روانشناسی

روانشناسی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در یک مدل موشی از صرع غیبت کودکی ، فعالیت‌های مغزی بین تشنج و seizures آشفته و آشفته می‌شود . محققان بر این باورند که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات شناختی این بیماری باشد ، که می‌تواند با وجود درمان حملات ، ادامه یابد . That's طبق تحقیقی که امروز در مجله فیزیولوژی منتشر شد .

seizures غیبت باعث مدت کوتاهی از " blanking " یا زل زدن به فضا ، به خاطر فعالیت غیر عادی الکتریکی در مغز می‌شوند . در این مطالعه جدید ، حتی پس از توقیف موش‌ها ، ناهنجاری که پیش از این بین تشنج دیده شده‌بود ، همچنان ادامه داشت . این ممکن است یک توضیح بالقوه برای این که چرا برخی از کودکان مبتلا به صرع ممکن است در عملکرد شناختی ، علی‌رغم رفتار موفق آن‌ها ، ادامه داشته باشند ، توضیح دهد .

EEG ، یک تست که فعالیت الکتریکی در مغز را اندازه‌گیری می‌کند ، تا کنون برای تشخیص حملات به جای شناسایی اختلال شناختی مورد استفاده قرار گرفته‌است . این مطالعه نشان می‌دهد که نگاه کردن به فعالیت EEG در بین صرع می‌تواند به پزشکان در تشخیص و نظارت بر اختلالات شناختی و دیگر اختلالات عصبی در صرع کمک کند .

جفری Noebels و گروهش در کالج پزشکی Baylor در هیوستون ، از دو مدل موش ژنتیکی مربوط به صرع در غیاب استفاده کردند و آن‌ها را با موش سالم مقایسه کردند . آن‌ها EEG را زمانی تحلیل کردند که موش‌ها دچار تشنج ، هم قبل و هم پس از دادن داروهایی که یا از بین رفته یا حملات آن‌ها را تشدید کرده بودند را آنالیز کردند . آن‌ها هم قبل و هم بعد از دارو ، رفتار غیرعادی را در فعالیت‌های مغزی پیدا کردند .

اگرچه مطالعات انسانی این اختلالات را با کمبود توجه مرتبط دانسته‌اند ، اما Noebels و تیم او به طور خاص هیچ تست رفتاری را در موش‌ها انجام نداده اند . بنابراین ، آن‌ها نمی‌توانند نتیجه‌گیری کنند که این اختلالات منجر به نقص در توجه می‌شوند .

بسته به نتایج حاصل از مطالعات رفتاری بیشتر در موش‌ها و انسان‌ها ، پس از آن ، اختلالات می‌توانند به موازات تشنج درمان شوند . این می‌تواند به درمان بیماران مبتلا به صرع در دوران کودکی کمک کند که comorbidities را علی‌رغم برخورد موفقیت‌آمیز حملات تجربه می‌کنند .

Atul Maheshwari ، اولین نویسنده این مطالعه ، گفت :

ما قصد داریم بررسی کنیم که آیا abnormalities که یافتیم با کمبود توجه در این مدل‌ها و دیگر مدل‌های موش مرتبط هستند یا خیر. علاوه بر این ، ما قصد داریم این موش‌ها را با درمان‌های استاندارد برای اختلال کمبود توجه مثل Ritalin درمان کنیم و مشخص کنیم که آیا رفتار و the ها را می‌توان اصلاح کرد یا نه .

مناطق مغزی به احتمال زیاد به صرع مبتلا می‌شوند

رویکرد ریاضی می‌تواند مشخص کند که کدام بافت مغز را باید در طول درمان جراحی از بین برد .

مبدا :

PLOS

خلاصه :

براساس یک مطالعه جدید ، دانشمندان راهی جدید برای شناسایی این که کدام نواحی از مغز تا حد زیادی به صرع مبتلا هستند را ایجاد کرده‌اند . این استراتژی می‌تواند به جراحان کمک کند تا نواحی ویژه مغز برای حذف حملات را انتخاب کنند .

با توجه به مطالعه زیست‌شناسی محاسباتی PLOS ، دانشمندان یک روش جدید برای شناسایی این که کدام نواحی از مغز تا حد زیادی به صرع مبتلا هستند را ایجاد کرده‌اند . این استراتژی که توسط Marinho لوپز از دانشگاه اکستر و همکارانش ابداع شد می‌تواند به جراحان کمک کند تا نواحی ویژه مغزی برای حذف حملات را انتخاب کنند .

صرع ، یک اختلال نورولوژیکی و عصبی است که حدود ۱ تا از هر ۱۰۰ نفر را در سراسر جهان تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . داروها اغلب می‌توانند به طور موفقیت‌آمیز تشنج را کنترل کنند که این بیماری را مشخص می‌کنند ، اما حدود یک سوم از بیماران نیازمند درمان بیشتر هستند . برخی از آن‌ها جراحی برای از بین بردن مناطق مغزی که منجر به صرع می‌شوند ، دریافت می‌کنند ، اما تنها حدود ۵۰ درصد از عمل جراحی منجر به آزادی طولانی‌مدت از زمان ضبط شده‌است .

برای تعیین این که کدام قسمت از مغز ممکن است بیشتر به حمله‌های patient's کمک کند ، جراحان به طور معمول electroencephalograms ( EEGs ) را بررسی می‌کنند که فعالیت الکتریکی را در بخش‌های مختلف مغز نشان می‌دهند . در این پژوهش ، یک تیم بین‌المللی از دانشمندان به رهبری جان تری و دیگر اساتید دانشگاه اکستر دنبال بهبود این روش گشتند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...