روانشناسی

روانشناسی

سه محقق بزرگ‌سال با نوجوانان نشسته بودند . با استفاده از یک متر سنج صوتی کالیبره شده, اندازه‌گیری سطح دسی‌بل صدای دسی‌بل ( dba ) در طول اجرای کنسرت سه ساعته ضبط شد . سطوح صدا از dba 60 , با میانگین dba 60 , متغیر بود . سطح متوسط بزرگ‌تر از dba 60 برای اجرای ترانه‌های گوگل بود .

سطح دسی‌بل تجربه‌شده در کنسرت بیش از حد مجاز در محل کار است . osha راهنماهای گوش ایمن محدوده زمانی را برای مواجهه با ترازهای صوتی db و بیشتر در محیط کار تعیین می‌کنند . حجم ثبت‌شده در طول کنسرت osha را در کم‌تر از ۱۰ دقیقه نقض کرده‌است . در واقع , یک سوم از شنوندگان نوجوان یک تغییر آستانه موقت را نشان دادند که در محیط‌های کار بزرگسالان قابل‌قبول نبود .

پس از اجرای کنسرت , اکثریت شرکت کنندگان مطالعه نیز کاهش معنی‌داری را در آزمون ( oae ) نشان دادند . این تست عملکرد سلول‌های موی بیرونی کوچک را در گوش داخلی بررسی می‌کند که گمان می‌رود بیش‌ترین آسیب را به آسیب ناشی از مواجهه با نویز طولانی‌مدت داشته و برای شنوایی طبیعی , توانایی شنیدن صدای نرم ( یا سطح پایین ) , و توانایی درک گفتار , به ویژه در محیط‌های شلوغ , بسیار آسیب‌پذیر هستند . با مواجهه با صدای بلند , سلول‌های موی خارجی کاهش توانایی خود در عملکرد را نشان می‌دهند که ممکن است بعدا ً بهبود پیدا کند. با این حال , مشخص است که با مواجهه مکرر با صدای بلند , سلول‌های مویی ریز ممکن است برای همیشه آسیب ببینند . تحقیقات اخیر حیوانات نشان می‌دهد که یک مواجهه با صدای بلند ممکن است منجر به آسیب دائمی به اتصالات عصبی شنوایی شود که برای شنیدن صدا ضروری هستند .

پس از کنسرت , یک درصد از نوجوانان گفتند که آن‌ها فکر نمی‌کنند که آن‌ها هم پس از کنسرت شنیده باشند . بیست و پنج درصد گزارش دادند که آن‌ها وزوز گوش یا زنگ در گوش خود را تجربه می‌کنند , که آن‌ها پیش از کنسرت نداشتند .

محققان به طور خاص نگران هستند , زیرا در جدیدترین تحقیقات انجام‌شده در زمینه بهداشت در سازمان بهداشت ملی و بررسی تغذیه در ایالت متحده , 25 / 97 % از نوجوانان دارای حداقل افت شنوایی بوده‌اند , که این میزان از یک بررسی مشابه در مقایسه با مطالعه مشابه است .

یافته‌های این مطالعه به وضوح نشان می‌دهد که اگر دستورالعمل مواجهه با نویز برای نوجوانان مورد بازبینی قرار گیرد , تحقیقات بیشتری لازم است . تحقیقات بیشتری نیز برای تعیین اینکه آیا گوش‌های نوجوانان نسبت به بزرگسالان دارای حساسیت بیشتری هستند , مورد نیاز است .

او گفت : " همچنین به این معنی است که ما قطعا ً باید بیشتر برای اطمینان از اینکه سطح صدا در کنسرت‌ها آنقدر بلند نباشد که باعث از دست رفتن شنوایی و آسیب عصبی در نوجوانان و نیز بزرگسالان شود . " تنها تعداد زیادی از نوجوانان ما به استفاده از محافظ گوش عادت‌کرده بودند, حتی زمانی که به آن‌ها داده می‌شد و آن‌ها تشویق می‌شدند این کار را انجام دهند . ما باید فرض کنیم که این رفتار معمول برای بیشتر شنوندگان نوجوان است , بنابراین ما این مسئولیت را داریم که سطح صدا را به سطوح امن‌تر برسانیم . "

محققان توصیه کرده‌اند که نوجوانان و بزرگسالان جوان نقش فعالی در محافظت از شنوایی خود با استفاده از انواع اپلیکیشن های صوتی موجود برای تلفن‌های هوشمند ایفا کنند . کنتور صدا تخمین سختی از سطح سر و صدا به کسی می‌دهد که به کسی اجازه می‌دهد تا گام‌های لازم برای محافظت از شنوایی آن‌ها را داشته باشد .

افزون بر آن , شرکت کنندگان و محققان در این مطالعه تمایل دارند تا تبلیغ کنندگان کنسرت را ببینند و نوازندگان خود نیز خود را به سطوح پایین‌تر صدا و نیز تشویق کسانی که به کنسرت می‌روند تشویق کنند .

این مطالعه از طریق ابتکار پیش‌گیری از زیان شنوایی نوجوانان موسسه تحقیقات داخلی انجام شده‌است , به این معنی است که شما به این مساله گوش می‌دهید , به عنوان بخشی از برنامه آموزش حفاظت از منابع صوتی گسترده‌تر .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...