روانشناسی

روانشناسی

دو سرباز قدیمی جنگ وجود دارند که هر دو با آسیب مغزی ناشی از ضربه روحی ناشی از شلیک گلوله هستند . یکی از آن‌ها تمایل دارد که پول خود را به نهاده‌ای اجتماعی که به آن اعتقاد دارد اهدا کند، و دیگری موسساتی را مجازات می‌کند که don't نمایندگی او را بر عهده دارند . پاسخ این تفاوت‌های رفتاری مبتنی بر حوزه‌های مغزی است که پس از آسیب دیدن در طول جنگ ویتنام دیگر به همان اندازه که انتظار می‌رود کار نمی‌کنند . به منظور روشن ساختن این مکانیسم‌ها ، عصب شناسان رفتار نوع دوستانه - - اقداماتی که به نفع دیگران - - در سربازان قدیمی ویتنام هستند را مورد بررسی قرار دادند . این مطالعه در مغز به چاپ رسید .

برای مثال ، ما می‌دانیم که TBI می‌تواند چندین حوزه از رفتار را تغییر دهد، رفتار اجتماعی یا حافظه را خدشه‌دار کند ، به عنوان مثال ، بسته به اینکه کدام مناطق مغز آسیب‌دیده اند . با این حال ، نقشه‌برداری رابطه بین نواحی مغزی و رفتار می‌تواند سخت باشد ، به خصوص برای رفتار پیچیده مانند نوع‌دوستی . سربازان قدیمی جنگ فرصتی منحصر به فرد برای آشکار کردن رابطه علی بین این که چگونه مناطق خاص مغزی در رفتار اجتماعی دخیل هستند را تشکیل می‌دهند .

این مطالعه - - بخشی از ابتکاری که به بررسی مغز کهنه سربازان جنگ از زمان جنگ ۱۹۸۰'s می‌پردازد - شامل ۹۴ سرباز جنگ با نفوذ نافذ و ۲۸ کنترل است که در جنگ ویتنام خدمت کرده ، اما سابقه آسیب مغزی ندارد . تمام شرکت کنندگان مغز خود را با یک الگوریتم کامپیوتری ( CT ) بررسی کردند که یک روش غیر تهاجمی است که اجازه بررسی آسیب‌های مغزی را می‌دهد .

همچنین ، سربازان قدیمی در یک تصمیم نوع دوستانه شرکت کردند تا درک آن‌ها از عدالت و اخلاق را به دست آورند . در این تست ، هر شرکت‌کننده برای اهدای یا مجازات ۳۰ سازمان خیریه دخیل در مسائل اجتماعی برجسته مانند سقط‌جنین و کنترل اسلحه مورد نیاز بود . هر تصمیم ( یا اهدای یا مجازات ) آن‌ها را ۱ دلار می‌ارزید ، در حالی که دوری کردن آن‌ها منجر به پس‌انداز می‌شود.

ریکاردو de Souza ، neurologist از موسسه تحقیقات و تحصیل و مولف این مطالعه ، توضیح می‌دهد که " این آزمون متفاوت از دیگران است چرا که به ما اجازه می‌دهد تا عمیقاً به نیت اخلاقی خود عمل کنیم ، زیرا آن‌ها به آنچه که باور دارند درست یا نادرست است ، کمک می‌کنند یا مجازات می‌کنند. "

مغز در مغز

دانشمندان دریافتند که زمانی که عملکرد شرکت کنندگان در تست آسیب‌های مغزی آن‌ها ارتباط دارد ، دانشمندان دریافتند که آن دسته از سربازان قدیمی که برای تنبیه جراحات دو جانبه در قشر پیش پیشانی dorsomedial اتخاذ کرده‌اند . از سوی دیگر ، مجازات کم‌تر مرتبط با ضایعات در the چپ و راست perisylvian می‌باشد .

با این حال ، تصمیم برای کمک به یک سازمان داده‌شده ، مرتبط با ضایعات در دیگر مناطق مغز است . افزایش کمک‌های مالی به ضایعات دو جانبه در ناحیه استخوان آهیانه‌ای مرتبط بود ، در حالی که کاهش در اهدای کمک به سربازان قدیمی مشاهده شد که در بخش‌های خلفی نیم‌کره راست از جمله ناحیه گیجگاهی میانی و قشر گیجگاهی میانی آسیب دیدند .

یافته‌های ما نشان می‌دهد که ما دو مدار جداگانه مغز داریم که تحت یک وضعیت اخلاقی وارد عمل می‌شوند : یکی از آن‌ها مجازات می‌شود ، دیگری یک کمک مالی می‌کند " Oliveira - Souza را برجسته می‌کند .

مطالعات قبلی به اهمیت این نواحی مربوط به مغز برای تعیین مفهوم اخلاق و عدالت نسبت به افراد یا گروه‌های اجتماعی اشاره کرده‌اند . با توجه به نویسندگان ، مطالعه حاضر این مفهوم را تقویت می‌کند که تصمیمات نوع دوستانه از فرآیند شناختی پیچیده ظهور می‌کنند که در طی یک تصمیم اخلاقی وارد عمل می‌شوند ، به عنوان مثال اگر یکی برای یا مخالف حقوق مدنی باشد .

اردن Grafman ، از برنامه تحقیق آسیب مغزی مغز ، شرلی ریان AbilityLab ، شیکاگو ، آمریکا می‌گوید : " ما امیدواریم که یادگیری بیشتر در مورد مکانیزم‌های مغزی رفتار نوع دوستانه و رفتارهای اجتماعی مرتبط با آن ، رفتارهای اجتماعی مثبت را ترویج کنیم که خانواده‌ها می‌خواهند ؛ به ویژه در بیماران تحت توان‌بخشی برای اشکال مختلف اختلالات عصبی مغز . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...