روانشناسی

روانشناسی

اختلال شناختی پیش از موجود یا زوال عقل در بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار دارند به طور گسترده‌ای به عنوان عوامل خطر هذیان postoperative شناخته می‌شوند و احتمال و شدت آن را افزایش می‌دهند .

با این حال ، تحقیقات قبلی اندکی بر این مساله متمرکز شده‌اند که آیا خود هذیانی خود را فلج کرده‌است یا حتی کاهشی در جنون را در بیمارانی که هیچ نشانه‌ای از اختلال شناختی نشان نداده اند ، سرعت می‌بخشد .

تحقیقات امروز در مجله انگلیسی of بر روی بیمارانی که در سن ۶۵ سالگی به عنوان نظر شناختی قبل از جراحی ارزیابی شدند ، متمرکز است . این مطالعه ، به رهبری پروفسور Juraj Sprung از کلینیک مایو در مینه سوتا ، کسانی را پیدا می‌کند که دچار هذیان postoperative شده‌اند ، سه برابر بیشتر از اختلال شناختی دائمی یا جنون رنج می‌برند .

طی یک دوره ده‌ساله ، بیماران در سن ۶۵ سالگی در مطالعه کلینیک مایو در مینه سوتا که در معرض بی‌هوشی عمومی قرار داشتند ، در تحقیقات مربوط به بیش از دو بیمار در سال ۲۰۰۰ قرار گرفتند . وضعیت شناختی آن‌ها در دوره‌های منظم ۱۵ ماه قبل و بعد از جراحی توسط تست neuropsychologic و ارزیابی بالینی ارزیابی شد . از سال ۲۰۱۴ به نظر می‌رسید که ۱۶۶۷ نفر قبل از جراحی به طور شناختی طبیعی عمل می‌کرد . از میان بیمارانی که به دنبال ارزیابی شناختی پی‌گیری شده بودند ، ۱۰۹ ( ۹.۵ % ) اختلال شناختی خفیف ( پیش از زوال عقل) یا جنون را ایجاد کرده بود ، و آن‌هایی که دچار هذیان postoperative شده بودند ، سه برابر بیشتر با زوال شناختی دائمی یا زوال عقل تشخیص‌داده شده‌اند . این تحقیق اولین بار است که بر ارتباط بین هذیان و کاهش شناختی طولانی‌مدت در بیماران با ظرفیت ذهنی عادی قبل از جراحی تمرکز دارد .

در حالی که مطالعات قبلی ، کاهش شناختی در افراد مسن بعد از هذیان postoperative را مورد تاکید قرار نداده اند، اما هیچ فرد دیگری چنین ارزیابی عصبی - شناختی کامل را در تشخیص افراد با توانایی‌های ادراکی پیش از عملیاتی که به رشد جنون ادامه می‌دهند ، ندارند . در نتیجه ، محققان بر این باورند که هذیان postoperative می‌تواند نشانه هشدار از اختلال شناختی دائمی آینده در بیمارانی باشد که در زمان جراحی هنوز درست بالای آستانه برای ثبت نزول شناختی بودند . متناوبا ، هذیان postoperative می‌تواند خود را تولید کند که به خودی خود خط سیر نزولی را در زوال عقل را سرعت می‌بخشد .

Sprung گفت : " تحقیقات ما نشان می‌دهد که جنون پس از جراحی نه تنها برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها نگران‌کننده است ، بلکه ممکن است هشداری باشد مبنی بر اینکه بیماران می‌توانند بعدا ً دچار زوال عقل شوند یا خیر .

مجله انگلیسی‌زبان Anaesthesia Editor ، پروفسور Chief hemmings ، گفت : " این تحقیق مهم ، یک فاکتور ریسک مهم برای توسعه جنون مبتلا به زوال عقل را شناسایی کرده و نیاز به تحقیقات بیشتر در پیش‌گیری ، تشخیص و درمان هذیان postoperative را برجسته می‌کند ."

دیدگاه‌های جدیدی درباره درمان ضد amyloid برای پیش‌گیری از بیماری Alzheimer's

مبدا :

VIB ( موسسه Flanders برای بیوتکنولوژی )

خلاصه :

برای دهه‌ها ، محققان در حال تحقیق در مورد پایه‌های اصلی بیماری Alzheimer's برای ارائه سرنخ‌هایی برای طراحی یک درمان موفق بوده‌اند . بینش پیشرفت ، اساس مولکولی شکل موروثی بیماری Alzheimer's را نشان می‌دهد که در آغاز زندگی را مورد حمله قرار می‌دهد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...