روانشناسی

روانشناسی

همانطور که محققان در مساله جاری روان‌پزشکی ترجمه می‌کنند , آن‌ها تمام شرکت کنندگان در مطالعه هوشمند ( ورزش و متابولیسم در افراد مسن‌تر , یک مطالعه mrt ) را با ارزیابی شاخص‌های مربوط به حرکت , آمادگی قلبی و عملکرد شناختی بررسی کردند . علاوه بر این, از توموگرافی تشدید مغناطیسی ( mrt ) و طیف‌سنجی رزونانس مغناطیسی ( mrs ) برای اندازه‌گیری متابولیسم و ساختار مغز استفاده شد . پس از این بررسی , شرکت کنندگان هفته‌ای سه بار در هفته بر روی دوچرخه تمرین کردند . جلسات آموزشی نیمه دقیقه‌ای به صورت انفرادی با سطح عملکرد هر شرکت‌کننده تطبیق داده شد . شرکت کنندگان پس از پایان برنامه مجددا ً بررسی شدند تا تاثیرات فعالیت جسمانی بر متابولیسم مغز , عملکرد شناختی و ساختار مغز را مستند کنند . محققان همچنین بررسی کردند که ورزش تا چه حد منجر به بهبود آمادگی جسمانی شرکت کنندگان شده‌است . این مطالعه توسط اداره بهداشت عمومی موسسه پزشکی عمومی ( به ریاست پروفسور یوهانس بلومر ) و بخش پزشکی ورزشی ( به رهبری پروفسور مک گوناگال ) انجام شد .

همانطور که انتظار می‌رفت , فعالیت جسمانی بر متابولیسم مغز تاثیر داشت : از افزایش کولین جلوگیری کرد . غلظت این متابولیت اغلب در نتیجه افزایش تلفات سلول‌های عصبی افزایش می‌یابد که معمولا ً در مورد بیماری آلزایمر رخ می‌دهد . فعالیت بدنی منجر به افزایش غلظت کولین در گروه تمرین شد در حالیکه سطوح کولین در گروه کنترل افزایش یافت . آمادگی جسمانی شرکت کنندگان نیز بهبود یافت که نشان‌دهنده افزایش کارایی قلبی بعد از دوره تمرین بود . به طور کلی , این یافته‌ها نشان می‌دهند که ورزش بدنی نه تنها باعث بهبود آمادگی جسمانی می‌شود, بلکه از سلول‌ها نیز محافظت می‌کند .

اختلالات خواب ممکن است مشکلات شناختی به ویژه در خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد .

منبع :

انجمن آمریکایی قفسه‌سینه

خلاصه :

براساس تحقیقات جدید , افرادی که حساسیت ژنتیکی به بیماری آلزایمر دارند , به نظر می‌رسد در معرض خطر بیشتری از تنفس بدون اختلال خواب باشند .

طبق تحقیقات جدید که به صورت آنلاین منتشر شده‌است , افرادی که حساسیت ژنتیکی به بیماری آلزایمر دارند , با توجه به تحقیقات جدید که به صورت آنلاین منتشر شده‌است , پیش از چاپ در تاریخ جامعه قفسه‌سینه آمریکا , در خطر بیشتری قرار دارند .

در " نقص شناختی بیشتر با تنفس نامنظم خواب در بین افراد با حساسیت ژنتیکی به بیماری آلزایمر : مطالعه چند قومیتی در زمینه آترواسکلروز " , محققان گزارش دادند که شرکت کنندگان در مطالعه شرکت کردند . e - ? این آلل نقایص شناختی بیشتری را در مقایسه با افراد بدون آلل نشان داد .

e یک حامل کلسترول اصلی است که از ترمیم آسیب در مغز حمایت می‌کند . مطالعات دیگر نشان داده‌اند که آن‌هایی که شکل جایگزین ژن را دارند ? این آلل در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارد . برآوردها نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از جمعیت آن را حمل می‌کنند ? a .

مطالعات قبلی یافته‌های متناقضی را بین تنفس و ادراک آشفته خواب نشان داده‌اند که ممکن است ناشی از آزمون‌های مختلف مورد استفاده باشد . جانسون , دکترا , مایل بر ساعت , خانم , شهری , استاد پزشکی در بیمارستان بریگام یانگ و دانشکده پزشکی هاروارد .

خانم جانسون و همکارانش این ارتباط را با استفاده از چندین شاخص تنفسی - تنفسی و شناخت آشفته بررسی کردند . آن‌ها همچنین ارزیابی کردند که آیا حضور e - ? این آلل با افزایش خطر بیماری آلزایمر , ارتباط بین تنفس و تنفس نامنظم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...