روانشناسی

روانشناسی

این مطالعه نشان داد که CBT شواهدی از احساسات مدیریت شرکت کنندگان را با استفاده از تکنیک‌های اصولی نشان داد ، که در آن خواندن مشترک ( SR ، تجربه انفعالی از احساس درد و تفکر انتقادی به نگرانی‌های دردناک تبدیل کرده‌است .

دکتر Josie Billington ، معاون پژوهشگر مرکز تحقیقات در مطالعه ، گفت : " مطالعه ما نشان داد که خواندن مشترک می‌تواند به طور بالقوه یک جایگزین برای CBT در ایجاد آگاهی آگاهانه از درده‌ای احساسی باشد در غیر این صورت به صورت منفعلانه از بیماران مزمن رنج می‌برند .

" تشویق به مقابله بیشتر و تحمل مشکلات عاطفی که مطالعه را به اشتراک می‌گذارد ، آن را به عنوان یک پی‌گیری بلند مدت یا قراردادی برای تمرکز بر مدیریت کوتاه‌مدت احساسات ، ارزشمند می‌سازد ."

زنان ممکن است در خطر بالاتری برای ضربه مغزی مربوط به ورزش باشند

مبدا :

آکادمی علوم مغز و مغز آمریکا ( aan )

خلاصه :

براساس یک مطالعه اولیه ، ورزش‌کاران زن در ورزش‌کاران مرد ۵۰ درصد بیشتر از ورزش‌کاران مرد هستند .

طبق یک مطالعه اولیه که امروز منتشر شد ، ورزش‌کاران زن به احتمال ۵۰ درصد از ورزش‌کاران مرد در نهمین نشست سالیانه در بوستون ، ۲۲ آوریل تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ ارائه خواهند شد .

دکتر جیمز نوبل ، MD دانشگاه کلمبیا در نیویورک ، N.Y. ، و عضو آکادمی علوم عصب‌شناسی دانشگاه کلمبیا ، گفت : " ضربه مغزی مربوط به ورزش یکی از مشکلات مهم سلامت عمومی است و تحقیقات عموما ً بر ورزش‌کاران مرد متمرکز بوده‌است .

این مطالعه به ۱، ۲۰۳ ورزش‌کار از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ در دانشگاه کلمبیا نگاه کرد و ۸۲۲ مرد و ۳۸۱ زن که در ورزش‌هایی مانند فوتبال ، بسکتبال و فوتبال شرکت داشتند . شرکت کنندگان تست را برای اندازه‌گیری مهارت‌ها و سرعت پردازش قبل و بعد از ضربه مغزی انجام دادند . محققان نیز نشانه‌ها را پی‌گیری کردند و زمانی که شرکت کنندگان پس از ضربه مغزی به بازی بازگشتند .

در مجموع ۲۲۸ ورزش‌کار در این مطالعه دچار ضربه مغزی شدند که ۸۸ زن یا ۲۳ درصد و ۱۴۰ درصد یا ۱۷ درصد بوده‌است . زنان ۵۰ درصد بیشتر از مردان دچار ضربه مغزی شده بودند . ورزشکارانی که دچار ضربه مغزی شده بودند ، سه بار بیش از پیش دچار ضربه مغزی شده بودند . در ورزش‌های قابل‌مقایسه با ورزش فوتبال و بسکتبال زنان به احتمال بیشتری دچار ضربه مغزی شده بودند .

نوبل گفت : " روشن نیست که چرا زنان در معرض ضربات مغزی بیشتر از مردان قرار دارند . " یافته‌های این مطالعه بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد تفاوت‌های جنسیتی در ضربه مغزی تاکید می‌کند .

در حالی که به نظر می‌رسد که زنان در معرض ضربات مغزی قرار دارند ، این مطالعه نشان می‌دهد که آن‌ها به همان سرعت مردان از جراحت التیام می‌یابند . متوسط زمان بازی برای هر دو زن و مرد ۱۰ روز بود .

مردان و زنان علائم مشابهی را در پی ضربه مغزی ، به جز زمانی که دچار فراموشی و بیخوابی می‌شوند ، داشتند . این مطالعه ۴۴ درصد از مردان مبتلا به فراموشی را در مقابل ۳۱ درصد زنان یافت . همچنین مشخص شد که ۴۲ درصد از زنان در مقایسه با ۲۹ درصد از مردان دچار بی‌خوابی شده‌اند .

ورزش هوازی منظم که در سنین میانی آغاز می‌شود ممکن است در سنین پیری شدت سکته را کاهش دهد .

مبدا :

انجمن قلب آمریکا

خلاصه :

ورزش هوازی منظم ممکن است از گردش موازی محافظت کند و شدت ضربه را بعدا ً در زندگی کاهش دهد .

شبکه رگ‌های خونی ( گردش فرعی ) در تعداد و قطر به عنوان سن مغز کاهش می‌یابد . گردش جانبی به جریان خون اجازه می‌دهد تا زمانی که سرخرگ‌ها باریک شوند جریان خون ایجاد شود . با استفاده از موش ، محققان دریافتند که این از دست دادن کشتی‌های ثانویه توسط ورزش جلوگیری می‌شود ، بر طبق مطالعه ارائه‌شده در کنفرانس Stroke Stroke امریکن Association's ۲۰۱۷ .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...