روانشناسی

روانشناسی

حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از زوال عقل رنج می‌برند . تا به امروز هیچ داروی موثری موجود نیست که بتواند این بیماری را متوقف یا درمان کند . علاوه بر این ، دلایل دقیق این بیماری هنوز مشخص نشده است . با این حال ، تجمع بیشتر of پروتیین در بیماران Alzheimer's نسبت به افراد سالم وجود دارد . در نتیجه ، پروتئین با هم جمع می‌شوند و به سلول‌های عصبی آسیب می‌رسانند .

سلول‌های آسیب‌دیده می‌توانند هایپر اکتیو شوند . سپس آن‌ها به طور مداوم سیگنال‌های کاذب به سلول‌های مجاور ارسال می‌کنند . علاوه بر این، برخی امواج مغزی خاص مانند نوسانات آهسته از کنترل خارج می‌شوند . این امواج نقشی کلیدی در شکل‌گیری حافظه با انتقال اطلاعات آموخته‌شده به حافظه بلند مدت ایفا می‌کنند .

وظایف مغز به موش‌ها بازگردانده شد

" یک درمان موفق باید تا جایی که ممکن است در اوایل این بیماری موثر واقع شود . دکتر مارک Aurel بوش ، رهبر گروه محقق جوان در موسسه علوم اعصاب و روان‌درمانی بیمارستان دانشگاه rechts در Isar توضیح می‌دهد که ما در آزمایش‌ها خود ، بتا BACE آنزیم را مسدود کرده‌ایم که بتا amyloid تولید می‌کند .

محققان ماده‌ای را آزمایش کردند که مانع تابش بتا در مدل موشی of می‌شود . موش‌ها مقادیر زیادی از beta را تولید می‌کنند که همانند انسان‌ها منجر به تشکیل of بتا در مغز می‌شود و باعث از دست رفتن حافظه می‌شود . در طول این مطالعه ، موش‌ها به مدت هشت هفته بازدارنده را در غذای خود به مدت هشت هفته پس از معاینه به آن‌ها دادند . برای این منظور ، محققان از یک تکنیک تصویربرداری خاص به عنوان میکروسکوپ الکترونی دو فوتون استفاده کردند که به آن‌ها اجازه مشاهده سلول‌های عصبی منفرد در مغز را داد .

همان طور که انتظار می‌رفت ، بعد از این دوره ، بعد از این که تولید آن مهار شد ، این موش‌ها در مغز خود بتای کمتری داشتند . با این حال ، اثر این ماده بسیار گسترده بود : کارکرده‌ای مغز حیوانات واقعا ً نرمال شده بودند. سلول‌های عصبی بیش از اندازه فعال وجود داشتند و الگوهای حرکت آهسته مغزی یک‌بار دیگر به موش‌های سالم شباهت داشتند . یک یافته کلیدی برای دانشمندان مشاهده این بود که حافظه حیوانات نیز بهبود یافته‌است . موش‌ها توانستند یک سکو پنهان در یک هزارتو پر از آب را به سرعت همتایان سالم خود پیدا کنند .

برنامه‌ریزی آزمایش بالینی

آنچه واقعا ً ما را تحت‌تاثیر قرار داد و ما را شگفت‌زده کرد نشانه‌های بیماری بودند . قبل از درمان ، موش‌ها یک تصویر بالینی مشخص با plaques amyloid در مغز خود داشتند . Aylin keskin ، نویسنده اصلی این نشریه ، توضیح می‌دهد که با این وجود ، این ماده قادر به بازسازی عملکردها و توانایی‌های مهم مغز است . علاوه بر این ، مطالعه محققان یک فایده دیگر نیز نشان داد : " ما همچنین قادر بودیم نشان دهیم که کدام نقص عصبی واقعا ً از بتا amyloid ناشی می‌شود . به عنوان مثال ، این موضوع به طور کامل با توجه به سلول‌های عصبی هایپر اکتیو درک نشده است .

بوش می‌گوید : " یافته‌های دانشمندان به زودی راه خود را به عمل بالینی پیدا خواهند کرد: یک آزمایش بالینی با مقیاس بزرگ با حدود ۱۰۰۰ نفر از شرکت کنندگان برای آزمایش یک شکل اصلاح‌شده از بازدارنده BACE برنامه‌ریزی شده‌است " نیازی به گفتن نیست ، ما بسیار امیدواریم که یافته‌های امیدوارکننده در مدل حیوانات به انسان‌ها ترجمه شود .

استراتژی جدید داده کاوی افراد را در معرض خطر بالای آلزایمر قرار می‌دهد .

روش می‌تواند بیماران Alzheimer's مشابه را برای آزمایش‌های دقیق‌تر مواد مخدر گروه‌بندی کند

مبدا :

مرکز پزشکی دانشگاه دوک

خلاصه :

فشار برای توسعه درمان بیماری Alzheimer's ، درک بیشتری از این بیماری را به همراه داشته‌است ، اما نتوانسته است داروهای جدید موفق تولید کند . مقصر بودن چندین نوع فرعی از اختلال شناختی خفیف ، یکی از مراحل اولیه بیماری Alzheimer's است . اما اگر دانشمندان افراد را با انواع مشابه اختلال شناختی دسته‌بندی کنند، آن‌ها می‌توانند به طور دقیق‌تر تاثیر داروهای investigational را آزمایش کنند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...