روانشناسی

روانشناسی

تعداد داروهای ضد تشنج در حال حاضر در دو دهه گذشته منفجر شده‌است و تنها از تعداد انگشت شماری از داروهای موجود در این کشور می‌گذرد . هنگامی که اداره غذا و دارو ( fda ) هر داروی جدید را براساس آزمایش‌ها در بزرگسالان تایید می‌کند , برای متخصصین بالینی موجود است که برچسب همه گروه‌های سنی را تجویز کند . ویلیام دی . متخصص اعصاب , اعصاب و عصب‌شناسی کودک در سیستم بهداشت ملی کودکان , آزمایش‌ها که منجر به تایید fda برای بزرگسالان می‌شود هیچ اطلاعاتی در مورد این که کدام داروها برای کودکان بهتر هستند ارائه نمی‌دهند .

ساگین بایوا می‌گوید : " با بسیاری از داروها و اطلاعات اندک , فرد ممکن است فکر کند که پزشکان طیف وسیعی از داروها را وقتی برای کودکان مبتلا به صرع تجویز می‌کنند , انتخاب کنند . "

با این حال , نتایج حاصل از مطالعه اخیر توسط محققان و همکاران , به صورت آنلاین در عصب‌شناسی کودکان منتشر شده‌است . این مطالعه نشان می‌دهد که پزشکان در ایالات‌متحده به یک توافق غیر منتظره در مورد داروهای تجویز شده برای بیماران خردسال خود رسیده‌اند .

این مطالعه بخشی از یک تلاش وسیع‌تر برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد جوان‌ترین فرد مبتلا به صرع است - - آن‌هایی که کم‌تر از ۴ سال سن دارند , سنی که در آن‌ها صرع اغلب آشکار می‌شود . به عنوان بخشی از این تلاش , محققان مرکز صرع کودکان مبتلا به صرع مورد مطالعه قرار گرفتند . ~~~ کودکان زیر ۱۲ ماه که به بیماری صرع غیر سندرومی مبتلا شده بودند ( وضعیتی که با هیچ یک از سندرم‌های بیماری صرع شناخته‌شده مرتبط نبودند ) .

محققان این بیماران سوابق پزشکی الکترونیکی بیماران را در مورد مشخصات دموگرافیک , بیماری و درمان آن‌ها استخراج کردند . در حدود نیمی از شرکت کنندگان در هنگام تشخیص بیماری مبتلا به صرع بودند . در حدود نیمی از بیماری با ویژگی‌های کانونی مشخص شده‌است , به این معنی که صرع آن‌ها از جایگاه ویژه‌ای در مغز نشات می‌گیرد . تقریبا ً همه آن‌ها با یک دارو درمان شدند , برخلاف کوکتل داروهای متعدد .

از بیماران تحت درمان با یک دارو , تقریبا ً همه آن‌ها با یکی از پنج دارو درمان شدند . با این حال , داده‌ها یک اولویت تجویز آشکار را نشان دادند . ( p < 0.05 ) . در مقابل , فنوباربیتال و فنوباربیتال , بیش‌ترین داروهای تجویز شده را به خود اختصاص دادند که به ترتیب توسط بیماران به عنوان اولین انتخاب و به ترتیب تنها یک درصد و نیم درصد انتخاب شدند .

حتی چشمگیرتر بود از کودکانی که در ابتدا تجویز نشده بودند اما به دلیل ناکافی بودن یا عوارض جانبی قابل‌قبول , داروی دیگری نیاز داشتند . این امر به رغم در دسترس بودن بیش از داروهای ضد تشنج , گزینه اول یا دوم را برای حدود ۹۰ درصد از کودکان مورد مطالعه انتخاب کرد .

او می‌گوید : روشن نیست که چرا این یک انتخاب مکرر در ایالات‌متحده است . با این حال , به نفع آن , دارو در یک فرمول مایع در دسترس است و هیچ تاثیر بدی از نظر پزشکی ایجاد نمی‌کند و در صورت لزوم می‌تواند به صورت داخل وریدی شروع شود . مطالعات نشان داده‌اند که به نظر می‌رسد در کنترل تشنج در حدود ۹۰ درصد نوزادان موثر باشد .

با این حال , به نظر می‌رسد تسلط بازار به عنوان پدیده آمریکای شمالی باشد . بررسی بین‌المللی اخیر نشان می‌دهد که در خارج از این قاره , بیش از همه داروهای تجویز شده برای درمان تشنجات کانونی تجویز می‌شوند .

چیزی که واقعا ً ضروری است , اطلاعات واقعی در مورد کارایی هر یک از داروهایی که معمولا ً برای بیماران مبتلا به صرع تجویز می‌شوند , وجود دارد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...