روانشناسی

روانشناسی

همکاران و همکارانش هر دو نوع بافت را با دستگاه طیف‌سنجی رزونانس مغناطیسی قوی تسلا در دانشگاه وین در دیترویت اسکن کردند . آن‌ها دریافتند که بافت با سطوح بالای فعالیت الکتریکی صرعی پایین بوده و سطوح بالاتری از کراتین , کولین و کولین را نشان می‌دهد . زمانی که آن‌ها به این بافت‌ها در آزمایشگاه نگاه کردند , دیدند که در مقایسه با بافت با فعالیت الکتریکی کم و یا بدون هیچ فعالیت الکتریکی افزایش‌یافته است . تجزیه و تحلیل ژنتیکی نواحی مشابه , فعال شدن بیشتر ژن‌های مرتبط با رگ زایی و تغییر حالات متابولیک را آشکار کرد .

او گفت : " مطالعات قبلی از طیف‌سنجی رزونانس مغناطیسی برای بررسی متابولیت‌های منفرد در بافت مغز صرع استفاده کرده‌اند , اما ما اولین کسی است که از اهن رباها قوی برای بررسی همزمان متابولیت‌های ثانویه استفاده می‌کنیم . " در ترکیب با داده‌های بافتی و بافتی از این نمونه‌ها , نیم‌رخ زیستی تنها برای بافت مغزی صرعی مشخص نبود , بلکه یک حالت غیرطبیعی و غیرطبیعی را نشان داد که می‌تواند زمینه‌ساز بیماری صرع باشد. "

عدم وجود پروفایل متابولیکی غیرطبیعی در بافت صرع هنوز ناشناخته باقی می‌ماند و نیاز به مطالعه بیشتر دارد . اینها مناطقی از مغز هستند که در آن‌ها جمعیت زیادی از نورون‌ها در حال آتش زدن هستند و این امر باعث تعجب نیست که ما پروفایل متابولیکی تغییر یافته را با گسترش شدید رگ‌های خونی می‌بینیم . "

هدف از انجام این تحقیق , شناسایی و مکان‌یابی نواحی مغزی صرعی با دقت بالا با استفاده از دستگاه‌های mri است .

تصرف, بدون توجه به سرعت , مسیر مشابهی را دنبال می‌کند .

منبع :

دانشگاه کلمبیا

خلاصه :

محققان نشان می‌دهند که نورون‌های موش که در یک الگوی متوالی دچار تشنج می‌شوند , مهم نیست که حمله به چه سرعتی منتشر می‌شود - - یافته‌ای که نشان می‌دهد تشنج ناشی از حمله عصبی نیست .

از ۱۰۴ میلیون نفر که مبتلا به صرع در سراسر جهان هستند , یک سوم از پاسخ به دارو ناتوان است . همچنان که جستجو برای داروهای بهتر ادامه دارد , محققان هنوز در تلاش هستند تا درک کنند که چگونه تشنج شروع و گسترش می‌یابد.

در یک مطالعه جدید در گزارش‌ها سلول , محققان دانشگاه کلمبیا قدمی فراتر می‌گذارند و نشان می‌دهند که نورون‌های موش که در یک الگوی متوالی دچار تشنج می‌شوند , مهم نیست که تشنج چگونه گسترش می‌یابد .

این خبر خوب است . " این بدان معنی است که مدارهای عصبی محلی اهمیت دارند و هدف قرار دادن سلول‌های صحیح ممکن است متوقف یا حتی از برخی انواع تشنج مغزی جلوگیری کند . "

برای تحریک تشنج , محققان یک ناحیه کوچک از قشر را در موش‌های بیدار با دو نوع دارو تزریق کردند - یکی که باعث افزایش اخراج نورون‌ها و دیگری می‌شود که نورون‌های بینابینی مهاری را مسدود می‌کند که جریان اطلاعات بین سلول‌ها را کنترل می‌کند. با ثبت ضبط , محققان دریافتند که سلول‌های مغز موش به طور نظام‌مند یکی پس از دیگری شلیک کردند . تحت هر دو مدل , قبل از اینکه به لایه‌های زیرین برسد , تشنج در لایه فوقانی کورتکس رخ می‌دهد .

ناگهان متوجه شدند که آیا تشنج در چند ثانیه یا چند ثانیه طول می‌کشد , و همین مسیر را دنبال می‌کند . مفهوم نورون‌ها در یک الگوی قابل اطمینانی وجود دارد که مهم نیست که این حمله چقدر سریع است .

او می‌گوید : " الگوی اصلی یک رشته بین دو دست ثابت می‌ماند که آیا دست‌ها به هم نزدیک‌تر یا دورتر می‌شوند . " " درست همان طور که نورون‌ها الگوی شلیک نسبی خود را بدون توجه به اینکه چقدر آهسته یا سریع رخ می‌دهند , حفظ می‌کنند . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...