روانشناسی

روانشناسی

یک کارآزمایی بالینی , کاهش تشنج و بهبود علایم مرتبط , از جمله افسردگی و اضطراب را در بیمارانی که با درمان شناختی - رفتاری درمان شده‌بودند , نشان داد .

داروهای ضد صرع مقاوم به درمان استاندارد نیستند . تا ۹۰ % از افراد غیر نظامی و بیش از ۸۰ % از جانبازان مبتلا به صرع هستند . این بیماری دارای پایه‌های روانی است اما کم‌تر در مورد درمان‌های موثر شناخته شده‌است .

مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به صرع مراجعه‌کننده به بیمارستان امام رضا ( ع ) انجام شد .

گروه درمان شناختی ( cbt - ip ) درصد کاهش تشنج و بهبود در سایر اقدامات از جمله افسردگی , اضطراب , کیفیت زندگی و عملکرد جهانی را داشتند . درمان شناختی - رفتاری با گروه کنترل , کاهش معنی‌داری در میزان تشنج و بهبود سایر اقدامات از جمله عملکرد جهانی داشت . نتایج نشان داد که کاهش معنی‌داری در میزان تشنج و بهبود در سایر معیارها مشاهده نشد .

این مطالعه از روان‌درمانی حمایتی برای درمان و آموزش موفق متخصصان بهداشت روانی در درمان حمایت می‌کند . محققان اشاره کردند که مطالعات آینده می‌توانند انتشار گسترده‌تر مداخله را ارزیابی کنند . "

مطالعه حیوانات از نشانگر پیشگویی‌کننده توسعه صرع متعاقب تب و تب

منبع :

جامعه علوم اعصاب

خلاصه :

براساس مطالعه حیوانات , در عرض چند ساعت یک تشنج ناشی از تب , تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( mri ) ممکن است قادر به تشخیص تغییرات مغزی باشد که در آن‌هایی رخ می‌دهد که به احتمال زیاد دچار صرع می‌شوند . این یافته ممکن است یک روز به بهبود روش‌هایی برای شناسایی کودکان در خطر بالای ابتلا به صرع و هدایت تلاش‌ها برای پیش‌گیری از بروز صرع در افراد با بیش‌ترین خطر کمک کند .

براساس مطالعه‌ای که در ماه ژوئن در مجله علوم اعصاب منتشر شد , تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( mri ) ممکن است قادر به تشخیص تغییرات مغزی باشد که در آن‌هایی رخ می‌دهد که احتمال بروز صرع در آینده را دارند . این یافته ممکن است یک روز به بهبود روش‌هایی برای شناسایی کودکان در خطر بالای ابتلا به صرع و هدایت تلاش‌ها برای پیش‌گیری از بروز صرع در افراد با بیش‌ترین خطر کمک کند .

تشنج و تشنج ناشی از تب - - معمولا ً چند دقیقه طول می‌کشد و در نوزادان و بچه‌های کوچک نسبتا ً شایع است . با این حال , در برخی موارد , کودکان تشنج ناشی از تب را تجربه می‌کنند که به مدت بیش از ۱۵ دقیقه ( به نام صرع پایدار تب , صرع پایدار ) شناخته می‌شوند . هدف از این مطالعه تعیین میزان شیوع صرع در بیماران مبتلا به صرع لوب گیجگاهی می‌باشد . پزشکان در حال حاضر هیچ راهی برای پیش‌بینی این ندارند که کدام یک از کودکان مبتلا به تب و تشنج گسترده در حال توسعه هستند و کودکان به طور معمول شروع بیماری را تا قبل از شروع بیماری تجربه نمی‌کنند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...