روانشناسی

روانشناسی

دکتر شفر گفت : " ما می‌دانستیم که نور کل ساعت شبانه‌روز را به هیجان می‌آورد و گرما و گرما معمولا ً همزمان افزایش می‌یابد ، بنابراین پیدا کردن منطقه‌ای از ساعت که فعالیت خود را در واکنش به خنک‌کننده افزایش می‌دهد کاملا ً غیرمنتظره بود . "

همانطور که توسط هر کسی که در سراسر مناطق زمانی سفر کرده‌است تجربه می‌شود ، ساعت شبانه‌روزی می‌تواند در پاسخ به چرخه‌های روز جدید / سبک " ریست " باشد . ساعت پرواز می‌تواند برای چرخه‌های جدید از نور و یا دما دوباره آموزش داده شود ، بنابراین دکتر شفر و همکارانش در آینده به این مساله نگاه کردند که آیا DN۱p در تنظیم مجدد ساعت برای چرخه گرمایش / گرمایش جدید دخیل بوده‌است یا خیر .

از آنجا که گمان می‌رود نورون‌های DN۱p به خواب عمیقی فرورفته باشند، محققین فعالیت خود را مسدود کرده و یا آن‌ها را به طور ژنتیکی از بین برده‌اند . هر دوی این عوامل بر توانایی مگس‌ها در ایجاد چرخه خواب در واکنش به تغییرات دما ، تاکید بر اهمیت the برای کنترل رفتار خواب ، تاثیر گذاشتند .

دکتر شفر گفت : " از آنجا که بدنه‌های پرواز شفاف هستند ، نورون‌های clock می‌توانند به طور مستقیم به نور واکنش نشان دهند .

در مگس‌ها ، دما می‌تواند به طور مستقیم توسط نورون‌ها در مغز یا از طریق انگیزه‌های عصبی از اندام‌های حسی در بدن احساس شود . برای تمایز بین این دو ، بازرسان به طور ژنتیکی دستکاری یا فیزیکی اندام‌های حسی را منتقل کرده و دریافتند که نورون‌های DN۱p دیگر به تغییرات دما پاسخ نمی‌دهند . این بدان معنی است که پالس ساعت سیگنال‌های دمای بدن را به جای سنجش تغییرات دما تفسیر می‌کند .

ساعت شبانه‌روزی حیوانات بزرگ‌تر و انسان‌ها نیز نسبت به تغییرات دما حساس است و به دلیل اندازه بزرگ‌تر آن‌ها نیاز به ورودی از اندام‌های حسی خارجی دارد . این واقعیت که علی‌رغم اندازه کوچک آن ، ساعت پرواز نیز به سنسورهای حرارتی خارج از مغز بستگی دارد ، نشان می‌دهد که یافته‌های این مطالعه می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای در کنترل خواب انسان‌ها داشته باشد .

تامین بودجه این مطالعه توسط NINDS ( NS۰۷۷۹۳۳ ) ، بنیاد علوم ملی ، و بنیاد سرطان دامون Runyon تامین شده‌است .

کمبود نور شبانه در معرض نور شبانه باعث عدم وجود "ملاتونین " می‌شود

یک ساعت هورمون خواب را به میزان ۸۸ درصد کاهش می‌دهد

مبدا :

دانشگاه کلرادو در بولدر

خلاصه :

یک مطالعه جدید نشان داد که کودکان پیش‌دبستانی در هنگام خواب در معرض نور روشن قرار دارند ، ۸۸ درصد کاهش در سطح "ملاتونین " دارند . محققان می‌گویند که تفاوت‌های جنسیتی در چشم‌های جوان آن‌ها ممکن است آن‌ها را در برابر تاثیرات زیان‌آور نور درخشان آسیب‌پذیر کند .

طبق گفته دانشگاه جدید کلرادو در بولدر ، Exposing پیش‌دبستانی تا یک ساعت نور روشن قبل از خواب تقریبا ً به طور کامل تولید هورمون در خواب را قطع می‌کند و حداقل ۵۰ دقیقه پس از روشن کردن لامپ‌ها ، آن را سرکوب می‌کند .

این مطالعه که امروز در ژورنال گزارش‌ها فیزیولوژیکی منتشر شد، اولین مورد برای ارزیابی تاثیر هورمونی در معرض تابش نور شبانه روی کودکان است .

این مطالعه زمانی صورت می‌گیرد که استفاده از الکترونیک به سرعت در بین این گروه سنی گسترش می‌یابد و به بدن رو به رشدی از شواهد اضافه می‌کند که - به دلیل تفاوت‌های ساختاری در چشم‌های آن‌ها - کودکان ممکن است بیشتر در برابر تاثیر نور بر روی خواب و ساعت بدنی آسیب‌پذیر باشند .

نویسنده سرب Boulder Akacem ، مربی و محقق در آزمایشگاه کمیته خواب و توسعه گفت : " اگرچه تاثیرات نور در بزرگسالان خوب مورد مطالعه قرار گرفته‌اند ، تقریبا ً هیچ چیز در مورد چگونگی تاثیر قرار گرفتن نور غروب بر فیزیولوژی ، بهداشت و توسعه کودکان پیش‌دبستانی مشخص نیست .

محققان برای این مطالعه ۱۰ کودک سالم را ۳ تا ۵ سال در یک پروتکل هفت روزه ثبت‌نام‌کرده بودند . در روزه‌ای اول تا پنجم ، بچه‌ها برنامه خواب سختی را دنبال کردند تا ساعت‌های بدنی خود را نرمال کنند و به الگویی که در آن سطح ملاتونین آن‌ها هر شب در همان زمان شروع به بالا رفتن می‌کرد ، رسیدگی کنند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...