روانشناسی

روانشناسی

علم اعصاب ترمیمی : مطالعه برای شناسایی ابزارهای جایگزین کردن نورون‌های آسیب‌دیده و بهبود دائمی توانایی‌های ذهنی یا جسمی , یک زمینه علمی در حال پیشرفت در حال پیشرفت جامعه ما است . هدایت نورون‌های نابالغ که در نواحی خاص مغز به سمت محل آسیب مغزی قرار دارند , یک استراتژی جذاب برای درمان آسیب حاد مغزی یا سکته مغزی است . یک تلاش مشترک بین مرکز تحقیقات مغز در دانشگاه علوم پزشکی وین و دانشگاه ملی تحقیقات مغز مجارستان / سمل ویس در بوداپست , نشان داد که برخی از نورون‌های بزرگ‌سال قادر به پیکربندی مجدد محیط داخلی خود هستند به طوری که برای نورون‌ها بالغ متولد شده , به طور گسترده مهاجرت می‌کنند . بنابراین , یک اصل مولکولی ظهور می‌کند که به محققان امکان می‌دهد تا بهترین ذخایر سلولی ساکن در مغز بزرگسالان را بسیج کرده و نورون‌های نابالغ را به محل آسیب مغز هدایت کنند .

مغز بزرگسالان ظرفیت محدودی برای تعمیرات خود دارد .

در جامعه کهن غربی , آسیب حاد مغزی و بیماری‌های مزمن تحلیل رونده عصبی ( بیماری آلزایمر و پارکینسون ) از جمله مهم‌ترین بیماری‌های تاثیرگذار بر صدها میلیون نفر از مردم جهان هستند . سلول‌های عصبی به شدت به توهین‌های نژادی حساس هستند و از دست دادن آن‌ها به وضوح نشان‌دهنده نقص نورولوژیک است . از آنجا که توانایی ذاتی مغز انسان بالغ برای باززایی بسیار ضعیف است و محدود به چند منطقه خاص خود است , یک سوال کلیدی در این مقاله این است که چگونه استراتژی‌های کارآمدی را بوجود آورند که می‌توانند جایگزین نورون‌های گم‌شده شوند . بنابراین " درمان جایگزین سلول " فرصت‌هایی را برای طراحی مداخلات درمانی قوی فراهم می‌کند .

نورون‌ها نورون‌ها را تحریک می‌کنند : یک مفهوم جدید ادغام فعالیت مغز با تعمیر

تنها دو ناحیه از مغز پستانداران پس از تولد , توانایی ذاتی خود را برای ایجاد نورون‌های جدید در سراسر زندگی حفظ می‌کنند : بویایی سیستم بویایی و هیپوکامپ به عنوان یک مرکز کلیدی برای رمز گذاری حافظه و ذخیره حافظه . در انسان , نسل نورون‌های جدید در سیستم بویایی به سرعت در دوران اولیه کودکی متوقف می‌شود . " کدام فرآیندی است که اجازه می‌دهد این فرآیند احیا کننده ذاتی در مغز انسان رخ دهد و چگونه ممکن است پیش سازه‌ای خفته دوباره به تولید نورون‌های جدید و هدایت آن‌هایی که نیاز به تعمیر دارند , برگردد ? این یک سوال در مورد استراتژی‌های ترمیم مغز است .

برای مهاجرت نورونی , مفهوم پذیرفته‌شده که به طور گسترده پذیرفته شده‌است این است که سلول‌های حمایت‌کننده از طریق سیگنال‌های شیمیایی و تعاملات فیزیکی از اهمیت اولیه برخوردار هستند . مطالعه جدید محققان از اداره تحقیقات مولکولی مرکز تحقیقات مغز به خوبی فراتر از این مرزه‌ای شناخته‌شده از طریق کشف این است که مهاجرت نورون‌های متولد شده نیازمند ساکن , سلول‌های عصبی تمایز یافته تا " مسیر خود " را با هضم برخی از چسبی که فضای بین سلول‌های عصبی را پر می‌کند . این فرآیند وابسته به فعالیت نورون‌های ساکن است , در نتیجه ادغام روند تکاملی حرکت سلولی فعال با ظرفیت یکپارچه و الگوهای فعالیت مغز را نشان می‌دهد . آلن تامپسون , نویسنده ارشد این تحقیق می‌گوید : " با درک این که نورون‌های متمایز کننده, عملگرهای مهم در این فرآیند هستند , ما در نهایت دسته‌ای خود را روی یک " سوئیچ " قرار می‌دهیم که می‌توانیم از آن برای تولید یک نوار فرود مولکولی برای مهاجرت نوروبلاست - ها به خانه در نواحی نیاز حیاتی استفاده کنیم . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...