روانشناسی

روانشناسی

مطالعه apnea خواب تفاوت‌های زن و مرد را در قشر مخ ، نشانه‌ها و نشانه‌ها پیدا می‌کند .

مبدا :

دانشگاه علوم بهداشتی لس‌آنجلس

خلاصه :

محققان سوابق بالینی و تصویربرداری از تصویربرداری از مغز بیماران را که اخیرا ً با گرفتگی تنفس تشخیص‌داده شده‌اند را بررسی کردند و چندین ارتباط ظاهری بین نازک شدن قشر مخ و علایم تنفس را کشف کردند .

محققان دانشکده پرستاری UCLA سوابق بالینی و اسکن مغزی بیماران را معاینه کردند که اخیرا ً با گرفتگی تنفس تشخیص‌داده شده‌اند و چندین ارتباط ظاهری بین نازک شدن قشر مخ brain's و علایم تنفس کشف کرده‌اند . محققان همچنین می‌توانند تغییرات متمایزی در ساختارهای مغزی و علائم همزمان را تشخیص دهند که بین مردان و زنان متفاوت است . به عنوان مثال ، مناطق بیشتری از لوب پیشانی برتر در زنان کم‌تر از مردان یا گروه‌های کنترل نازک‌تر است که ممکن است نقص شناختی را در میان زنان با این اختلال توضیح دهند . بیمارانی که دچار کمبود خواب شده بودند ، هر گونه thickening قشر مخ را نشان دادند . علاوه بر این ، کاهش کلی cortical ممکن است منجر به نقص عملکرد سیستم عصبی خود مختار و عملکرد ضعیف تنفسی شده از طریق راه تنفسی فوقانی این بیماران شود .

گرفتگی خواب مزاحم که شامل اختلال در راه تنفسی فوقانی است ، حدود ۱۰ درصد از افراد بزرگ‌سال را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . علت آن نامعلوم است . مردان به احتمال زیاد از گرفتگی تنفس به عنوان زنان برخوردار هستند و به نظر می‌رسد که علایم و عملکرد مغز بین مردان و زنان متفاوت است . با این حال ، در حالی که مطالعات قبلی ارتباط بین تغییرات ساختار مغز و علایم بالینی عمومی را ایجاد کرده‌اند ، هیچ کدام از تفاوت‌های جنسی در ساختار مغز با علایم در گرفتگی تنفس به طور قطعی ارتباطی ندارند . بدون رسیدگی به درمان ، تاثیر of خواب بر آسیب مغزی بیشتر از اضافه‌کاری است .

با استفاده از اسکن تصویربرداری تشدید مغناطیسی با رزولوشن بالا ، محققین به ضخامت پوسته ۱۲ زن و ۳۶ مرد نگاه کردند که از خفیف بودن تنگی نفس مزاحم خواب ( که برای شرایط آن‌ها تحت درمان نبودند ) تشخیص داده شدند و این یافته‌ها را به ۴۰ گروه مرد و ۲۲ زن ( که تنفس مصنوعی نداشتند ) مقایسه کردند . سپس محققان یافته‌های بالینی هر بیمار را با شواهدی از نازک شدن قشر مخ مقایسه کردند .

این مطالعه یکی از اولین کسانی است که بر تفاوت‌های بالینی قابل‌توجه بین مردان و زنان با گرفتگی تنفس تاکید می‌کند و به نیاز به رویکردهای مختلف درمانی برای رسیدگی به این علائم متفاوت اشاره می‌کند . آسیب قشر بزرگ‌تر در مراکز شناختی مغز women's ممکن است بر مشکلات شناختی رایج آن‌ها در مقایسه با مردان تمرکز داشته باشد، در حالی که نازک شدن ارتباط با مردان و زنانی که گرفتگی تنفس دارند ممکن است در پشت تنفس آشفته بین هر دو باشد . مشخص نیست که آیا این تغییرات مغزی پیش از اختلال تنفس از خواب رخ می‌دهد یا خیر ، یا نشانه‌های خواب را بدتر می‌کند و این اختلال پیشرفت می‌کند .

تماشای سلول‌های مغزی که در زمان واقعی با یکدیگر تعامل دارند

یافته‌ها می‌توانند درک اختلالات عصبی را عمیق‌تر کنند

مبدا :

دانشگاه علوم بهداشتی لس‌آنجلس

خلاصه :

یک پیشرفت توسط ذهن شناسان می‌تواند منجر به درک بهتری از آستروسیت ها شود ، که یک سلول مغزی شکل ستاره‌ای بر این باور است که نقش کلیدی در اختلالات عصبی مثل لو Gehrig's ، Alzheimer's و Huntington's ایفا می‌کند .

یک پیشرفت توسط مغز شناسان UCLA می‌تواند منجر به درک بهتری از آستروسیت ها شود ، که یک سلول مغزی شکل ستاره‌ای بر این باور است که نقش کلیدی در اختلالات عصبی مثل لو Gehrig's ، Alzheimer's و Huntington's ایفا می‌کند .

بنا بر گزارش Reported در Neuron ، روش جدید محققان را قادر می‌سازد تا عمیقا ً وارد مغز بیمار شده و عملکرد آستروسیت در ارتباط با سلول‌های عصبی را در زمان واقعی تماشا کنند .

به طور خاص ، تیم UCLA بر رابطه آستروسیت ها با سیناپس‌ها تمرکز کرد ، اتصالات بین نورون‌ها که آن‌ها را قادر می‌سازد به یکدیگر علامت بزنند و پیام‌ها را منتقل کنند.

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...