روانشناسی

روانشناسی

صدای بلند , به خصوص صدای بلند مکرر , مشهور به آسیب جبران‌ناپذیر به سلول‌های مویی در حلزون گوش و در نهایت منجر به ناشنوایی می‌شود . در پستانداران این برگشت‌ناپذیر است . با این حال , هر دو پرنده و ماهی قادر به رشد مجدد سلول‌های مویی آسیب‌دیده و بازسازی شنوایی هستند . پژوهش‌های جدید منتشر شده در مجله دسترسی باز مرکز علوم اعصاب لندن نشان می‌دهد که هورمون رشد در این بازسازی در ماهی زبرا دخالت دارد .

محققان دانشگاه کنتاکی و دانشگاه لویی ویل با هم هم‌کاری کردند تا ببینند کدام ژن‌ها پس از آسیب صوتی خاموش یا خاموش شده‌اند و الگوهای مشخصی از بیان ژن را یافته‌اند . دو روز پس از آسیب سر و صدا , سلول‌های گوش داخلی مشغول تقسیم و تعویض سلول‌های موی آسیب‌دیده بودند . این ترمیم مربوط به تغییر در تنظیم ژن‌ها و بسیاری از مسیرهای سلولی دخیل در سرطان بود . این امر شامل افزایش چشمگیری در رونویسی هورمون رشد بود .

mhc یک ژن دخیل در تنظیم پاسخ‌های ایمنی می‌باشد . اما از آنجا که پاسخ التهابی شدیدی به آسیب بافت می‌تواند در بهبود زخم دخالت داشته باشد , احتمالا ً ایده خوبی برای جلوگیری از پاسخ ایمنی در حین ترمیم آسیب است . چهار روز پس از تروما , این سطوح شروع به بازگشت به حالت عادی کردند .

مایکل اسمیت اظهار داشت : " تزریق هورمون رشد به ماهی زبرا منجر به تحریک تکثیر سلولی در گوش داخلی آن‌ها می‌شود, به ویژه سلول‌های دستگاه گوارش که در تعادل است . تفاوت‌های بسیاری بین ژن ماهی زبرا و انسان وجود دارد و ما در حال کار بر روی عملکرد این ژن‌ها در گوش هستیم . درک اینکه چگونه ماهی‌ها قادرند تا سلول‌های مویی خود را ترمیم کنند , ممکن است در نهایت به ما کمک کنند تا آسیب گوش را در افراد درک کنیم و درمان ریزش مو را فراهم کنیم . "

کشف وزوز می‌تواند به راه‌های جدیدی برای جلوگیری از زنگ زدن منجر شود : بازآموزی مجدد مغز می‌تواند مناطقی را احیا کند که ورودی را از گوش داده باشند .

منبع :

دانشگاه کالیفرنیا - برکلی

خلاصه :

افرادی که وزوز گوش - - یک زنگ دایمی یا وزوز در گوش - می‌توانند از مطالعه جدیدی توسط عصب شناسان استفاده کنند که به چندین استراتژی جدید برای کاهش مشکل اشاره می‌کند . در آزمایش‌ها روی موش‌ها , محققان نشان داده‌اند که وزوز گوش از کاهش در قشر شنوایی جلوگیری می‌کند . بنابراین , آموزش که بازدارنده یا داروهایی را افزایش می‌دهد که سطوح انتقال‌دهنده عصبی بازدارنده را افزایش می‌دهد ممکن است علائم را کاهش دهد .

عصب شناسان در دانشگاه کالیفرنیا , برکلی , در حال ارائه امید به ۷۰ درصد از افرادی هستند که از وزوز گوش رنج می‌برند - - یک زنگ دائم و یا وزوز در گوش که می‌تواند آزار دهنده و حتی دیوانه کننده باشد و هیچ درمانی ندارد .

یافته‌های جدید آن‌ها , که در مقالات ژورنال آکادمی علوم ملی منتشر شده‌است , رویکردهای جدیدی را برای درمان , شامل آموزش مجدد مغز , و راه‌های جدید برای توسعه مواد مخدر برای جلوگیری از زنگ اعلام می‌کنند .

استاد ممتاز دانشگاه سانفرانسیسکو و مخترع کاشت حلزون که در این تحقیق شرکت نداشته است , گفت : " این کار مهم‌ترین سند برای این نقطه از چیزی است که در واقع در قشر مغز رخ می‌دهد به روش‌هایی که پیدایش صدا را در نظر می‌گیرند . " به محض اینکه روزنامه را خواندم , گفتم : البته ! بدیهی است که این تقریبا ً راه درست فکر کردن به آن است . "

یک افسر ارشد علمی در علم فرض است , که نرم‌افزار را توسعه می‌دهد تا مغز را تقویت کند , در درجه اول برای بهبود یادگیری و حافظه , اما به تازگی برای حل مشکلات مانند اسکیزوفرنی , آلزایمر و وزوز گوش .

" دو میلیون آمریکایی با وزوز گوش ضعیف شده‌اند ; آن‌ها نمی‌توانند کار کنند , نمی‌توانند بخوابند . وی گفت : " نابودی زندگی و علت اصلی خودکشی . " این آزمایش‌ها منجر به بازنگری در نحوه حمله به وزوز گوش توسط استراتژی‌های آموزشی ما شده‌است . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...