روانشناسی

روانشناسی

تحقیقات جدید توسط روانشناسان بالینی از انگلستان و ایالات‌متحده نشان داده‌است که مصادره psychogenic که ممکن است در مورد صرع اشتباه گرفته شود به احساسات اضطراب مرتبط است .

گروهی از محققان مجموعه جدیدی از آزمایش‌ها را ابداع کردند تا مشخص کنند که آیا ارتباطی بین این که مردم چگونه تفسیر می‌کنند و به اضطراب واکنش می‌دهند ، و حوادث of nonepileptic ( PNESs ) - - seizures که می‌تواند با وضعیت‌های تهدید کننده، احساسات ، احساسات ، افکار و یا خاطرات ایجاد شود .

متخصصانی از دانشگاه لینکلن ، دانشگاه ناتینگهام ، و دانشگاه شفیلد در انگلستان ، با دانشگاه ایالتی آریزونا در آمریکا ، از مجموعه‌ای از پرسشنامه و آزمون‌های کامپیوتری استفاده کردند تا مشخص کنند که آیا بیمار به طور منظم از شرایطی اجتناب می‌کند که ممکن است موجب اضطراب شود .

این تست‌ها به درستی پیش‌بینی کردند که آیا بیمار صرع یا PNESs را در ۸۳ % از شرکت‌کنندگان مطالعه دارد . چنین seizures در سطح ظاهر می‌شوند تا شبیه به حمله‌های صرع باشند که ناشی از فعالیت غیر عادی مغز است .

دکتر Lian Dimaro محقق ارشد این مطالعه را به عنوان بخشی از دکترای خود در مورد روانشناسی بالینی در برنامه روانشناسی بالینی تکمیل کرد که به طور مشترک توسط دانشگاه لینکلن و دانشگاه ناتینگهام اداره می‌شود .

دکتر Dimaro که در حال حاضر یک روانشناس بالینی است که در مرکز خدمات بهداشت و خدمات بهداشت Nottinghamshire درمان شده‌است ، گفت : " PNES می‌تواند یک وضعیت بسیار غیر فعال باشد ، و مهم است که ما محرک‌ها را درک کنیم تا ما درمان و درمان درست را فراهم کنیم . "

" این مطالعه یکی از اولین ابزارهای روانشناسی مدرن برای رسیدگی به این مشکل بود . یافته‌ها از این ایده حمایت می‌کنند که افزایش تحمل احساسات ناخوشایند و کاهش رفتار اجتنابی ممکن است به درمان کمک کند ، که نشان می‌دهد بیماران می‌توانند از طیف وسیعی از درمان‌ها از جمله پذیرش و درمان تعهد بهره‌مند شوند تا به کاهش تعداد حملات کمک کنند ، اگر چه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است ."

شرکت کنندگان پرسشنامه را برای تعیین سطحی که از اضطراب ، آگاهی آن‌ها از تجربیات آن‌ها ، و اگر از شرایطی اجتناب می‌کردند که آن‌ها را نگران می‌کرد ، تکمیل کردند .

سپس آن‌ها یک کار کامپیوتری را تکمیل کردند که نیازمند واکنش‌های سریع به اظهارات صحیح یا نادرست بود . این تست برای جمع‌آوری داده‌ها در رابطه با اضطراب ، یا ضمنی ، باورها در مورد اضطراب طراحی شده‌بود . شرکت کنندگان همچنین به سوالاتی در مورد شکایات جسمی مشترک که ممکن است هیچ توضیحی پزشکی نداشته باشند ، همچنین علایم جسمی نیز پاسخ دادند . اینها می‌توانند شامل چیزهایی مانند مشکلات گوارشی ، خستگی و درد کمر باشند .

نتایج نشان داد که افراد مبتلا به PNES علایم بدنی بیشتری نسبت به دیگران در این مطالعه گزارش کرده‌اند و همچنین اجتناب از وضعیت‌هایی که ممکن است آن‌ها را نگران کند . گروه با PNES نیز به میزان قابل‌توجهی بالاتر از میزان آگاهی آن‌ها از اضطراب خود در مقایسه با گروه کنترل بود .

این آزمایش شامل ۳۰ بزرگ‌سال با PNES ، ۲۵ نفر مبتلا به صرع ، و ۳۱ بزرگ‌سال دیگر بدون سابقه seizures که به عنوان یک گروه کنترل nonclinical خدمت می‌کردند ، تشکیل شد .

نتایج نشان می‌دهند که شامل تست‌هایی برای تعیین میزان اضطراب و رفتار اجتنابی ممکن است متخصصان سلامت را قادر سازد تا تشخیص اولیه را تشخیص دهند و برنامه‌های مداخله‌ای موثرتری را توسعه دهند.

دکتر دیوید داوسون ، روانشناس بالینی دانشگاه لینکن ، گفت : " حملات ناگهانی ناشی از فعالیت غیر عادی الکتریکی در مغز است ، در حالی که اغلب PNESs به نتیجه فرآیندهای روان‌شناختی پیچیده که در حملات فیزیکی آشکار می‌شوند ، فکر می‌کنند .

اعتقاد بر این است که افرادی که از PNES رنج می‌برند ممکن است به سختی درگیر اضطراب شوند - - یک سبک مقابله که به عنوان اجتناب تجربی شناخته می‌شود . ما می‌خواستیم بررسی کنیم که آیا امکان ایجاد ارتباط شفاف بین فرکانس توقیف و نحوه تجربه افراد و مدیریت اضطراب وجود دارد . مطالعه ما گام دیگری در درک PNES است که در نهایت منجر به درمان بهتر و در نتیجه پیامدهای بیمار در آینده خواهد شد ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...