روانشناسی

روانشناسی

از نظر مغز , این ترکیب منجر به کاهش آسیب بافت مغز و افزایش بقای نورون‌های تازه متولد شده شش هفته پس از سکته مغزی شد . رت‌های تیمار شده به مدت هفت روز پس از سکته مغزی , علاوه بر بهبود زنده مانی سلول‌های بالغ و بالغ , پیامدهای فیزیکی و شناختی بهتری نسبت به موش‌های تیمار نشده داشتند . رت‌های تیمار شده یک هفته پس از سکته , تعادل و هماهنگی بهتری داشتند و یک ماه پس از سکته مغزی بهبود یافتند . یافته‌ها اخیرا ً در ژورنال اعصاب تجربی منتشر شده‌است .

ساگین می‌گوید : " هیچ گونه تظاهرات دیگری از یک عامل دارویی وجود ندارد که دو نورون بالغ را از مرگ محافظت می‌کند و همچنین اندازه خالص نورون زایی را افزایش می‌دهد . " " ترکیب ما در مدل حیوانی سکته مفید است و ما امیدواریم که این ترکیب سرانجام به بیماران کمک کند . "

در حال حاضر درمان‌های محدودی برای سکته حاد وجود دارد که تفاوت واقعی در زندگی بیمار ایجاد می‌کند . او می‌افزاید : " نیاز مبرم به شناسایی , آزمایش و ترجمه درمان‌های جدید به درمانگاه وجود دارد . " " توانایی محافظت و ترمیم سیستم عصبی آسیب‌دیده , تاثیرات عمده‌ای بر چگونگی فکر ما در مورد بهبود نتایج در میلیون ‌ها نفر در هر سال با آسیب‌های عصبی حاد دارد . "

حفاظت نورونی تهیه‌شده توسط این ترکیب همچنین با افزایش مقدار ماده‌ای به نام نوکلئوتید آدنین ( nad ) در مغز موش‌ها همراه بود . nad نقش مهمی در سلامت و بقای نورون‌ها دارد . سطوح این ماده در طول حمله کاهش‌یافته است و پیشنهاد شده‌است که افزایش نادعلی یک هدف درمانی برای درمان سکته مغزی باشد . مواد و روش‌ها : این مطالعه به روش کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود .

از همه مهم‌تر , این مطالعه اثرات ضد افسردگی را بر پیامدهای شناختی و جسمانی بسیار فراتر از زمان حمله اولیه بررسی کرد . بهبود فیزیکی و شناختی پایدار در موش‌های صحرایی تا یک ماه بعد از سکته مغزی نشان می‌دهد که این ترکیب دارای یک مزیت بلند مدت است .

یادداشت‌هایی که همچنین استاد عصب‌شناسی , انکولوژی تشعشع و یک روان‌پزشک با سیستم مراقبت بهداشتی کهنه سربازان شهر آیووا است , می‌گوید : " ما متوجه شدیم که می‌توانیم بلافاصله پس از سکته , ترکیب را در این دوره بحرانی بدهیم . "

در سال‌های اخیر , پیشرفته‌ای درمانی که باعث قطع یا حذف لخته‌های خونی می‌شوند باعث کاهش میزان مرگ و میر بیماران شده و در حال بهبود نتایج بیماران می‌باشند . محققان امیدوارند که درمان مبتنی بر درمان‌های انجام‌شده علاوه بر درمان‌های پاک‌سازی لخته , نتایج را با حفاظت از سلول‌های مغز در طول دوره ایسکمی - پرفیوژن مجدد بهبود بخشد .

محققان اولین پرونده شناخته‌شده cte مبتلا به آسیب سر شناخته‌شده را گزارش کرده‌اند .

منبع :

شبکه بهداشت دانشگاه

خلاصه :

محققان وجود آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن ( cte ) را در مغز یک بیمار با سابقه شناخته‌شده آسیب مغزی یا ضربه مغزی , اولین مورد شناخته‌شده از نوع خود کشف کرده‌اند .

محققان در مرکز ضربه مغزی کانادا در کانادا وجود آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن ( cte ) را در مغز یک بیمار فوت‌شده با سابقه شناخته‌شده آسیب مغزی یا ضربه مغزی , اولین مورد شناخته‌شده از نوع خود کشف کرده‌اند .

ممنبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...