روانشناسی

روانشناسی

محققان بر این اساس مطالعه خود را بر روی یک پدیده شناخته‌شده قرار می‌دهند : زمانی که با دو تصویر در توالی سریع ارائه می‌شوند , انسان‌ها تنها می‌توانند به طور آگاهانه فرد دوم را درک کنند . در این مطالعه شرکت کنندگان یک سری عکس روی صفحه کامپیوتر دیدند که در آن هر تصویر فقط برای یک دهم ثانیه ارائه شده‌بود . قبل از هر سری , به شرکت کنندگان دستور داده شد که توجه ویژه‌ای به دو محرک هدف داشته باشند و از آن‌ها خواسته شد که این تصاویر بخشی از این مجموعه باشند .

توماس p . یکی از نویسندگان . گاهی اوقات آن‌ها به طور مستقیم یکی پس از دیگری ارائه می‌شدند و گاهی اوقات یک یا چند تصویر بین آن‌ها وجود داشت . هر زمان که هر دو محرک هدف در توالی نزدیک ارائه می‌شدند , شرکت کنندگان در کم‌تر از نیمی از موارد گزارش‌شده برای اولین بار , گزارش دادند . این امر به ما امکان مقایسه پردازش خودآگاه و ناخودآگاه ارائه تصویری یک‌سان را می‌دهد . "

نگاهی به مغز صرع

این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین مراکز صرع در اروپا است . از جمله بیماران مبتلا به صرع لوب گیجگاهی میانی می‌باشد . آخرین راه برای آن‌ها حذف بافت مغز از تشنج‌های صرعی است . در برخی موارد , الکترودها به مغز بیمار تزریق می‌شوند تا تمرکز صرعی را برای جراحی بعدی تعیین کنند . به عنوان محصول جانبی , محققان می‌توانند از این شرایط برای مراقبت از بیماران استفاده کنند .

این مورد نیز در مطالعه اخیر مورد بررسی قرار گرفت . ~~~ شرکت کنندگان در این مطالعه کلیه بیماران مبتلا به صرع در لوب گیجگاهی بودند . در این روش ما قادر به اندازه‌گیری واکنش سلول‌های عصبی منفرد به محرکه‌ای بصری هستیم . " " ما می‌خواستیم بررسی کنیم که چگونه پردازش تصاویر با توجه به اینکه آن‌ها آگاهانه درک شده‌اند یا نه متفاوت است . "

گفت : بله . که آگاهانه درک کرده بود :

هنگامی که تصویر بر روی شبکیه تصویر می‌شود , اطلاعات مربوطه در طول عصب بینایی در پشت جمجمه منتقل می‌شود . از اینجا منشعب می‌شود و قسمتی از آن به سمت پیشانی کشیده می‌شود . اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهند که چگونه پالس‌های الکتریکی در طول این مسیر تغییر می‌کنند . رب . تمایز " خودآگاه " و " ناخودآگاه " بیش از بسیاری از محققان در جریان پردازش قرار می‌گیرند : در مسیر خود به سمت پیشانی لوب گیجگاهی , انگیزه‌ها در واکنش به ناخودآگاه تصاویر , ضعیف می‌شوند و با تاخیر فزاینده‌ای رخ می‌دهند . "

چشم یک تصویر را ثبت می‌کند و یک سیگنال متناظر را ایجاد می‌کند . با این حال , در برخی موارد این سیگنال " در حال تجزیه " قبل از رسیدن به آگاهی بیننده است , در این حالت منجر به بیمار نمی‌شود . ما می‌توانیم نشان دهیم که بیمار با یک تصویر مشخص ارائه شده‌است - حتی اگر درک آگاهانه‌ای از آن نداشته باشند . " این مقاله اصلی , بینش‌های جدیدی درباره مرز بین درک خودآگاه و ناخودآگاه ارائه می‌کند .

تشنجات موضعی ناشی از صرع موضعی

منبع :

دانشگاه ویسکانسین

خلاصه :

حمله صرعی ممکن است به شدت موضعی باشد , اما بر فعالیت مغز در فاصله بیش از ده سانتی متر از هسته تاثیر می‌گذارد . دانشمندان گزارش می‌دهند که این امر به نوبه خود بر منطقه فعال تاثیر می‌گذارد .

منبع سایت

https://www.sciencedaily.com/

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...