماندنی است - - در ابتدا . یک نگاه دقیق‌تر نشان داد که ISRIB ۱۰۰۰ برابر قوی‌تر از بسیاری از گزینه‌های مولکولی دیگر است . بنابراین حتی مقدار بسیار ریز of که می‌توانند وارد سلول‌ها شوند کافی بود تا واکنش را تحریک کنند .

سلول‌های Stressed با این دارو شروع به سنتز پروتئین‌ها کردند - - و بطور قابل‌ملاحظه‌ای ، ISRIB یادگیری و حافظه را در موش‌ها افزایش داد . سال گذشته ، محققان کشف کردند که ISRIB همچنین حافظه بلند مدت در موش‌ها با ضربات مغزی را احیا کرده‌است .

این تیم از آزمایش‌ها قبلی اطلاع داشت که ISRIB از واکنش فشار سلولی با تثبیت پروتئین به نام eIF۲B جلوگیری می‌کند که به طور معمول به تبدیل پروتیین به تولید پروتیین کمک می‌کند .

در سلول‌های استرس زا، eIF۲B از فعال کردن یک کمپلکس پروتئینی دیگر که سنتز پروتیین را آغاز می‌کند ، مسدود شده‌است . اما وقتی سلول‌های استرس زا ISRIB دریافت می‌کنند ، eIF۲B فعال باقی می‌ماند و سلول‌ها به تولید پروتئین‌ها ادامه می‌دهند . برای درک بهتر این که چگونه ISRIB فعال می‌شود و eIF۲B را تثبیت می‌کند ، والتر و همکارانش می‌خواهند دقیقا ً ببینند که مولکول و پروتیین چگونه تعامل دارند .

والتر می‌گوید : " ما با هم با آدام فراست ، یک زیست‌شناس ساختاری و دانشمند HHMI در UCSF ، از میکروسکوپ الکترونی cryo استفاده کردیم تا یک ساختار دقیق از a را به هشت بخش eIF۲B بدست آوریم .

والتر می‌گوید : " ایده اصلی این است که the که مجموعه eIF۲B را به هم متصل می‌کند ممکن است برای تثبیت پروتئین و افزایش فعالیت آن کافی باشد . "

UCSF دارای مجوز ISRIB به calico است ، شرکتی که توسط الفبا ، شرکت مادر Google's ، برای تحقیق در مورد پیری ، تاسیس شده‌است. دانستن این که چگونه ISRIB و هدف پروتئین آن با هم مناسب هستند ، می‌توانند به محققان کمک کنند که مولکول را به طور خاص برای آزمایش‌ها بالینی انسانی برای درمان آسیب‌های مغزی و آسیب مغزی به کار ببرند . والتر می‌گوید تا کنون ، ISRIB به نظر سمی نمی‌رسد ، شاید به این دلیل که تنها در سلول‌های استرس زده کار می‌کند و در عملکرد سلول‌ها به طور عادی کار نمی‌کند .

درمان ژن ممکن است به التیام زخم‌ها و آسیب‌های دیگر به مغز کمک کند

مبدا :

مرکز پزشکی جنوب غربی

خلاصه :

دانشمندان یک محرک ژنتیکی پیدا کرده‌اند که ممکن است توانایی brain's را برای التیام از گستره‌ای از شرایط ناتوان‌کننده‌ای ، از ضربه به ضربات مغزی و آسیب‌های طناب نخاعی بهبود بخشد .

دانشمندان یک محرک ژنتیکی پیدا کرده‌اند که ممکن است توانایی brain's را برای التیام از گستره‌ای از شرایط ناتوان‌کننده‌ای ، از ضربه به ضربات مغزی و آسیب‌های طناب نخاعی بهبود بخشد .

یک مطالعه جدید در موش‌ها از موسسه مغز از UT ، موسسه مغز Donnell نشان می‌دهد که تبدیل شدن به یک ژن در درون سلول‌های به نام آستروسیت ها منجر به زخمی شدن جای زخم کوچک و بهبود بالقوه موثرتر از آسیب می‌شود .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...