روانشناسی

روانشناسی

رندال ف . بیتمن , md , چارلز f . و جووان نایت پروفسور عصب‌شناسی و نویسنده ارشد این مطالعه . " این بسیار هیجان‌انگیز است زیرا می‌تواند مبنایی برای تست غربالگری سریع و ارزان برای شناسایی افراد در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری آلزایمر باشد . "

این یافته‌ها در ۷ جولای در کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر در لندن اعلام خواهد شد و در مجله آلزایمر و جنون ژورنال آنلاین منتشر شده‌است .

همان طور که مغز به وظایف روزانه می‌پردازد , به طور مداوم بتا آمیلوئید تولید می‌کند و از بین می‌برد . برخی در خون شسته می‌شوند و برخی در مایع مغزی - نخاعی شناور هستند . اگر آمیلوئید شروع به بالا رفتن کند , می‌تواند به پلاک که به نورون‌ها چسبیده باشد , جمع‌آوری شود و باعث آسیب عصبی شود .

آزمایش خون , ارزان‌تر و کم‌تر از اسکن‌های حیوان خانگی است , اما مطالعات قبلی نشان داده‌اند که مقادیر کل بتا آمیلوئید در خون با سطوح مغز ارتباط ندارد .

بنابراین من و همکاران سطوح خونی سه نوع آمیلوئید بتا آمیلوئید , بتا آمیلوئید و بتا آمیلوئید بتا را با استفاده از اندازه‌گیری دقیق توسط طیف‌سنجی جرمی تشخیص دادیم تا مشخص شود که آیا هر گونه ارتباط با سطوح آمیلوئید در مغز وجود دارد یا خیر.

این پژوهش به روش پیمایشی انجام شده‌است . بیست و سه مورد بیماری آلزایمر بودند که به معنی نشانه‌های اختلال شناختی بودند . اسکن pet و یا ضربه نخاعی در این بیماران , وجود پلاک‌های آمیلوئیدی را در مغز یا تغییرات آمیلوئیدی در مایع مغزی - نخاعی نشان داده‌است . همچنین محققان تحت تیپ‌های آمیلوئید هستند که تجمع آمیلوئیدی در مغز ندارند .

برای اندازه‌گیری سطوح آمیلوئید , تولید و پاک‌سازی در طول زمان , محققان نمونه‌های خون را از هر فرد در طول یک دوره ۱۲ ساعته دریافت کردند . آن‌ها دریافتند که سطوح پلاک‌های آمیلوئید بتا نسبت به پروتئین آمیلوئید بتا به طور مداوم در افراد با پلاک‌های آمیلوئیدی کم‌تر است .

بیت من گفت : " پلاک‌های آمیلوئیدی عمدتا ً از پلاک‌های آمیلوئید بتا تشکیل شده‌اند که احتمالاً به این معنی است که قبل از حرکت به داخل جریان خون در مغز ته‌نشین می‌شود . "

او توضیح داد : " این تفاوت‌ها بزرگ نیستند , اما بسیار ثابت هستند . " روش ما بسیار حساس است , و به خصوص زمانی که نمونه‌های تکراری زیادی در این مطالعه دارید - - بیش از چند نمونه - - ما می‌توانیم بسیار مطمئن باشیم که تفاوت واقعی است . حتی یک نمونه نیز می‌تواند تشخیص دهد که پلاک‌های آمیلوئید دارند . "

با استفاده از میانگین نسبت بتا آمیلوئید بتا به بتا آمیلوئید بر روی هر یک از نمونه‌ها , محققان می‌توانند افراد را به طور دقیق به صورت مثبت یا منفی تشخیص دهند . به طور متوسط , هر نقطه زمانی نیز حدود 90 / 58 درصد صحت داشت .

پلاک‌های آمیلوئید یکی از دو نشانه بارز بیماری آلزایمر است . ~~~ علامت دیگر وجود یک سری از پروتئین‌های مغز به نام تاو می‌باشد . دیوید مک گری , md , اندرو بی . p . پروفسور جونز و رئیس بخش نورولوژی در دانشکده پزشکی , در حال تهیه یک آزمون مبتنی بر خون برای تاو هستند که می‌تواند مکمل آزمون آمیلوئید باشد .

بیت من گفت : " اگر ما یک آزمایش خون برای تاو داریم , می‌توانیم آن‌ها را ترکیب کنیم تا ایده بهتری از اینکه چه کسی در خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارد , داشته باشیم . " این می‌تواند گام بزرگی در توانایی ما برای پیش‌بینی و حتی پیش‌گیری از بیماری آلزایمر باشد . "

مشخص کردن پتانسیل توقف بیماری آلزایمر

چگونه یک آمینو اسید می‌تواند تفاوت بین یک مغز پیر سالم و بیماری آلزایمر را هجی کند

منبع :

دانشگاه بریتیش کلمبیا

خلاصه :

دانشمندان دریافتند که تغییر در جایی که آنزیمی پروتئین پیش‌ساز آمیلوئید بتا را کاهش می‌دهد , می‌تواند تعیین کند که آیا بیماری آلزایمر گسترش می‌یابد یا خیر.

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...