روانشناسی

روانشناسی

باربارا Borroni نویسنده مطالعه دانشگاه of در برشا در ایتالیا گفت : " درست کردن تشخیص صحیح می‌تواند دشوار باشد " روش‌های فعلی می‌توانند اسکن مغزی یا lumbar تهاجمی شامل یک سوزن وارد شده در ستون فقرات باشند ، بنابراین هیجان‌انگیز است که ما قادر به تشخیص سریع و آسان با این روش غیر تهاجمی باشیم ."

برای این روش ، به نام تحریک مغناطیسی transcranial ( TMS ) ، یک سیم‌پیچ الکترومغناطیسی بزرگ بر روی پوست سر قرار داده می‌شود . آن جریان‌های الکتریکی ایجاد می‌کند که سلول‌های عصبی را تحریک می‌کنند .

زمانی که گمان می‌رود نادر باشد ، تصور می‌شود که زوال عقل در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد از موارد زوال عقل را تشکیل می‌دهد . این بیماری اغلب در ابتدا به عنوان یک مشکل روانی ، بیماری Alzheimer's یا بیماری Parkinson's به خاطر گستره وسیعی از نشانه‌ها تشخیص داده می‌شود . این بیماری عموما ً در اواسط سنین ۴۰ تا ۶۰ سالگی بر مردم تاثیر می‌گذارد و با تغییرات رفتاری و مشکلات زبانی مشخص می‌شود . در حالی که هیچ درمانی برای جنون گاوی وجود ندارد ، تشخیص دقیق این بیماری مهم است به طوری که پزشکان بتوانند به بیماران کمک کنند علائم خود را مدیریت کرده و از رفتار غیر ضروری اجتناب کنند .

برای این مطالعه ، محققان به ۷۹ نفر مبتلا به بیماری Alzheimer's احتمالی ، ۶۱ نفر مبتلا به جنون frontotemporal احتمالی و ۳۲ نفر از همان سن که هیچ نشانه‌ای از جنون نداشتند ، نگاه کردند .

با استفاده از این سیستم ، محققان قادر بودند توانایی brain's را برای هدایت سیگنال‌های الکتریکی بین مدارهای مختلف در مغز اندازه‌گیری کنند . آن‌ها دریافتند که افراد مبتلا به بیماری Alzheimer's عمدتا ً با یک نوع مدار مشکل داشتند ، در حالی که افراد مبتلا به زوال عقل با نوع دیگری از مدار مشکل داشتند .

محققان سپس قادر به تشخیص دقیق جنون frontotemporal از بیماری Alzheimer's با دقت ۹۰ درصد ، بیماری Alzheimer's از مغزهای سالم با دقت ۸۷ درصد و زوال عقل سالم از مغزهای سالم با دقت ۸۶ درصد بودند. نتایج تقریبا ً به همان خوبی زمانی بود که محققان تنها افراد با اشکال ملایم این بیماری را آزمایش کردند . Borroni گفت که دقت نتایج برای مقایسه دو گروه بیمار قابل‌مقایسه با تست اسکن مغزی پوزیترون یا از طریق آزمایش مایع از طریق punctures است.

محدودیت‌های این مطالعه بیان می‌دارد که آن دسته از افرادی که این دستگاه تحریک را اجرا می‌کنند ، هنگامی که این روند را بر روی یک فرد سالم انجام می‌دهند ، آگاه بودند ، اما نمی‌دانستند که آیا سایر شرکت کنندگان مبتلا به بیماری Alzheimer's یا جنون گاوی هستند یا خیر . علاوه بر این ، تشخیص زوال عقل با کالبد شکافی پس از مرگ تایید نشد .

Borroni گفت : " اگر نتایج ما را می‌توان با مطالعات بزرگ‌تر تکرار کرد ، این بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود . متاسفانه این بیماری باید درمان شود ، اما می ‌توان آن را مدیریت کرد - - به خصوص اگر زود گرفتار شود ."

مسیر جدید مرگ مغزی در بیماری Alzheimer's

اولین مطالعه از نوع خود ممکن است منجر به دوره جدیدی از کشف دارو و اهداف درمانی شود.

مبدا :

دانشگاه ایالتی آریزونا

خلاصه :

عصب شناسان راهی جدید برای سلول‌های مغزی شناسایی کرده‌اند که مقدر شده‌است در طی بیماری‌های Alzheimer's کشته شوند . تیم تحقیقاتی اولین مدرک را پیدا کرده‌است که فعال‌سازی مسیر بیولوژیکی به نام necroptosis ، که باعث از دست رفتن نورونی می‌شود، به شدت با شدت Alzheimer's ، کاهش شناختی و کاهش شدید بافت و وزن مغز مرتبط است که همگی نشانه‌های پیشرفته بیماری هستند .

بیماری Alzheimer's در مغز ، حافظه و در نهایت شخصیت قربانیان خود آسیب می‌بیند . این بیماری که در حال حاضر ۵ میلیون آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ، ششمین علت اصلی مرگ در ایالات‌متحده است و درمانی برای Alzheimer's همچنان فراری است ، چرا که رویداده‌ای بیولوژیکی دقیق که آن را تحریک می‌کنند هنوز ناشناخته هستند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...