روانشناسی

روانشناسی

نویسندگان داده‌ها را از شرکت کنندگان ۱، ۷۵۲ ( به طور متوسط ۶۸ سال ) در the چند نژادی of ( MESA ) مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و سوالات خواب استاندارد شده ، و یک باتری تست‌ها برای اندازه‌گیری شناخت آن‌ها را تکمیل کردند . نویسندگان که تنفس آشفته خواب را به عنوان یک شاخص apnea ( AHI ) تعریف می‌کنند ، که تعداد توقف یا تنفس سطحی در هر ساعت را اندازه‌گیری می‌کند ، همان طور که AHI > ۱۵ ( زیر ۵ نرمال است ) به علاوه خواب‌آلودگی گزارش‌شده ( براساس مقیاس استاندارد ) .

در این مطالعه آمده‌است :

افزایش بی‌خوابی شبانه ( اشباع اکسیژن کم‌تر از ۹۰ درصد ) و یا افزایش خواب‌آلودگی در طول روز با توجه و حافظه ضعیف همراه بود .

خواب‌آلودگی روز بیشتر با سرعت پردازش شناختی کندتر مرتبط بود .

سندروم apnea خواب با توجه ضعیف و سرعت پردازش همراه بود .

این انجمن‌ها در APOE - ε نشان داده شدند .

محققان برای نژاد ، سن ، شاخص توده بدنی ، سطح آموزش ، وضعیت کشیدن سیگار ، فشار خون بالا، دیابت ، مصرف benzodiazepine و علائم افسردگی تنظیم شدند .

دکتر جانسون گفت که ، به طور کلی ، اثرات عوامل خواب مختلف آن‌ها بر روی شناخت کوچک بودند ، اما در محدوده‌ای که قبلا ً برای چندین سبک زندگی دیگر و عوامل خطر سلامتی برای زوال عقل گزارش شده‌بود . وی افزود که غربالگری و درمان تنفس آشفته خواب ممکن است به کاهش خطر جنون مبتلا به جنون کمک کند ، به خصوص اگر آن فرد APOE - ε ۴ را حمل کند .

سوزان redline ، نویسنده مطالعه ارشد ، دکتر سوزان redline ، محقق ارشد مطالعه ، گفت : " مطالعه ما شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که تنفس آشفته و نامنظم تاثیر منفی بر توجه ، سرعت پردازش و حافظه می‌گذارد که predictors قوی از زوال شناختی هستند . " ویلیام فارل ، استاد پزشکی خواب ، دانشکده پزشکی هاروارد .

" با توجه به فقدان درمان موثر برای بیماری Alzheimer's ، نتایج ما از پتانسیل آزمایش تنفس و درمان اختلال در تنفس و درمان به عنوان بخشی از یک استراتژی برای کاهش خطر جنون حمایت می‌کند ."

گزارش آنلاین را به صورت آنلاین پیدا کنید : http: / /www.thoracic.org / about / newsroom / press-releases / resources / sleep-disordered-breathing-ad-cognition.pdf

کارشناسان : یکی از سه مورد قابل پیش‌گیری از زوال عقل

مبدا :

دانشگاه علوم بهداشتی کالیفرنیای جنوبی

خلاصه :

یک گزارش جدید ابزارهای قدرتمندی را برای جلوگیری از زوال عقل شناسایی می‌کند و مزایای مداخلات nonmedical برای افراد مبتلا به زوال عقل را تبلیغ می‌کند .

براساس گزارش کمیسیون اول Prevention پیش‌گیری و مراقبت Dementia ، مدیریت عوامل سبک زندگی مانند از دست دادن شنوایی ، سیگار کشیدن ، فشار خون بالا و افسردگی می‌تواند از یک سوم پرونده‌های جنون گاوی جلوگیری کند . در کنفرانس بین‌المللی انجمن Alzheimer's ( AAIC ) ۲۰۱۷ و منتشر شده در The ، این گزارش تاثیرات سودمند مداخلات nonpharmacologic مانند ارتباط اجتماعی و ورزش برای افراد مبتلا به زوال عقل را برجسته می‌کند .

دکتر AAIC اشنایدر ، رئیس کمیسیون روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی کک ، می‌گوید : " ما برای پیش‌گیری از جنون ، از جمله بیماری‌های Alzheimer's ، تمرکز زیادی بر روی توسعه داروها داریم .

این کمیسیون ۲۴ متخصص بین‌المللی را برای بررسی سیستماتیک تحقیقات موجود و ارائه توصیه‌های مبتنی بر شواهد برای درمان و جلوگیری از جنون گرد هم آورده‌است . حدود ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان دچار زوال عقل هستند و انتظار می‌رود که این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۶۶ میلیون و ۱۱۵ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ برسد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...