روانشناسی

روانشناسی

محققان در موسسه گلدستون نشان داده‌اند که کاهش سطح مغز پروتئین تاو پروتئین به طور موثری رشد بیماری را در مدل موشی سندرم تخمدان پلی کیستیک, که یک شکل سرکش و سرکش از صرع دوران کودکی است , مسدود می‌کند . این استراتژی درمانی نه تنها باعث مهار فعالیت تشنجی و مرگ زودرس می‌شود , بلکه ناهنجاری‌های رفتاری و رفتاری را نیز بهبود می‌بخشد .

مطالعات قبلی در این گروه نشان داده‌است که کاهش سطح پروتئین تاو , فعالیت غیرطبیعی مغز در مدل‌های بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد , اما این اولین اثبات است که این کاهش ممکن است در بروز صرع مقاوم به درمان مفید باشد .

جان سانفرانسیسکو , نویسنده ارشد موسسه علوم اعصاب و عصب‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا , سانفرانسیسکو , می‌گوید : " اگر این کاهش فقط در بیماری آلزایمر مفید باشد , واقعا ً عالی خواهد بود , بلکه در دیگر شرایط عصبی ناتوان‌کننده است که در حال حاضر هیچ درمان موثری وجود ندارد . " " ما گمان می‌کردیم که این روش ممکن است در عمل جراحی مفید باشد , اما به دلیل شدت این سندروم و مدل مربوطه نمی‌توانیم مطمئن باشیم . ما هیجان‌زده هستیم که استراتژی ما بسیار موثر بود , اما برای پیشرفت آن در کلینیک , کار بیشتری لازم است . "

یکی از چالش برانگیزترین انواع صرع دوران کودکی است که ناشی از جهش ژنتیکی خاصی است که کانال‌های سدیم در مغز را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. تشنج مداوم و مداوم همراه با اختلالات شناختی و مشکلات رفتاری شبیه به اوتیسم همراه است و تا ۷۵ % بیماران دچار مرگ ناگهانی می‌شوند . درمان‌های رایج برای این سندروم تا حد زیادی ناکارآمد بوده و تحقیقات را در این زمینه بسیار ضروری می‌سازد .

او گفت : " من به خصوص در مورد پیشرفت‌های مشاهده‌شده در اختلالات شناختی و رفتاری هیجان‌زده هستم زیرا این ناهنجاری‌ها بویژه برای کودکان و والدین سخت است . " امید ما این است که این رویکرد به طور گسترده برای بسیاری از انواع مختلف صرع قابل‌استفاده باشد . "

در این مطالعه که در تاریخ مغز و اعصاب منتشر شد , دانشمندان سطح پروتئین تاو پروتئین توسط مدل‌های مهندسی ژنتیک را کاهش دادند . حذف یک نسخه از ژن منجر به بهبودهای قابل‌توجهی در اکثر علایم شد , در حالی که حذف هر دو نسخه تقریبا ً به طور کامل حذف شد . این امر شامل کاهش معنی‌دار در هر دو حمله ناگهانی و ناشی از گرما بود . دومی برای تقلید از تشنج‌های ناشی از تب استفاده می‌شود که اغلب در مراحل اولیه این سندروم دیده می‌شود . فعالیت شبکه در مغز نیز نرمال شده و از توانایی قابل‌توجهی برای کاهش فعالیت صرعی جلوگیری می‌کند .

علاوه بر این , کاهش پروتئین تاو باعث بهبود یادگیری و حافظه و ناهنجاری‌های رفتاری در موش‌های سوری می‌شود که ممکن است مربوط به اختلالات شناختی و رفتارهای شبیه به اوتیسم باشد که در شرایط انسان دیده می‌شود .

او گفت : " مراحل بعدی توسعه روش‌های درمانی است که می‌توانند در انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرند و ایمنی و کارایی آن‌ها را در مطالعات پیش بالینی ارزیابی کنند . " "

برخی از تشنج‌های ناشی از صرع ممکن است با احساس اضطراب مرتبط باشند .

منبع :

دانشگاه لینکلن

خلاصه :

تحقیقات جدید توسط روانشناسان بالینی از بریتانیا و آمریکا نشان داده‌است که تشنج بعد از عمل می‌تواند با احساس اضطراب ارتباط داشته باشد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...