روانشناسی

روانشناسی

فرصت برای علم اعصاب ترمیمی:

استاد زیست‌شناسی مولکولی در دانشگاه علوم پزشکی وین یک قدم دیگر فراتر می‌رود " ما کل ماشین‌آلات مولکولی مورد استفاده توسط نورون‌های متمایز را ترسیم کردیم تا راه را برای جابجایی نسل بالغ خود هموار کنیم . این امر به وضوح یک مفهوم دارویی را به نورون‌ها در مقادیر کافی برای زمانی که آسیب رخ می‌دهد ارائه می‌دهد . اگرچه فواصل زمانی بسیار طولانی هستند , ما مطمئن هستیم که ابزارهای مولکولی برای رفع این چالش‌ها وجود دارند . "

فعالیت مغز معرف موفقیت درمان است ?

درک اینکه نورون‌های تمایز یافته کلید مهاجرت سلولی جهت‌دار هستند , از اهمیت زیادی برخوردار است , زیرا آن‌ها به مدارات مغز متصل شده‌اند , اطلاعات را نه تنها از نواحی مجاور بلکه دور از دور دریافت می‌کنند و با این اتصالات مشخص در زمان‌های مشخص فعال می‌شوند . در نتیجه , مهاجرت کنترل‌شده توسط زیر مجموعه نورونی مشخص‌شده که به تازگی توضیح داده شده‌است , می‌تواند با فعالیت مغز , یا بالعکس , با عدم فعالیت عصبی در حین بیماری‌های مغزی , هم‌راستا باشد . توماس ماتی , استاد میهمان در مرکز تحقیقات مغز , می‌افزاید : " برای شناسایی محرک‌های فیزیولوژیکی و عوامل استرس‌زا که این نورون‌ها را فعال می‌کنند , فرصتی جدید و هیجان‌انگیز برای روانشناسی احیا کننده خواهند داشت . "

آسیب‌های سر تکراری ممکن است باعث مشکلات حرکتی بازیکنان سابق nfl نشود

منبع :

آکادمی علوم اعصاب آمریکا

خلاصه :

براساس یک مطالعه مقدماتی , بازیکنان سابق لیگ ملی فوتبال که دچار آسیب‌های سر مکرر شده بودند ممکن است در مراحل بعدی زندگی مشکلات قابل‌توجهی نداشته باشند .

طبق یک مطالعه مقدماتی که امروز منتشر شد , بازیکنان سابق لیگ ملی فوتبال که دچار آسیب‌های سر مکرر شده بودند ممکن است مشکلات قابل‌توجهی با عملکردهای حرکتی نداشته باشند .

عملکردهای حرکتی حرکت‌های پیچیده‌ای هستند که در آن‌ها عضلات و اعصاب با هم کار می‌کنند , مانند پیاده‌روی , لگد و نوشتن .

آسیب‌های مکرر سر که منجر به آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن ( cte ) می‌شوند , بیماری دژنراتیو مغزی است که باعث ایجاد تفکر , رفتار و مشکلات روحی می‌شود . مشکلات مربوط به عملکرد حرکتی نیز در میان مشتزنان پیشین به اثبات رسیده‌است که آسیب‌های سر را تکرار کرده و بعدا ً دچار بیماری cte شده‌اند . محققان می‌خواستند بدانند که آیا بازیکنان سابق nfl با مشکلات عملکرد حرکتی مشابهی مواجه هستند .

ساموئل فرانک , نویسنده تحقیق در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون , گفت : " ما متوجه شدیم که در حالی که عملکرد حرکتی بازیکنان سابق nfl به اندازه دیگر مردان خوب نبود , آن‌ها هنوز در محدوده طبیعی قرار داشتند و مربوط به آسیب مکرر سر نبودند . " و عضو آکادمی علوم اعصاب آمریکا است.

در این مطالعه , محققان در مقایسه با بازیکنان سابق لیگ ملی فوتبال , در سنین ۱ تا ۱۲ سالگی, مردان همان سنی هستند که سابقه بازی در ورزش‌های برخوردی یا آسیب سر ندارند . آن‌ها با آزمونی ارزیابی شدند که کارکرد حرکتی مانند گفتار , نوشتن , خوردن , راه رفتن و وضعیت بدنی را اندازه‌گیری می‌کند . تعادل و چابکی آن‌ها نیز ارزیابی شد . آن‌ها همچنین با تست‌های عملکرد شناختی و تصویربرداری مغز بررسی شدند . این مطالعه در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون به انجام رسید .

نمرات آزمون‌های موتور کم و در محدوده طبیعی برای بازیکنان nfl و گروه کنترل بود . نمرات بالاتر نشان‌دهنده تاثیر بیشتر نشانه‌های اختلال حرکتی است . اما گروه سابق لیگ ملی فوتبال امتیازات بالاتری نسبت به گروه کنترل با امتیاز متوسط ۵ در مقایسه با میانگین امتیازات دو داشت . افراد مبتلا به پارکینسون ممکن است در دامنه امتیاز - تا نقطه - نقطه امتیاز داشته باشند .

آن‌هایی که نمرات حرکتی بدتر دارند, نمرات بدتری در آزمون‌های مهارت‌های تفکر و کارکرد اجرایی دارند که شامل برنامه‌ریزی و حل مساله است .

محققان هیچ رابطه‌ای بین برآورد اثرات سر انباشته و نمرات حرکتی نیافتند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...