روانشناسی

روانشناسی

محققان U - M قبلا ً نشان دادند که بعد از شنیدن آسیب ، حس لامسه - حسی " حسی تنی " در صورت و گردنش می‌تواند بیش فعال شود ، به نظر می‌رسد برای از دست دادن ورودی شنوایی به روشی که مغز تفسیر می‌کند - - یا " می‌شنود - - به عنوان صدایی که واقعا ً وجود دارد.

مطالعه جدید که در شماره ۱ فوریه مجله علم اعصاب مشاهده می‌شود ، نشان داد که نورون‌های حسی تنی دارای سطح بالایی از فعالیت زیر در معرض سر و صدای بلند هستند ، حتی پس از شنیدن صدای خود به حالت عادی .

به گفته محقق ارشد ، سوزان E ، یافته‌ها در pigs هندی ساخته شد ، اما یک گام مهم به سمت رهایی از خطرات بالقوه برای افرادی است که گرفتار tinnitus شده‌اند. ساحل ، دکترا ، موسسه تحقیقات شنوایی U - M's و استاد زیست‌شناسی مولکولی و مولکولی در دانشکده پزشکی U - M .

ساحل می‌گوید : " حیواناتی که پس از از دست رفتن موقتی در شنوایی خود پس از مواجهه با سر و صدای بلند ، رشد کردند ، کسانی بودند که افزایش فعالیت در این مسیرهای عصبی را افزایش داده بودند .

در شنوایی عادی ، بخشی از مغز که هسته حلزونی نام دارد ، اولین توقف برای سیگنال‌های دریافتی از گوش از طریق عصب شنوایی است . اما it's همچنین مرکزی است که نورون‌های " چند کار " دیگر سیگنال‌های حسی دیگر ، از قبیل لامسه ، و هم با اطلاعات شنوایی را پردازش می‌کنند .

Shore's که قبلا ً یافت شد ، در طول استماع شنوایی ، دیگر سیگنال‌های حسی وارد هسته حلزونی dorsal می‌شوند . این overcompensation توسط نورون‌های حسی تنی ، که اطلاعات مربوط به لمس ، لرزش ، دما و درد را حمل می‌کنند ، در بسیاری از موارد به tinnitus سوخت گفته می‌شود .

بنا به گفته انجمن Tinnitus آمریکا ، Tinnitus در ایالات‌متحده و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بیش از ۵۰ میلیون نفر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . آن می‌تواند از متناوب متناوب و خفیف تا خفیف ، شدید و ناتوان‌کننده باشد . هیچ درمانی وجود ندارد .

این امر به ویژه بر این نسل تاثیر می‌گذارد ، که وقتی به سنی می‌رسند که شنوایی آن‌ها کاهش می‌یابد ، به طور فزاینده‌ای متوجه می‌شوند که tinnitus در این نسل حرکت می‌کند . این وضعیت اغلب با شنوایی شنوایی رخ می‌دهد ، اما همچنین می‌تواند آسیب‌های سر و گردن ، مانند بعد از یک تصادف خودرو ، یا کار دندان‌پزشکی را دنبال کند . Tinnitus ، شماره یک ناتوانی است که اعضای نیروهای مسلح را مبتلا می‌کند .

ساحل توضیح می‌دهد که مشکل اعصاب حسی ( یا حسی تنی ) در سر و گردن توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از مبتلایان به tinnitus می‌توانند حجم و آهنگ صدا را با تکان دادن فک ، یا حرکت دادن سر و گردن خود تغییر دهند .

در حالی که این مطالعه جدید براساس کشفیات انجام‌شده توسط ساحل و تیم او ایجاد شده‌است ، جنبه‌های بسیاری جدید هستند .

" این اولین تحقیق برای نشان دادن این است که در حیواناتی که پس از شنیدن خبر به حالت عادی بازگشته اند ، تحریک افزایش‌یافته از اعصاب حسی تنی در سر و گردنش ادامه دارد . ساحل ، که در کمیته مشورتی علمی انجمن Tinnitus آمریکا خدمت می‌کند می‌گوید : "این dovetails با تحقیقات قبلی ما ، که حاکی از این است که تحریک حسی تنی بخش اصلی of است " .

او اضافه می‌کند : " بهتر است علل اساسی of را درک کنیم ، بهتر است بتوانیم درمان‌های جدید را توسعه دهیم . "

تامین بودجه : این تحقیق توسط کمک‌های مالی از موسسه ملی بهداشت ، کنسرسیوم تحقیقات Tinnitus و ابتکار تحقیقاتی Tinnitus پشتیبانی شد .

هورمون رشد به ترمیم گوش zebrafish کمک می‌کند

مبدا :

BioMed با مسئولیت محدود

خلاصه :

صدای بلند ، به ویژه صدای بلند تکرار شده، مشهور به آسیب برگشت‌ناپذیر به سلول‌های مویی در داخل حلزون گوش و در نهایت منجر به ناشنوایی می‌شود . در پستانداران این کار برگشت‌ناپذیر است . با این حال ، هم پرندگان و هم ماهی‌ها قادر به رشد مجدد سلول‌های مویی آسیب‌دیده و بازیابی شنوایی هستند . تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هورمون رشد در این احیا در zebrafish دست دارد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...