روانشناسی

روانشناسی

در حال حاضر، پژوهشگران دانشگاه میشیگان اکتشافی در مورد مگس‌های میوه‌ها دارند که ممکن است کمی بیشتر در مورد چرخه خواب ما به ما آموزش دهند . آن‌ها با استفاده از مگس میوه نشان دادند که چگونه نورون‌های ساعت شبانه‌روز از thermoreceptors برای نظارت مداوم بر دمای محیط خود استفاده می‌کنند . آن‌ها دریافتند که حتی تغییرات ملایم در دما ، اثرات فیزیولوژیکی بر روی نورون‌های ساعت دارند که زمان‌بندی خواب را کنترل می‌کنند .

این کشف به محققان کمک خواهد کرد تا درک کنند که نورون‌ها چگونه از دمای محیط به علاوه نور برای تنظیم زمان‌بندی خواب در پستانداران از جمله انسان‌ها استفاده می‌کنند . مطالعه آن‌ها در روز ۲۱ فوریه در طبیعت منتشر خواهد شد .

Swathi Yadlapalli ، اولین نویسنده این مطالعه و یک محقق postdoctoral در دپارتمان بیولوژی مولکولی ، سلولی و پیشرفته ، گفت : " دهه‌ها کار از برندگان جایزه نوبل و بسیاری از آزمایشگاه‌های دیگر عملا ً در مورد جزئیات چگونگی تنظیم ساعت کار کرده‌اند ، اما جزئیات این که چگونه درجه‌حرارت قادر به تنظیم ساعت شبانه‌روزی است به خوبی درک نشده است . "

" با جلو رفتن ، ما می‌توانیم سوالاتی درباره نحوه پردازش این دو محرک و ادغام آن‌ها در سیستم ساعت و اینکه چطور این تاثیرات بر روی رفتار خواب و دیگر فرآیندهای فیزیولوژیکی ما تاثیر می‌گذارد را بپرسیم ."

ساعت‌های شبانه‌روزی ، مکانیسم‌های بیوشیمیایی هستند که به موجودات زنده اجازه می‌دهد تا خواب خود را سامان دهند و در طول چرخه ۲۴ ساعته یک روز بیدار شوند . orie شفر ، محقق اصلی این مطالعه می‌گوید که محققین می‌دانند که ساعت‌های شبانه‌روزی در بدن پستانداران دمای بدن داخلی را کنترل می‌کنند تا الگوهای خواب را هدایت کنند . شفر گفت که برای مثال ، ما به دمای بدن انسان به عنوان درجه ۹۸.۶ ثابت فکر می‌کنیم ، اما در واقع ، دمای بدن ما در طول روز تغییر می‌کند .

شفر گفت : " در حقیقت ، سیستم شبانه‌روزی یک آهنگ روزانه در دمای روزانه تولید می‌کند که نشانه مهمی برای زمانی است که زمان به خواب می‌رود ."

هنگامی که ما به سمت وقت خواب حرکت می‌کنیم ، این ساعت‌های شبانه‌روزی دمای بدن داخلی ما را خنک می‌کنند . در حالی که ما داریم به سمت بالا پرواز می‌کنیم ، این ساعت‌ها گرما را بالا می‌برند . این بدون در نظر گرفتن درجه‌حرارت اتاق که ما در آن خواب هستیم وجود دارد . اما نشان دادن این که نورون‌های ساعت شبانه‌روزی در مگس‌های میوه‌ها از دمای خارجی برای تحریک خواب استفاده می‌کنند ، نشان می‌دهد که برخی از نورون‌های ساعت در انسان‌ها نیز می‌توانند به طور مشابه حساس باشند .

برای بررسی نحوه واکنش نورون‌ها به دمای خارجی ، Yadlapalli با چانگ جیانگ ، یک پژوهشگر postdoctoral در آزمایشگاه‌های of ردی و ادگار Meyhofer از دپارتمان مهندسی مکانیک ایالات‌متحده کار کرد . آن‌ها با هم یک تصویر برداری نوری و سیستم کنترل دما ایجاد کردند که آن‌ها را قادر ساخت تا یک عکس فوری از فعالیت عصبی در شبکه ساعت شبانه‌روزی مگس میوه بگیرند که مگس‌ها در معرض محرک گرما و یا سرما قرار دارند .

شفر گفت : " به نظر می‌رسد که نورون‌ها قادر به دریافت اطلاعات دمایی از thermoreceptors خارجی هستند و این اطلاعات برای خوابیدن در یک مسیر درست همانند انسان‌ها استفاده می‌شود . It's دقیقا ً همان چیزی است که در هنگام افت دمای داخلی در پستانداران رخ می‌دهد ."

خوابیدن یا فراموش کردن

مبدا :

دانشگاه ویسکانسین - مدیسون

خلاصه :

اگر آن‌ها از خواب محروم شوند ، مردم و حیوانات دیگر بیمار می‌شوند و می‌میرند ، اما چرا این قدر مهم است ؟ Psychiatrists در سال ۲۰۰۳ فرضیه homeostasis سیناپسی را مطرح کرد . این فرضیه ثابت می‌کند که خواب بهایی است که ما برای مغزها می‌پردازیم و قادر به حفظ چیزهای جدید هستیم . چند سال پیش ، آن‌ها تحقیقاتی را آغاز کردند که می‌توانستند مدارک مستقیمی را برای نظریه خود نشان دهند . نتیجه ، اثبات دیداری of را ارایه می‌دهد .

بحث در زمینه علوم خواب برای یک نسل ادامه دارد . اگر آن‌ها از خواب محروم شوند ، مردم و حیوانات دیگر بیمار می‌شوند و می‌میرند ، اما چرا این قدر مهم است ؟

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...