روانشناسی

روانشناسی

کاهش حافظه بعد از آسیب سر ممکن است با کند کردن رشد سلول مغزی جلوگیری شود

مطالعه سوالات علمی سنتی مبنی بر اینکه neurogenesis به بهبودی کمک می‌کند

مبدا :

دانشگاه Rutgers

خلاصه :

دانشمندان می‌گویند یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که انفجار بیش از حد سلول‌های مغزی جدید پس از آسیب مغزی ناشی از ضربه که پژوهشگران به طور سنتی باور داشتند به بهبودی منجر می‌شود در عوض منجر به حمله‌های ناگهانی صرع و کاهش شناختی طولانی‌مدت می‌شود .

بنا بر یک مطالعه جدید دانشکده پزشکی Rutgers در نیوجرسی ، انفجار بیش از حد سلول‌های مغزی جدید پس از آسیب مغزی ناشی از ضربه مغزی که دانشمندان به طور سنتی باور داشتند به بهبودی منجر می‌شود در عوض منجر به حملات صرعی و کاهش شناختی طولانی‌مدت می‌شود .

در ماه سپتامبر گزارش‌های سلول بنیادی ، Viji Santhakumar ، دانشیار دانشکده Pharmacology ، فیزیولوژی و علم اعصاب و همکارانش ، فرضیه غالب دانشمندان در این زمینه را به چالش می‌کشند که neurogenesis بیش از حد ( تولد سلول‌های مغز جدید ) بعد از آسیب سودمند است .

Santhakumar گفت : " افزایش اولیه در تولد نورون‌های جدید پس از آسیب مغزی وجود دارد اما در عرض چند هفته کاهش چشمگیری در نرخ نرمال وجود دارد که در آن نورون‌ها وجود دارند و سلول‌های مغزی که تحت شرایط عادی قرار دارند باید برای جایگزینی سلول‌های آسیب‌دیده و تعمیر شبکه brain's وجود داشته باشند .

در آمریکا تخمین زده می‌شود که هر ساله ۱.۷ میلیون نفر متحمل خسارت می‌شوند و شرایط را عامل اصلی مرگ و ناتوانی می‌دانند . نشانه‌ها می‌توانند شامل اختلال در تفکر و یا حافظه ، تغییرات شخصیت و افسردگی و شنوایی و مشکلات شنوایی و نیز صرع باشد . حدود ۸۰ درصد از کسانی که صرع را پس از آسیب مغزی در دو سال اول پس از وقوع آسیب وارد می‌کنند ، دچار صرع می‌شوند .

Santhakumar گفت که در حالی که محققانی که حمله صرع را مطالعه می‌کنند شروع به نگاه دقیق‌تر به این مساله کرده‌اند که بعد از آسیب مغزی پس از آسیب مغزی ، مغز شناسان به طور سنتی این فرآیند را برای بهبود کلی مغز مفید می‌دانند .

با این حال ، دانشمندان laboratory دریافتند که در عرض یک ماه پس از آسیب مغزی تجربی ، تعداد سلول‌های جدید مغزی به طور قابل‌توجهی کاهش یافت ، زیر تعداد نورون‌های جدیدی که اگر جراحت رخ نداده بودند ، تشخیص داده می‌شد .

زمانی که دانشمندان قادر به جلوگیری از خوردگی شدید هستند که در طی چند روز از جراحت با دارو مشابه با یک دارو تحت آزمایش برای درمان‌های شیمی‌درمانی رخ می‌دهد ، میزان تولد سلول‌های مغزی جدید به سطوح عادی باز می‌گردد و خطر مصادره کاهش می‌یابد .

او گفت : " به همین دلیل ما معتقدیم که محدود کردن این روند ممکن است برای متوقف‌کردن ضبط پس از آسیب مغزی مفید باشد ."

در حالی که قابلیت احیا کننده سلول‌های مغز ، در هیپوکامپ - - بخشی از مغز مسئول یادگیری و حافظه - - به عنوان بخشی از فرآیند سالخوردگی ، کاهش می‌یابد .

Santhakumar گفت : " اما آنچه در مطالعه ما پیدا کردیم این است که بعد از جراحت سر ، به نظر می‌رسد که این کاهش سریع‌تر باشد ."

فعالیت مغز بین صرع ، حاکی از درمان احتمالی صرع در دوران کودکی است .

مبدا :

جامعه فیزیولوژیکی

خلاصه :

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در یک مدل موشی از صرع غیبت کودکی ، فعالیت‌های مغزی بین تشنج و seizures آشفته و آشفته می‌شود . محققان بر این باورند که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات شناختی این بیماری باشد ، که می‌تواند با وجود درمان حملات ، ادامه یابد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...