روانشناسی

روانشناسی

دکتر گاستون گفت : " در حالی که تعامل بین CBD و clobazam در ادبیات ایجاد شده‌است ، در حال حاضر هیچ اطلاعات انسانی منتشر نشده در مورد تعامل بالقوه با سایر داروها منتشر نشده است .

دکتر گاستون گفت : " در حالی که این امر ممکن است درست باشد ، مطالعه ما نشان می‌دهد که monitoring ، درست مانند دیگر داروهای antiepileptic ، دارای تعامل با داروهای تسخیر شده دیگر است که بیماران و ارائهکنندگان باید از آن‌ها آگاه باشند ."

در لوله آزمایشی به جای زیر چاقو

خلاصه :

شکل جدیدی از تشخیص و درمان برای صرع لوب گیجگاهی می‌تواند توسط تیمی از عصب شناسان آشکار شود .

چه می‌شود اگر امروز و ده سال بعد دچار صرع شدید ؟ به گفته پژوهشگران Freiburg ، روابط این گونه ممکن است دور از ذهن به نظر برسد ، اما کاملا ً ممکن است . با استفاده از آخرین رونده‌ای اسکن MRI ، پروفسور دکتر Carola Haas ، پروفسور دکتر یورگن Hennig ، استاد پزشکی رادیولوژی ، و پروفسور دکتر Ulrich Egert ، دپارتمان مهندسی میکروسیستمز ( MST ) در هم‌کاری با پروفسور دکتر جان Korvink از موسسه فن‌آوری کارلسروهه ، نشان دادند که چگونه اختلالات خاصی از هیپوکامپ می‌تواند یک نوع صرع در برابر دارو را آغاز کند . این تیم ، نشانگرهای زیستی را کشف کرده‌است که - اگر برای غربالگری استفاده شود - - می‌تواند به طور انبوه گزینه‌های درمانی برای صرع را بهبود بخشد . محققان نتایج خود را در مجله آنلاین eLife منتشر کرده‌اند . این مطالعه بخشی از شماری از پروژه‌های مربوط به گروه Freiburg of of - و وزارت آموزش و تحقیقات فدرال ( BMBF ) است.

صرع لوب گیجگاهی می‌تواند میلیون ‌ها نفر را در سراسر جهان تحت‌تاثیر قرار دهد . در بسیاری از موارد ، داروها بهبود ناکافی در کیفیت زندگی بیماران ارائه می‌دهند . در این موارد ، عملیاتی برای حذف بافت مغز آسیب‌دیده اغلب تنها راه‌حل است . بیشتر موارد صرع ناشی از آسیب به بافت مغز ، چه از تشنج تب ، تومور مغزی ، سکته یا تصادف دوچرخه است . این می‌تواند منجر به یک سری از حملات شود . این امر به عنوان epilepticus وضعیت شناخته می‌شود ، به طوری که تمایل به رنج بردن از حملات صرعی وجود دارد . با این حال ممکن است سال‌ها طول بکشد تا این حملات تکراری رخ دهد . و زمانی که این مرحله به پایان برسد ، اغلب داروها برای بیمار دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند . این می‌تواند در صورتی تغییر کند که فرآیند توسعه به رسمیت شناخته شود و در مرحله اول متوقف شود ، قبل از این که نشانه‌ها ثابت شوند . این چیزی است که تحقیق توسط Haas ، Egert و Hennig مورد بررسی قرار گرفته‌است.

با استفاده از اسکن MRI ، تیم بافت مغز موش و انسان‌ها را بررسی کرد . در هیپوکامپ ، یک ساختار در لبه داخلی لوب گیجگاهی ، محققان رابطه متقابل با ارزش یافته را یافتند : آسیب به هیپوکامپ به طور خودکار منجر به صرع پس از آن نمی‌شود ، با این حال ، زمانی که تمایل به آسیب زدن وجود دارد ، چنین خساراتی به نظر می‌رسد که ریشه علت ریشه‌ای داشته باشد . علاوه بر این ، این تیم همچنین متوجه شد که می‌توانند شدت صرع متعاقب را با اندازه‌گیری حرکت مولکول‌های آب در بافت مغز تعیین کنند . اغلب این سلول‌های گلیا است که به گونه‌ای بازسازی شده‌اند که خطر حملات را افزایش می‌دهد .

بنابراین ، تغییرات pathological در هیپوکامپ می‌تواند به طور خاص به عنوان نشانگرهای زیستی برای تشخیص بالینی ، به منظور پیش‌بینی پیشرفت بیماری بکار گرفته شود . این امر نه تنها " پنجره درمانی " را افزایش می‌دهد ؛ پزشکان نیز در آینده قادر خواهند بود تا قبل از اینکه بر روی بیمار عمل کنند ، درمان‌های سفارشی و شخصی را به عهده بگیرند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...