روانشناسی

روانشناسی

دانشمندان کشف می‌کنند که ویروس Zika باعث ایجاد ویروس می‌شود

یافته‌ها کلیدی هستند برای حل معمای این که چرا ویروس Zika باعث نقص‌های مادرزادی می‌شود .

مبدا :

دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس در Galveston

خلاصه :

یک تیم چند رشته‌ای از مکانیسم‌هایی که ویروس Zika برای تغییر رشد مغز استفاده می‌کند پرده برداشته و یک گزارش جدید را تشریح می‌کند .

یک تیم چند رشته‌ای از دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس در Galveston ، مکانیسم‌هایی را کشف کرده‌است که ویروس Zika برای تغییر رشد مغز استفاده می‌کند . این یافته‌ها در گزارش‌های سلول بنیادی به تفصیل شرح داده می‌شوند .

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی ، در حال حاضر ۷۰ کشور و سرزمین در حال گزارش دهی Zika فعال هستند . در حالی که عفونت Zika نوعا ً منجر به عفونت‌های خفیف یا علایم بدون علایم در بزرگسالان و کودکان سالم می‌شود ، خطر ابتلا به جنین در جنین در حال رشد یک پیامد هشدار دهنده است که یک تهدید جهانی سلامت را ایجاد کرده‌است .

نوزادان با microcephaly می‌توانند طیف وسیعی از مشکلات از جمله مغز و مغز کوچک ، تاخیرات رشد ، seizures ، بینایی و شنوایی شنوایی و مشکلات تغذیه داشته باشند . دانشمندان در تلاش هستند تا مشخص کنند که چگونه عفونت Zika این نقص‌ها را ایجاد می‌کند .

از آنجا که مغز عادی از سلول‌های ساده به نام سلول‌های بنیادی رشد می‌کند که قادر به توسعه در هر یک از انواع مختلف سلول‌ها هستند ، تیم UTMB استنتاج کرد که microcephaly به احتمال زیاد با عملکرد غیر عادی این سلول‌ها ارتباط دارد .

دو اصل عمده از این ویروس ، آفریقایی و آسیایی وجود دارد . اخیرا ً، تیم UTMB یافته‌است که تنها دودمان آسیایی با microcephaly ارتباط داشته‌است . بنابراین ، چه چیزی در مورد این نوع خاص از ویروس است که باعث چنین خساراتی می‌شود ؟

محققان روشی را برای بررسی چگونگی تغییر سرعت تولید ، بقا و بلوغ سلول‌های بنیادی مغز با استفاده از سلول‌هایی که از سه مغز جنین انسان اهدا شده‌اند ، ایجاد کردند . آن‌ها بر روی تاثیر دودمان آسیایی Zika که در اولین شیوع بیماری در آمریکای شمالی در اواخر سال ۲۰۱۵ دخیل بوده‌است ، تمرکز کردند .

پینگ وو ، نویسنده ارشد در این مطالعه و پروفسور UTMB در دپارتمان زیست‌شناسی سلولی & گفت : " ما کشف کردیم که نژاد آسیایی تکثیر سلول‌های بنیادی مغز را متوقف کرده و مانع از توانایی آن‌ها در توسعه سلول‌های عصبی مغز شده‌است . این تفاوت به نظر می‌رسد که با تغییر القا شده در الگوی بیان ژن در جهان ارتباط دارد ، اما باید مشاهده شود که کدام ژن‌ها مسئول هستند .

وو افزود که " سیستم منحصر به فرد حاوی سلول‌های بنیادی از سه اهدا کننده به ما این امکان را می‌دهد که مکانیزم‌های مولکولی زیربنایی از نوع ناهنجاری از نوع ناهنجاری را تشریح کنیم ."

نویسنده ارشد و استاد هم‌کار in of Vasilakis گفت که آن‌ها کشف کردند که دو هفته بعد از این که سلول‌ها به نوع خاصی تبدیل شدند ، عفونت Zika عمدتا ً در سلول‌های گلیا یافت می‌شود که به طور عمده در سلول‌های گلیا یافت می‌شود و این عفونت به طور عمده در سلول‌های گلیال یافت می‌شود که از آن‌ها حمایت و عایق‌بندی برای مغز فراهم می‌کند .

آسیب‌های سر می‌توانند صدها ژن را تغییر دهند و منجر به بیماری‌های حاد مغزی شوند .

مبدا :

دانشگاه کالیفرنیا - لس‌آنجلس

خلاصه :

دانشمندان زندگی گزارش می‌دهند که آسیب‌های سر سر می‌توانند به طور زیان‌آور بر صدها ژن در مغز تاثیر بگذارند که افراد را در معرض خطر بالای بیماری قرار می‌دهد از جمله Alzheimer's ، Parkinson's ، اختلال استرس پس از حادثه ، سکته ، اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، اوتیسم ، افسردگی و شیزوفرنی ، گزارش دانشمندان حیات . محققان برای اولین بار ژن‌های اصلی بالقوه را شناسایی کرده‌اند که معتقدند کنترل صدها ژن دیگر که به اختلالات عصبی و روانی بسیاری مرتبط هستند را کنترل می‌کنند .

در گزارش دانشمندان زندگی UCLA ، آسیب‌های سر جان می‌توانند به صدها ژن در مغز صدمه بزنند به گونه‌ای که ریسک people's برای طیف وسیعی از اختلالات عصبی و اختلالات روانی را افزایش دهد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...