روانشناسی

روانشناسی

بنا بر گزارش Reported در Neuron ، روش جدید محققان را قادر می‌سازد تا عمیقا ً وارد مغز بیمار شده و عملکرد آستروسیت در ارتباط با سلول‌های عصبی را در زمان واقعی تماشا کنند .

به طور خاص ، تیم UCLA بر رابطه آستروسیت ها با سیناپس‌ها تمرکز کرد ، اتصالات بین نورون‌ها که آن‌ها را قادر می‌سازد به یکدیگر علامت بزنند و پیام‌ها را منتقل کنند.

lead Khakh ، پروفسور فیزیولوژی و neurobiology در دانشکده دیوید گفن در UCLA گفت : " ما در حال حاضر می‌توانیم ببینیم که آستروسیت ها و سیناپس‌ها می‌توانند ارتباط فیزیکی برقرار کنند و نحوه تغییر این ارتباطات را در درمان بیماری‌ها تشخیص دهند ، به عنوان مثال ، با شناسایی تعاملات سلولی که از عملکرد طبیعی مغز حمایت می‌کنند .

ذهن شناسان سال‌ها تلاش کرده‌اند تا نحوه عمل tentacles که با سیناپس‌ها تعامل دارند را اندازه‌گیری کنند تا وظایف مهم مغز را انجام دهند. اما تا کنون هیچ‌کس نتوانست آزمایشی مناسب برای مشاهده بافت مغز بالغ در موش‌های زنده ایجاد کند .

در روش ایجاد شده توسط تیم Khakh's ، رنگ‌های مختلف نور از یک لنز عبور می‌کنند تا اشیایی را بزرگ کنند که برای چشم غیر مسلح نامریی هستند و بسیار کوچک‌تر از آن تکنیک‌های قبلی هستند .

تست جدید به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مشاهده کنند که چگونه تعاملات بین سیناپس‌ها و آستروسیت در طول زمان و نیز در طول بیماری‌های مختلف در مدل‌های موش ، تغییر می‌کنند .

کریس Octeau ، نویسنده نخست فیزیولوژی در آزمایشگاه Khakh's می‌گوید : " ما می‌دانیم که آستروسیت در نحوه کار مغز و همچنین تاثیر گذاری بر بیماری نقش عمده‌ای بازی می‌کند .

مشخص نیست که چگونه آستروسیت ها اغلب با سیناپس‌ها آشنا می‌شوند و این که چگونه این تعاملات در طول بیماری و یا در نتیجه انواع مختلف فعالیت سلولی تغییر می‌کنند .

پیشرفت UCLA ابزار قدرتمندی ارائه می‌کند که دانشمندان می‌توانند برای پرداختن به این سوالات از آن استفاده کنند .

Khakh ، یکی از اعضای موسسه تحقیقات مغز UCLA ، گفت : " برای مثال ، ما اکنون می‌توانیم مشاهده کنیم که چگونه آسیب مغزی روشی را که آستروسیت ها با نورون‌ها واکنش می‌دهند تغییر می‌دهد و استراتژی‌هایی را برای رسیدگی به این تغییرات ایجاد می‌کند ."

کشف سورپرایز می‌تواند منجر به درمان جدید MS شود .

محققان زیاد بودن یک پروتیین خاص در مغز افرادی که MS دارند را شناسایی می‌کنند ؛ گام بعدی مشخص کردن نقش protein's و احتمالا ً توسعه درمان است .

مبدا :

دانشکده پزشکی دانشگاه آلبرتا

خلاصه :

یک اکتشاف ، امید به یک هدف درمانی جدید را در بیماران Multiple ( MS ) فراهم می‌کند که می‌تواند یک روز برای جلوگیری از علایم و پیشرفت بیماری مورد استفاده قرار گیرد . محققان با حذف پروتیین به نام calnexin در موش‌ها ، دریافتند که موش‌ها با حفاظت کامل از مدل موشی MS - شناخته‌شده به عنوان encephalomyelitis autoimmune تجربی ( EAE ) تامین شدند .

یک یافته غیرمنتظره توسط دانشمندان پزشکی ممکن است منجر به توسعه یک درمان ممکن برای sclerosis چندگانه ( MS ) شود .

محققان از دانشگاه آلبرتا و دانشگاه مک گیل به طور غیرمنتظره‌ای دریافتند که بافت‌های افرادی که MS دارند دارای سطح بالایی از پروتیین به نام calnexin هستند در مقایسه با آن‌هایی که hadn't داشته‌اند .

محققان سپس استعداد موش‌ها را در مدل موشی MS ( encephalomyelitis experimental ) آزمایش کردند و از اینکه فهمیدند موش‌های فاقد پروتئین به طور کامل نسبت به این بیماری مقاوم هستند ، شگفت‌زده شدند .

دلایل MS بخوبی شناخته‌نشده است . نشانه‌ها به طور گسترده تغییر می‌کنند اما اغلب شامل اختلال شناختی ، سرگیجه ، لرزش و خستگی می‌شوند . این مشکلات ناشی از نوعی از سلول‌های خونی سفید به نام سلول‌های T هستند که پس از فعال شدن ، مسیر خود را در مغز پیدا می‌کنند و تحت پوشش محافظ - - میلین در مغز و نخاع قرار می‌گیرند و باعث التهاب و آسیب به سیستم عصبی مرکزی می‌شوند.

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...