روانشناسی

روانشناسی

کاهش خطر جنون ، آغاز در دوران کودکی

گزارش commission's نه عامل خطر در اوایل ، میانه و اواخر زندگی را شناسایی می‌کند که احتمال توسعه زوال عقل را افزایش می‌دهد . این گزارش می‌گوید که حدود ۳۵ درصد از جنون - - یکی در سه مورد - - به این عوامل خطر مربوط می‌شود .

با افزایش تحصیلات در اوایل زندگی و پرداختن به فقدان شنوایی ، فشار خون بالا و چاقی در midlife ، رخداد زوال عقل می‌تواند تا ۲۰ درصد کاهش یابد .

در اواخر زندگی ، توقف سیگار ، درمان افسردگی ، افزایش فعالیت فیزیکی ، افزایش ارتباط اجتماعی و کنترل دیابت می‌تواند میزان وقوع جنون را تا ۱۵ درصد کاهش دهد .

اشنایدر می‌گوید : " شدت پتانسیل اثر در کاهش این عوامل خطر ، بزرگ‌تر از آن چیزی است که ما می‌توانستیم تصور کنیم که داروهای تجربی و تجربی می‌توانند داشته باشند .

یک رویکرد nonpharmacologic برای درمان جنون

این کمیسیون همچنین تاثیر مداخلات nonpharmacologic برای افراد مبتلا به زوال عقل را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که آن‌ها نقش مهمی در درمان دارند ، به خصوص زمانی که سعی در رسیدگی به هیجان و پرخاشگری دارند .

اشنایدر می‌گوید : " داروهای Antipsychotic معمولا ً برای درمان هیجان و پرخاشگری به کار می‌روند ، اما نگرانی عمده‌ای در مورد این داروها وجود دارد ، زیرا خطر افزایش خطر مرگ ، بیماری‌های قلبی و عروقی و عفونت‌های شدید وجود دارد و به sedation اضافی اشاره ندارد . "

شواهد نشان داد که مداخلات روانشناسی ، اجتماعی و محیطی مثل ارتباط اجتماعی و فعالیت‌ها نسبت به داروهای ضدروان پریشی برای درمان اختلالات مربوط به زوال عقل و پرخاش برتری دارند .

این کمیسیون همچنین مشخص کرد که مداخلات nonpharmacologic مانند درمان تحریک شناختی گروهی و ورزش به برخی از آن‌ها در شناخت کمک می‌کند .

گزارش کامل commission's توصیه‌های دقیقی در حوزه‌های پیش‌گیری ، درمان علائم شناختی ، مراقبت از مراقبان ، مراقبت از مراقبان ، برنامه‌ریزی برای آینده پس از تشخیص جنون ، مدیریت علایم neuropsychiatric و در نظر گرفتن پایان زندگی ارایه می‌دهد .

آزمون خون نشانه Alzheimer's کلیدی را مشخص می‌کند

یافته‌های مطالعه ، گامی مهم در پیش‌بینی خطر بیماری است.

مبدا :

دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن

خلاصه :

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اندازه‌گیری amyloid در خون پتانسیل کمک به شناسایی افراد با سطوح تغییر of در مغز خود یا مایع مغزی - نخاعی را دارد . در حال حاضر تنها راه تشخیص بیماری amyloid در مغز از طریق اسکن PET است ، که گران‌قیمت است و به طور گسترده در دسترس نیست ، یا یک ضربه نخاع که تهاجمی است و نیازمند یک روش پزشکی تخصصی است .

دهه‌ها قبل از اینکه افراد مبتلا به بیماری Alzheimer's کاهش حافظه و سردرگمی را توسعه دهند، مغز آن‌ها با plaques که از یک پروتئین چسبنده تشکیل یافته‌اند - - به نام بتا - - که گمان می‌رود به بیماری و پیشرفت آن کمک کند ، نقطه‌چین شده‌است .

در حال حاضر تنها راه تشخیص بیماری amyloid در مغز از طریق اسکن PET است ، که گران‌قیمت است و به طور گسترده در دسترس نیست ، یا یک ضربه نخاع که تهاجمی است و نیازمند یک روش پزشکی تخصصی است . اما در حال حاضر ، تحقیقی که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس انجام شده‌است نشان می‌دهد که معیارهای بتا در خون پتانسیل کمک به شناسایی افراد با سطوح تغییر of در مغز خود و یا مایع مغزی - نخاعی را دارند .

در حالت ایده‌آل ، یک تست غربالگری بر پایه خون ، افرادی را که مسیر خود را به سمت Alzheimer's سال پیش از اینکه تشخیص داده شود ، شناسایی خواهند کرد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...