روانشناسی

روانشناسی

مطالعه ، به رهبری دکتر Josie Billington از مرکز تحقیقات مطالعه در مطالعه ، ادبیات و جامعه ( CRILS ) و اخیرا ً در مجله BMJ برای علوم پزشکی پزشکی ، در مقایسه با خواندن مشترک ( SR ، یک مداخله مبتنی بر ادبیات به عنوان یک مداخله برای مبتلایان به درد مزمن ایجاد شده‌است .

درد مزمن ، یک تجربه حسی ناخوشایند و احساسی مرتبط با آسیب بافت واقعی یا بالقوه است و یا از نظر چنین خساراتی گفته می‌شود . این درد بیش از شش ماه است که ادامه دارد .

معمولا ً درد توسط سلول‌های تخصصی در بدن شما جمع می‌شود و ایمپالس‌ها توسط سیستم عصبی به مغز ارسال می‌شوند . چیزی که در افراد با درد مزمن اتفاق می‌افتد این است که اعصاب دیگر در این مسیر "درد " به کار گرفته می‌شوند که شروع به آتش زدن پیام‌ها به مغز وقتی که هیچ محرک فیزیکی و یا آسیب فیزیکی وجود ندارد . ولی بدن دی گه طاقت نمی اره . مسدود کننده‌های عصبی ( داروها ) یک راه هستند ؛ درمان رفتاری رفتاری فرد دیگری است - - با گرفتن مغز برای ارسال پیام‌های جدید به بدن

درمان رفتاری رفتاری:

CBT یک روش درمانی است که می‌تواند به شما کمک کند مشکلات خود را با تغییر روش فکر و رفتار خود مدیریت کنید . It's اغلب برای درمان افسردگی و افسردگی به کار می‌روند ، اما می‌توانند برای مشکلات جسمی و جسمی دیگر مفید باشند .

شواهد موجود در رابطه با درد مزمن به طور خاص از استفاده از مداخلات روان‌شناختی استاندارد پشتیبانی می‌کند . مزایای CBT's مفید هستند ، در حالی که تحقیقات اخیر مفید هستند تا هم محدود و هم کوتاه‌مدت باشند .

خواندن مشترک در گستره‌ای از محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که شباهت‌های زیادی با درد مزمن دارند ، در حالی که در مورد زوال عقل ، زندان‌ها ( افرادی که در آن حبس می‌شوند ، زندگی متوقف می‌شوند و آینده به طور اجتناب‌ناپذیری تحت‌تاثیر بنه گذشته ) ، و بیماری‌های شدید روانی ( با تکرار حوادث) قرار می‌گیرد .

این مدل براساس گروه‌های کوچک ( ۱۲ تا ۱۲ نفر ) با هم برای خواندن ادبیات - - داستان‌های کوتاه ، رمان و شعر - - با صدای بلند تشکیل می‌شود . مطالب خواندنی در بین ژانرهای مختلف و دوره است ، و برای منافع درونی خود انتخاب شده‌است ، نه پیش از انتخاب با یک "شرایط خاص " در ذهن .

تجربیات Validating

مکث منظم برای تشویق شرکت‌کنندگان به انعکاس آن چه که خوانده می‌شود ، بر روی افکار و یا خاطراتی که کتاب یا شعر به وجود آمده‌اند ، و یا بر روی این که موضوع مطالعه چگونه به زندگی آن‌ها مربوط می‌شود ، انجام می‌شود .

اعضای گروه داوطلبانه ، معمولا ً در رابطه با آنچه که در متن در حال رخ دادن است ، و آنچه ممکن است در درون خودشان به عنوان افراد ( احساسات شخصی و افکار ، خاطرات و تجربیات ) ، پاسخ دادن به حضور مشترک متن در بحث گروهی اجتماعی ، شرکت می‌کنند .

شرکت کنندگان به شرکت کنندگان اجازه داد تا سوابق شخصی زندگی با درد مزمن در راه‌هایی که تجربه آن‌ها را تایید کرده‌است ، مبادله کنند . با این حال ، در CBT ، شرکت کنندگان به طور انحصاری بر روی درد خود بدون هیچ گونه انحراف موضوعی تمرکز کردند .

در قانون استراتژیک ، ادبیات یک محرک برای به یاد آوردن و بیان تجربیات متنوع زندگی - - کار ، کودکی ، اعضای خانواده ، روابط - - مرتبط با کل طول عمر است، نه صرفا ً دوره زمانی که از درد رنج می‌برد ، یا زمان - درد در مقایسه با زندگی در حال حاضر. این به خودی خود تاثیر درمانی بالقوه ای در کمک به بهبودی کامل یک فرد دارد ، نه فقط یک بیمار .

با ارزش

به عنوان بخشی از مطالعه شرکت کنندگان با علائم شدید درد مزمن ، توسط درمانگاه درد در بیمارستان خدمات بهداشت و سلامت ملی ( NHS ) استخدام شدند که رضایت آگاهانه به آن‌ها داده شد . گروه CBT ۵ هفته‌ای و گروه SR ۲۲ هفته‌ای برای بیماران مبتلا به درد مزمن به موازات هم می‌دویدند - اعضای گروه - اعضای گروه SR پس از تکمیل CBT به گروه SR ملحق می‌شوند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...