روانشناسی

روانشناسی

پیوند عصبی سلول‌های بنیادی مشتق از سلول انسان موجب کاهش تشنج در موش‌ها می‌شود .

منبع :

بیمارستان

خلاصه :

دانشمندان بر این باورند که پیوند سلول‌های بنیادی می‌تواند یک استراتژی ارزشمند برای کمک به افرادی باشد که به داروهای ضد تشنج پاسخ نمی‌دهند . بیشتر بیماران صرعی می‌توانند با داروهای ضد تشنج مورد درمان قرار گیرند , که حاوی مولکول‌هایی هستند که می‌توانند مانع از بروز علایم الکتریکی شوند . اما در حدود یک سوم از داروهای موجود سود نمی‌برند .

محققان موسسه سلول بنیادی هاروارد و موسسه سلول بنیادی هاروارد شواهد جدیدی دارند که پیوند سلول‌های بنیادی می‌تواند یک استراتژی ارزشمند برای کمک به افرادی باشد که به داروهای ضد تشنج پاسخ نمی‌دهند .

همانطور که در سلول بنیادی گزارش شده‌است , آزمایشگاه وابسته به دانشگاه " مک لین " , دکتر " مک لین ", رئیس آزمایشگاه , نورون‌های مشتق‌شده از سلول جنینی انسانی را به مغز موش با یک شکل مشترک از صرع پیوند می‌دهد . نیمی از موش‌هایی که این نورون‌ها را دریافت کرده بودند , دیگر دچار تشنج نشده بودند , در حالی که نیمه دیگر کاهش قابل‌توجهی در فراوانی تشنج داشتند .

چانگ که یکی از اعضای هیات‌علمی موسسه سلول بنیادی هاروارد و استادیار دانشکده پزشکی هاروارد است , گفت : " پس از پیوند ما مشاهده کردیم که نورون‌های انسان وارد مغز صرع می‌شوند . " " نورون‌های پیوند شده , ورودی‌های تحریکی تحریکی از نورون‌های میزبان دریافت می‌کنند و به نوبه خود پاسخ‌های مهاری ایجاد می‌کنند که منجر به حمله صرعی می‌شوند . "

بازیابی پس از پیوند سلول‌های بنیادی مشتق از سلول انسان , که در حالی انجام شد که سلول‌ها هنوز به شکل کامل خود در حال بلوغ بودند , مشابه آنچه که در مطالعه‌ای در دانشگاه کالیفرنیا , سانفرانسیسکو , دانشمندانی که سلول‌های مغز موش را به موش‌های صرعی منتقل کرده بودند , مشابه بود .

چانگ در حالی که دلگرم‌کننده است , اشاره کرد که مطالعات اولیه و فرایندی برای تصفیه نورون‌ها , بنابراین تنها آن‌هایی که برای مهار تشنجات معروف هستند , باید قبل از درمان در انسان کامل شوند .

او گفت : " از آنجا که سلول‌های بنیادی جنینی می‌توانند به انواع مختلف سلول تقسیم شوند , حتی زمانی که آن‌ها را به نورون‌ها هدایت می‌کنیم , همیشه انواع سلول‌های دیگر وجود دارند . " " برای اهداف بالینی , ما نیاز به اطمینان از ایمن بودن سلول‌ها بدون هرگونه آلودگی داریم. در حال حاضر ما در حال کار بر روی یک روش متفاوت هستیم تا به طور خاص درون تنی را مجزا کنیم . "

بیش از ۹۰ میلیون نفر در سراسر جهان تحت‌تاثیر حملات صرعی قرار می‌گیرند که می‌تواند موجب تشنج , کاهش هوشیاری و سایر علایم عصبی شود . علت دقیق این وضعیت ناشناخته است , اما فرض بر این است که جمعیت رو به کاهش , عامل کمک‌کننده است .

بیشتر بیماران صرعی می‌توانند با داروهای ضد تشنج مورد درمان قرار گیرند , که حاوی مولکول‌هایی هستند که می‌توانند مانع از بروز علایم الکتریکی شوند . اما در حدود یک سوم از داروهای موجود سود نمی‌برند . بیماران ممکن است بخشی از مغز خود را انتخاب کنند تا علائم را کنترل کنند .

چونگ گفت : " به نظر می‌رسد این منطقه‌ای باشد که نیازمند یک درمان جدید است . " پیش از شروع این پروژه , من زیست‌شناس سلولی بنیادی بودم که بیشتر به توسعه سلول‌های بنیادی عصبی علاقمند بودم , اما همانطور که در مورد صرع می‌دانستم , انگیزه این تحقیق را ادامه دادم . "

کاهش پروتئین تاو علائم را در مدل صرع در دوران کودکی بهبود می‌بخشد.

منبع :

نهادها

خلاصه :

محققان گزارش داده‌اند که کاهش سطح مغز پروتئین تاو پروتئین به طور موثری رشد بیماری را در یک مدل موشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک , که شکل غیرقابل حلی برای صرع دوران کودکی است , مسدود می‌کند . یکی از چالش برانگیزترین انواع صرع دوران کودکی است که ناشی از جهش ژنتیکی خاصی است که کانال‌های سدیم در مغز را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. تشنج مداوم و مداوم همراه با اختلالات شناختی و مشکلات رفتاری شبیه به اوتیسم همراه است و تا ۷۵ % بیماران دچار مرگ ناگهانی می‌شوند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...