روانشناسی

روانشناسی

Prinsloo گفت : " ما از نظر بالینی و از لحاظ آماری کاهش قابل‌توجهی در ناخوشی محیطی پس از تکنیک neurofeedback مشاهده کردیم .

یکی از محدودیت‌های این مطالعه نبود گروه placebo بود . محققین بخش‌هایی از مغز که در طول تسکین درد (placebo ) فعال هستند را مورد مطالعه قرار دادند و مشخص کردند که اگر چه اثر placebo می‌تواند یک عامل باشد ، این تنها عاملی نیست که منجر به بهبود علایم می‌شود . علاوه بر این، اکثر شرکت کنندگان در این مطالعه ، بازماندگان زن و مبتلا به سرطان پستان بودند . تحقیقات آتی باید شامل یک پایگاه شرکت‌کننده بزرگ‌تر برای تعیین این موضوع باشد که آیا یافته‌ها در کل جمعیت عمومی اعمال می‌شوند یا خیر.

داروهای تایید شده کنونی برای CIPN اثرات جانبی دارند . فقدان تاثیرات زیان‌آور با استفاده از neurofeedback به ویژه برای تاکید بر بیماران مبتلا به سرطان با comorbidities موجود ، بسیار مهم است .

نجات سلول‌های مغزی از سکته مغزی

ترکیب P۷C۳ از نورون‌های بالغ و تازه متولد شده در موش‌های صحرایی محافظت می‌کند و همچنین نتایج فیزیکی و شناختی زیر را بهبود می‌بخشد .

مبدا :

دانشگاه مراقبت‌های بهداشتی آیووا

خلاصه :

دانشمندان گزارش می‌دهند که ترکیب neuroprotective که در موش‌های صحرایی مورد آزمایش قرار می‌گیرد ، حفاظت دو وجهی از سلول‌های مغز در طی سکته را فراهم می‌کند و نتایج فیزیکی و شناختی را در حیوانات درمان بهبود می‌بخشد .

محققان دانشگاه of کارور و دانشکده پزشکی میامی میلر نشان داده‌اند که ترکیب neuroprotective که در موش‌های آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار می‌گیرد ، حفاظت دو وجهی از سلول‌های مغز در طول سکته را فراهم می‌کند و نتایج فیزیکی و شناختی را در حیوانات با درمان بهبود می‌بخشد .

هر ساله نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ نفر از آمریکایی‌ها سکته می‌کنند و ۱۳۰۰۰۰ نفر کشته می‌شوند. بازماندگان اغلب با معلولیت‌های جسمی و شناختی طولانی‌مدت باقی می‌مانند که زندگی آن‌ها را به طور قابل‌توجهی تغییر می‌دهد .

وقتی سکته ، تامین خون brain's را قطع می‌کند، سلول‌های مغزی کامل ( نورون‌ها ) می‌میرند . علاوه بر این ، جریان خون reestablishing که به عنوان reperfusion شناخته می‌شود نیز منجر به فرایندهایی می‌شود که باعث مرگ سلولی می‌شوند . بخشی از واکنش طبیعی brain's به جراحت ، افزایش تولید سلول‌های مغزی جدید در دو منطقه خاص ( ناحیه subgranular of dentate hippocampal ) و ناحیه subventricular ( حفره‌های جانبی ) است که معمولا ً هر روز تعداد کمی از سلول‌های مغزی جدید را تشکیل می‌دهند . متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق این سلول‌های تازه متولد شده ظرف یک تا دو هفته می‌میرند و فواید این فرآیند ترمیم بالقوه را محدود می‌کنند . به حداقل رساندن تلفات سلول‌های مغزی یک هدف اولیه برای درمان‌های پزشکی جدید است .

دکتر اندرو pieper ، پروفسور رشته روان‌پزشکی در کالج پزشکی and Carver و نویسنده ارشد مطالعه ، می‌گوید : " اگر ما بتوانیم از مرگ سلول‌های مغزی در حال مرگ جلوگیری کنیم که مفید خواهد بود ، اما اگر بتوانیم این موج را در neurogenesis ( تولد نورون‌های جدید ) تقویت یا افزایش دهیم ، ممکن است بتوانیم بهبود بیشتری پیدا کنیم ، به خصوص از نظر عملکرد شناختی ، که به شدت به هیپوکامپ وابسته است ."

با استفاده از موش‌های صحرایی ، pieper و همکارانش ، Zachary B . Loris و W . دالتون دیتریخ ، PhD ، اثرات ترکیبی به نام P۷C۳ - A۲۰ را در این دو جنبه از neuroprotection پس از سکته ischemic مورد آزمایش قرار داد . جریان خون به مغز موش‌ها به مدت ۹۰ دقیقه قطع شد و پس از آن انسداد به reperfusion اجازه داده شد . یک گروه از موش‌ها روزانه به مدت هفت روز پس از حمله به محوطه P۷C۳ - A۲۰ داده شدند . P۷C۳ - A۲۰ پیش از این به منظور جلوگیری از مرگ سلول مغزی در دیگر مدل‌های حیوانی آسیب عصبی از جمله بیماری Parkinson's ، اسکلروز جانبی amyotrophic ، افسردگی مرتبط با استرس و آسیب مغزی ناشی از ضربه دیده شده‌است .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...