روانشناسی

روانشناسی

بنا بر تحقیقات جدید از دانشگاه بریتیش کلمبیا ، این ضرب‌المثل قدیمی در مورد " مکان ، مکان ، مکان " نیز می‌تواند برای پیدایش بیوشیمیایی بیماری Alzheimer's اعمال شود .

دانشمندان پیش از این دو مرحله حیاتی را در تشکیل یک پروتئین به نام بتا را شناسایی کرده بودند، که به صورت انبوه ، یا " plaques " در مغز افراد مبتلا به بیماری Alzheimer's جمع می‌شود . این کشفیات الهام‌بخش تلاش‌های در برهم زدن the بیوشیمیایی از نظر amyloid و پروتیین اصلی در شکل نهایی و سمی آن شد.

آخرین داروها که آزمایش می‌شوند ، تلاش می‌کنند تا آنزیم را خاموش کنند، که BACE۱ نام دارد ، که پروتیین اولیه را کاهش می‌دهد . اما BACE۱ کارکرده‌ای دیگری دارد که مفید هستند ، بنابراین متوقف شدن روی هم می‌تواند اثرات جانبی ناخواسته‌ای را وارد کند - از جمله اختلال در تولید میلین ، عایق محافظ سلول‌های مغز .

روان‌پزشکی عصبی و محقق Alzheimer's Weihong یافته‌است که تغییر در جایی که برش ایجاد می‌شود - - در اثر ، هدایت قیچی باغبانی به یک نقطه مختلف - - می‌تواند به یک هدف برسد ، با کم‌ترین آسیب جانبی .

سانگ در دهه گذشته دو جهش نادر را برای دو کشف ساخت : یکی از آن‌ها در افراد ایتالیایی یافت می‌شود که منجر به بیماری Alzheimer's اولیه می‌شود و دیگری در ایسلند یافت می‌شود که این بیماری Alzheimer's را از بین برده‌است .

گروه دکتر Song's در UBC's تاون تاون به طور خاص مجذوب اثرات متضاد هر دو جهش شد ، زیرا آن‌ها به همین نقطه در زنجیره اولیه protein's ۷۷۰ اسیدها واکنش نشان دادند و یک اسید را برای دیگری تعویض کردند .

همانطور که دکتر سانگ و تیم او در مساله ۱۹ جولای مجله علم اعصاب توصیف می‌کنند ، آن‌ها یک سری موش را با ویروس حامل جهش ژنی ایتالیا و یک مجموعه دیگر با جهش ایسلندی تزریق کردند .

آن‌ها دریافتند که جانشینی اسید آمینه اتفاق می‌افتد که در آن پروتئین پری کورسور باعث شکسته شدن پروتیین می‌شود . جهش ایسلندی به شکل مخفف amyloid است که به " چسبنده " تبدیل نمی‌شود و تبدیل به پلاک نمی‌شود . جهش ایتالیایی ، نسخه طولانی‌تر ، stickier را تولید کرد که در نهایت روی پلاک نورون - smothering می‌شود .

در واقع ، اثرات یک درجه بود : هر جهش منجر به کاهش بیشتر در یک مکان یا کاهش بیشتر در مکان دیگر شد . اما در تنزل تدریجی بیماری Alzheimer's ، که می‌تواند به اندازه کافی باشد - - کاهش سطح سم ارتکاب جرم می‌تواند به چند سال زندگی قبل از کاهش شناختی تبدیل شود .

دکتر سانگ ، رئیس تحقیقات کانادا در بیماری Alzheimer's و جک براون و پروفسور خانواده ، می‌گوید : " اگر ما بتوانیم در جایی که BACE۱ پروتئین پری کورسور را کاهش می‌دهد ، روش دقیقی برای کند کردن پلاک در مغز ، بدون تاثیر گذاشتن بر دیگر فرایندها ، خواهیم داشت .

افرادی که دچار زوال عقل هستند از درمان هدف گرا بهره می‌برند

درمان توان‌بخشی شناختی Personalized می‌تواند به افرادی که در مرحله اولیه جنون قرار دارند کمک کند تا به طور قابل‌توجهی توانایی خود را برای شرکت در فعالیت‌های مهم روزمره و وظایف خود افزایش دهند .

مبدا :

دانشگاه اکستر

خلاصه :

یک آزمایش در مقیاس بزرگ نشان داد که توان‌بخشی شناختی منجر به مشاهده پیشرفت رضایت‌بخش در حوزه‌هایی می‌شود که آن‌ها را قادر می‌سازد تا کارکرد و استقلال خود را حفظ کنند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...