روانشناسی

روانشناسی

آیا در ایالت‌هایی با مرگ و میر بالای مرگ همراه با خطر جنون در گروهی از افراد متولد می‌شود که در نهایت در خارج از این کشورها زندگی می‌کنند ؟

یک مقاله جدید منتشر شده توسط JAMA عصب‌شناسی نتایج یک مطالعه را گزارش می‌دهد که این سوال را در گروهی از اعضای ۷، ۴۲۳ سیستم ارائه خدمات درمانی یکپارچه Kaiser Permanente کالیفرنیای شمالی بررسی کرده‌است .

گروه ایالت‌های جنوبی ایالات‌متحده به عنوان کمربند ضربه شناخته می‌شود زیرا زندگی در آنجا با افزایش ریسک تعدادی از شرایط از جمله فشار خون بالا ، دیابت ، سکته و اختلال شناختی در ارتباط بوده‌است .

را شل آ . whitmer ، Ph.D. ، of Kaiser ، اوکلند ، کالیفرنیا وی همچنین بررسی کرد که آیا محل تولد در یک وضعیت مرگ و میر بالا ، با افزایش خطر جنون در گروهی از افراد که بعدها در کالیفرنیای شمالی زندگی می‌کنند و دسترسی برابر به مراقبت‌های پزشکی دارد ، در ارتباط بوده‌است . این نه ایالت به عنوان ایالت آلاباما ، آلاسکا ، آرکانزاس ، لوییزیانا ، می‌سی‌سی‌پی ، اوکلاهما ، تنسی ، کارولینای جنوبی و ویرجینیای غربی در نظر گرفته شده‌اند که بسیاری از آن‌ها بخشی از آنچه که معمولا ً کمربند ضربه‌ای محسوب می‌شود هستند .

از میان ۷، ۴۲۳ افرادی که در این آنالیز حضور داشتند ، ۴، ۰۴۹ زن بودند ( ۵۴.۵ درصد ) و ۱، ۳۵۴ سیاه ( معادل ۱۸ / ۱۸ درصد ) بودند . متولد شدن در حالت‌های بالای مرگ و میر در میان شرکت کنندگان سیاه‌پوست رایج‌تر بود .

Dementia در ۲، ۲۵۴ از شرکت کنندگان ( ۳۰.۴ درصد ) تشخیص داده شد و در بین کسانی که در حالات مرگ و میر بالا به دنیا آمده‌اند ( ۴۵۵ درصد ) بیشتر از آن‌هایی که در این ایالات متولد نشده اند ( ۱، ۷۹۹ [ ۲۸.۸ درصد ] .

به طور کلی ، تولد در یک وضعیت مرگ و میر بالا با افزایش خطر جنون در برآورده‌ای سنجش ریسک مطلق و نسبی همراه بود . براساس نتایج به‌دست‌آمده افرادی که سیاه‌پوش و متولد شده‌اند بالاترین خطر جنون را در مقایسه با افرادی دارند که سیاه نیستند و در حالات مرگ و میر بالا متولد نشده اند . فزاینده خطرات جنون ۲۰ ساله ( سنجش ریسک مطلق ) در سن ۶۵ سالگی ۳۰.۱۳ درصد برای افرادی است که در حالات مرگ و میر بالا به دنیا آمده‌اند و ۲۱.۸ درصد برای افرادی هستند که در این کشورها متولد نشده اند.

این مطالعه محدودیت‌هایی دارد ، از جمله اینکه نویسندگان تاریخ مسکونی کامل ندارند و نمی‌توانند مشخص کنند که چقدر این افراد که در نهایت به کالیفرنیا مهاجرت کرده بودند ، در حالات مرگ و میر بالا زندگی می‌کردند . بنابراین ، نویسندگان نمی‌توانند زمان اقامت انباشته یا طولانی‌تر را از هم جدا کنند ، یا اینکه تاثیر تولد به مرور زمان تغییر می‌کند که در آن حالات مرگ و میر بالایی را ترک می‌کنند .

این مقاله نتیجه‌گیری می‌کند : " محل تولد پیامدهایی ماندگار برای خطر جنون دارد و می‌تواند عامل اصلی نابرابری‌های نژادی در جنون باشد . "

Dementia : بازدارنده BACE عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

مهار BACE با موفقیت در مدل حیوانی Alzheimer's آزمایش شد.

مبدا :

دانشگاه فنی مونیخ ( چپ )

خلاصه :

معتقدند که بتا protein عامل اصلی بیماری Alzheimer's است . موادی که تولید بتا را کاهش می‌دهند، مانند بازدارنده‌های BACE ، به دنبال درمان‌های دارویی جدید هستند . دانشمندان اخیرا ً ثابت کرده‌اند که یکی از این بازدارنده BACE مقدار بتا amyloid را در مغز کاهش می‌دهد . با انجام این کار ، می‌تواند عملکرد نرمال سلول‌های عصبی را احیا کند و عملکرد حافظه را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشد .

معتقدند که بتا protein عامل اصلی بیماری Alzheimer's است . موادی که تولید بتا را کاهش می‌دهند، مانند بازدارنده‌های BACE ، به دنبال درمان‌های دارویی جدید هستند . یک تیم در دانشگاه فنی مونیخ ( tum ) به تازگی ثابت کرده‌است که یک بازدارنده BACE مقدار بتا amyloid را در مغز کاهش می‌دهد . با انجام این کار ، می‌تواند عملکرد نرمال سلول‌های عصبی را احیا کند و عملکرد حافظه را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...