روانشناسی

روانشناسی

یک محاکمه در مقیاس بزرگ به رهبری دانشگاه اکستر ، که در کنفرانس بین‌المللی انجمن بین‌المللی Alzheimer's ( AAIC ) ۲۰۱۷ در روز ۱۸ ژوئیه برگزار شد ، یافته‌است که توان‌بخشی شناختی منجر به پیشرفت رضایت‌بخشی در حوزه‌هایی می‌شود که آن‌ها را قادر می‌سازد تا کارکرد و استقلال خود را حفظ کنند .

توان‌بخشی شناختی شامل یک درمانگر است که با فرد مبتلا به زوال عقل و یک شریک خانوادگی کار می‌کند تا مسائلی را شناسایی کند که دوست دارند شاهد بهبود آن‌ها باشند . آن‌ها با هم به سه گل می‌رسند و درمانگر به توسعه استراتژی‌هایی برای رسیدن به این اهداف کمک می‌کند . این تحقیق با سرمایه‌گذاری موسسه ملی برنامه ارزیابی فن‌آوری بهداشت و سلامت ، که در برنامه افق BBC's در ماه مه سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار گرفت .

اهداف شرکت کنندگان متفاوت بودند ، چرا که زوال عقل بر مردم در طیف گسترده‌ای از روش‌ها تاثیر می‌گذارد . برخی از شرکت کنندگان می‌خواستند راه‌هایی برای مستقل ماندن پیدا کنند ، به عنوان مثال با یادگیری و یا یاد گرفتن نحوه استفاده از وسایل خانگی و یا تلفن‌های همراه . برخی می‌خواهند کاره‌ای روزانه را بهتر مدیریت کنند و با درمانگران بر روی استراتژی‌های توسعه کار کنند تا از سوزاندن مواد غذایی خود هنگام پخت غذا جلوگیری کنند . برخی دیگر می‌خواستند از نظر اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بر روی قادر بودن به یاد آوردن جزییاتی مانند نام بستگان یا همسایگان و یا بهبود توانایی خود برای شرکت در گفتگو متمرکز شوند . گاهی اوقات ایمن بودن مهم بود ، بنابراین استراتژی‌ها بر چیزهایی مانند فراموش کردن در قفل کردن در خانه و یا کنار کشیدن پول به طور ایمن از a متمرکز بودند .

دکتر Ola Kudlicka ، که این محاکمه را مدیریت کرد، گفت : " ما می‌دانیم که there's یک معامله بزرگ است که می‌تواند برای حمایت از مردم برای زندگی خوب با جنون انجام شود . تحقیق ما در مورد این است که بفهمید چه چیزی بیشتر به افراد اهمیت می‌دهد و با آن‌ها کار می‌کند تا استراتژی‌هایی برای مدیریت وظایف مهم و حفظ منافع آن‌ها پیدا کند . برخلاف باور عمومی ، محاکمه ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به زوال عقل در مرحله اولیه ، با توجه به نوع درست حمایت ، توانایی یادگیری و بهبود مهارت‌های خود را دارند . ما قصد داریم از آن‌ها در حق خود برای زندگی شاد و شاد حمایت کنیم و تا حد امکان مستقل باشیم ."

Rehabilitation شناختی Goal در مرحله اولیه و مرتبط با هدف : محاکمه Multi Randomised تک کور تک centre ( بزرگان ) شامل ۴۷۵ هزار نفر در هشت منطقه در انگلستان و ولز بود . نیمی از آن‌ها طی سه ماه ده جلسه توان‌بخشی شناختی دریافت کردند و نیمه دیگر این جلسات را انجام نداد . گروهی که این درمان را دریافت می‌کنند در عرض شش ماه در چهار جلسه " بالا " شرکت کردند .

محققان دریافتند که آن‌هایی که در این درمان شرکت کردند ، بهبود قابل‌توجهی را در زمینه‌هایی که شناسایی کرده بودند ، پس از هر دو هفته و جلسات "بالا " ، نشان دادند . اعضای خانواده موافقند که عملکرد آن‌ها بهبود یافته‌است . هر دو شرکت کنندگان و مراقبان از توانایی‌های شرکت کنندگان در این مناطق خوشحال‌تر بودند .

پروفسور لیندا Clare ، که این تحقیقات را رهبری می‌کرد، گفت : " ما اکنون می‌دانیم که توان‌بخشی شناختی به طور موثر از مردم برای رسیدن به اهداف روزمره که برایشان مهم است ، حمایت می‌کند . گام بعدی تعیین کمیت منافع مانند این است که آیا این رویکرد نیاز مردم برای رفتن به خانه‌های مراقبت را با حمایت از آن‌ها برای زندگی مستقل به مدت طولانی به تاخیر می‌اندازد . این می‌تواند مزایای مالی مهمی برای مراقبت اجتماعی داشته باشد . ما همچنین باید ارزیابی کنیم که آیا درمان می‌تواند به این شکل تلفیق شود که چگونه افراد حرفه‌ای به طور معمول کار می‌کنند ، به طوری که افراد بیشتری بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند و از زندگی بهتر با زوال عقل حمایت کنند ."

جامعه Alzheimer's یک مطالعه آزمایشی اولیه برای این کار ایجاد کرد تا مطمئن شود که این روش‌ها برای افرادی که تحت‌تاثیر جنون قرار گرفته‌اند قابل‌قبول است و در حال حاضر بودجه یک مطالعه اجرایی را تامین می‌کند تا محققان بتوانند با خدمات بهداشت و خدمات درمانی و خدمات اجتماعی سازگار شوند تا روش درمانی برای استفاده در عمل واقعی را تطبیق دهند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...