روانشناسی

روانشناسی

یک کشف علمی اخیر نشان داد که جهش در ژن‌ها سبب بروز صرع می‌شود، که در انسان‌ها اختلال مغز است که با حملات مکرر در طول زمان مشخص می‌شود . با این حال ، مکانیزم مسئول تولید این توقیف مربوط به تولید کننده ، نامعلوم بود .

یک دانشگاه جدید در ایالت آیووا ، که در روز ۱۴ ژوئیه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم به چاپ رسید ، مسیری جدید در the صرع را نشان می‌دهد . محققان رابط رابط ، مکانیزم سلولی اصلی را شناسایی کرده‌اند که به اشتباه به علت وقوع حملات صرع ( صرع ) به صرع منجر می‌شود .

جان Manak ، نویسنده ارشد و استادیار زیست‌شناسی در کالج هنر و علوم لیبرال در کالج پزشکی کارور می‌گوید : " این برای دانش ما اولین مدرک ژنتیکی مستقیم است که نشان می‌دهد جهش در نسخه مگس بیماری صرع عصبی شناخته‌شده از طریق حمل و نقل هوایی تغییر یافته تولید می‌کند . "

توقیف صرع در مگس‌ها

نورون یک آکسون ( فیبر عصبی ) دارد که از بدن سلول به نورون‌های مختلف ، ماهیچه‌ها و غدد منتقل می‌شود . اطلاعات در طول آکسون به منظور کمک به یک تابع نورون به درستی منتقل می‌شود .

Manak و محققان هم‌کار او نشان می‌دهند که حشرات جهش‌یافته مقاوم به صرع دارای نقص‌های رفتاری و نقص‌های electrophysiological ( مشکلات در خواص الکتریکی سلول‌های زیستی ) مشابه دیگر جهش مگس هستند که برای بررسی ضبط مورد استفاده قرار می‌گیرند . پژوهشگران همچنین نشان می‌دهند که تغییر شکل دو شکل از این ژن‌ها جریان اطلاعات عصبی را مختل می‌کند و باعث بروز صرع می‌شود .

علاوه بر این ، آن‌ها نشان می‌دهند که کاهش هر کدام از دو پروتین های موتور مسیول حرکت مستقیم کیسه‌های کوچک ( اندامک‌های کوچک در سلولی هستند که دارای مولکول‌های مهم بیولوژیکی هستند ) در امتداد خطوط پروتئین‌های ساختاری در آکسون‌ها می‌توانند این حملات را سرکوب کنند.

Manak ، عضو هیات‌علمی در آن‌ها برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در ژنتیک ، بیولوژی مولکولی و سلولی ، و انفورماتیک سلامت می‌گوید : " کاهش هر کدام از دو پروتیین‌های موتور به نام kinesins ، به طور کامل از توقیف و دفع حملات به طور کامل جلوگیری کرده‌است .

پیوند ژنتیکی بین صرع و آلزایمر

پیش از این نشان داده شد که این مسیر صرع جدید در بیماری‌های دامی ، از جمله Alzheimer's و Parkinson's ، دخیل بوده‌است .

Manak و همکارانش متوجه می‌شوند که دو پروتیین متصل به Alzheimer's ، پروتیین اولیه amyloid و presenilin ، اجزایی از همان vesicle هستند ، و جهش‌های ژن در ژن flies این پروتیین‌ها بر حمل و نقل هوایی اثر می‌گذارد که کاملا ً شبیه به این است که چگونه حمل و نقل از جهش ژنتیکی تاثیر می‌گذارد .

Manak می‌گوید : " ما به طور خاص هیجان‌زده هستیم زیرا ممکن است به یکی از پیوندهای ژنتیکی کلیدی بین صرع و Alzheimer's برخورد کنیم ، زیرا هر دو اختلالات در مسیر مشابهی به هم می‌رسند . در حقیقت ، دکتر جف Noebels ، یک پژوهشگر برجسته صرع ، شواهدی قانع‌کننده ارایه کرده‌است که نشان‌دهنده ارتباط بین این اختلالات می‌باشد. در واقع ، بیماران دارای اشکال ارثی بیماری Alzheimer's نیز مبتلا به صرع هستند و این موضوع در تعدادی از مطالعات منتشر شده ثبت شده‌است ."

Manak اضافه می‌کند : " اگر این اتصال واقعی باشد ، پس داروهایی که برای درمان اختلالات عصبی ایجاد شده‌اند ممکن است به طور بالقوه برای خواص ضد تشنج آزمایش شوند و برعکس ."

تحقیقات آینده Manak's شامل درمان مگس‌های مستعد به حمله با چنین داروهایی هستند تا ببینند آیا او می‌تواند seizures را سرکوب کند یا خیر.

محاکمه برای درمان seizures nonepileptic مورد آزمایش قرار گرفت

خلاصه :

یک آزمایش بالینی کاهش توقیف و بهبود علایم مرتبط ، از جمله افسردگی و اضطراب را در بیماران مبتلا به psychogenic nonepileptic که با درمان رفتاری شناختی درمان شدند و بدون تجویز دارو درمان شد ، پیدا کرد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...