روانشناسی

روانشناسی

مطالعه جدیدی در موش از موسسه مغز اودانل در جنوب غربی نشان می‌دهد که تبدیل شدن به یک ژن در داخل سلولی به نام آستروسیت , منجر به یک اثر زخم کوچک‌تر و - - یک بهبودی موثرتر از آسیب می‌شود.

در این تحقیق آسیب‌های ستون فقرات مورد بررسی قرار گرفته اما به احتمال زیاد در درمان تعدادی از شرایط مغز از طریق ژن‌درمانی استفاده شده‌است .

گلدبرگ گفت : " ما می‌دانیم که آستروسیت ها می‌توانند به مغز و نخاع کمک کنند تا از آسیب التیام پیدا کند, اما ما به طور کامل تحریکی که این سلول‌ها را فعال می‌کند را درک نکرده ایم . " " اکنون می‌توانیم ببینیم آیا روشن کردن سوییچ که ما شناسایی کرده‌ایم می‌تواند به روند التیام کمک کند . "

مطالعه منتشر شده در گزارش‌های سلولی نشان می‌دهد که ژن گیرنده آستروسیت ها را می‌توان به سرعت پاسخ داد به نام astrogliosis که در آن سلول‌های ستاره‌ای در اطراف نورون‌های آسیب‌دیده تکثیر شده و یک اثر زخم را تشکیل می‌دهند .

دانشمندان ژن مذکور را در آستروسیت یک گروه از موش‌های زخمی حذف کردند که پاسخ آسیب سلولی را کاهش داده و منجر به زخم بزرگ‌تری در نخاع شد . آن‌ها بیان ژن را در سایر موش‌های زخمی که پاسخ آسیب سلول‌ها را تحریک کرده و منجر به زخم کوچک شده‌اند , بیان کردند . بیان ژن در موش‌های سالم نیز آستروسیت ها را فعال کرد .

دکتر گلدبرگ گفت که زخم کوچک احتمالا ً با جدا کردن نورون‌های آسیب‌دیده , به روند التیام کمک می‌کند . او گفت : " اما ما نمی‌دانیم که این فرضیه درست است زیرا تا آن زمان ما راه آسانی برای روشن کردن واکنش‌پذیری آستروسیت در بالا و پایین نداشتیم . "

مطالعات بیشتر برای تجزیه و تحلیل این موضوع مورد نیاز است که آیا بافت زخم متراکم در واقع بهبود را بهبود می‌بخشد و چگونه این فرآیند بر توانایی نورون‌ها در اصلاح اتصالات با یکدیگر تاثیر می‌گذارد .

آزمایشگاه گلدبرگ برای بررسی اثرات astrogliosis در آسیب‌های نخاعی و نخاعی تحقیقات بیشتری انجام خواهد داد . محققان تعیین می‌کنند که آیا تغییر در موش‌ها در قبل از آسیب , شدت آن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد یا خیر. آن‌ها سپس میزان تشکیل زخم فشرده را اندازه‌گیری می‌کنند و یا مانع بهبودی می‌شوند.

این یک راز بزرگ بوده که چه افزایش واکنش‌پذیری آستروسیت ها مفید باشد . " موسسه مغز . یک ابزار مولکولی برای پاسخ به این سوال وجود دارد . "

آقای چن و توماس گلدبرگ , کسی که در عصب‌شناسی جایگاه لیندا و میشل هارت را در اختیار دارد , در این تحقیق با هم‌کاری جین ژنگ و جین جین در دانشگاه کالیفرنیا در کالیفرنیا هم‌کاری کردند .

این تحقیق تا حدی تحت حمایت مالی موسسه تگزاس برای آسیب مغزی و تعمیر توسط قوه مقننه تگزاس بود . حمایت دیگر از موسسه ملی بهداشت , موسسه پزشکی هاوارد هیوز , بنیاد بئاتریس و بئاتریس , مرکز تحقیقات آسیب مغزی و تعمیر در ضربات , روبرت دی . ا . بال‌ها و بال‌ها برای بنیادهای زندگی .

اثر انگشت عصبی نوع‌دوستی:

مطالعه‌ای که در سربازان قدیمی جنگ ویتنام با ضایعات مغزی انجام شد, اساس تصمیم‌گیری‌های خیرخواهانه

منبع :

موسسه تحقیق و آموزش

خلاصه :

برای مثال , ما می‌دانیم که آسیب مغزی ناشی از ضربه می‌تواند چندین حوزه رفتار را تغییر دهد, به طور مثال , بسته به اینکه نواحی مغزی آسیب‌دیده اند . با این حال , نگاشت رابطه بین نواحی مغزی و رفتار می‌تواند سخت باشد , به خصوص برای رفتار پیچیده مثل نوع‌دوستی . در این مطالعه , جانبازان جنگ با ضایعات مغزی مورد مطالعه قرار گرفتند تا ارتباط علت و معلولی بین این نواحی مشخص شود .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...